Autor Wątek: 1.8t do atu plus  (Przeczytany 5620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.8t do atu plus
« dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:31:53 am »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Panowie mam kompletnego Anglika cupry 210ps ,chce zrobić SWAP do plusa . Co potrzebuje dodatkowo do poldka ? Myślę że skrzynia 1.4rover +dobre hamulce +zawias. Co radzicie jeszcze? Gdzieś mam też most od tracka nowy .

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:32:59 am »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Mam już wydajny układ paliwowy 3.5 bara jak cos

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:35:32 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Oprócz tego co wymieniłeś 210 PS = inny most, inna skrzynia sprzęgło itd.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:39:54 am »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Macie jakieś propozycje na które części przeszczepić ? Jaki producent czy model

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:47:49 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Kolega Bolim jest właścicielem ATU 1.8T o mocy około 250km.

Most z Volvo, skrzynia Opel Omega. Więcej w temacie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=43942.msg769042#msg769042
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2018, 12:25:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma potrzeby zmieniać mostu, chyba że koniecznie chcesz zwiększać prędkość maksymalną.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2018, 13:26:46 pm »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Zależy mi na możliwości trasy po autostradzie

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2018, 14:23:50 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Ja mam w wąskim caro wsadzony TYLKO silnik 1.8 RU (75KM) z audi. Skrzynia z polda, most odpowiedni do modelu caro 1,5GLE i po autostradzie 160KM/h to nie problem. Choć przyznam, że przydało by się inne przełożenie mostu, bo przy tych 160km/h silnik osiąga jakieś 5000 obr/min.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2018, 16:04:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Choć przyznam, że przydało by się inne przełożenie mostu, bo przy tych 160km/h silnik osiąga jakieś 5000 obr/min
i tylko dlatego te 75KM ma sile rozpedzic auto do 160km/h,
na dluzszym przelozeniu zapomnij
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2018, 18:26:12 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
"My to wiemy Kocie"

Podałem mój przykład dla zobrazowania jak to się będzie miej więcej zachowywać. On wsadza 210 KM więc na moście z atu spokojnie da sobie radę, i nie będzie problemu na autostradach.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2018, 00:52:58 am »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem/tunerem i wytłumaczył mi że mój dawca 210ps jest za mocny co do napędu czy konstrukcji (usztywnienie się przyda). Proponuję mi silnik też 1.8t VW tylko że w wersji 150/180ps . Mówi że rozsądniej niż mocniejszy bo i spalanie niskie i bezawaryjne=bezpieczeństwo

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2018, 07:48:17 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zmień tunera
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2018, 11:10:32 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Proponuję mi silnik też 1.8t VW tylko że w wersji 150/180ps . Mówi że rozsądniej niż mocniejszy bo i spalanie niskie i bezawaryjne=bezpieczeństwo

Super doradca, zważywszy że silnik już masz i generalnie jest taki sam jak ten 150. Spalanie w tych silnikach zleży od "łącznika" pomiędzy pedałami a kierownicą.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2018, 13:45:28 pm »

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Niby tak ,jednak sztywność nadwozia daje wiele do życzenia w przypadku atu plusa ,150ps wystarczy, mi zależy tylko na elastyczności i kulturze pracy. Nie dla mnie jest ganianie od świateł ,czy jazda na 100% możliwości auta ,bo do takiej jazdy mam inną zabawkę (sti MY07) a jako że klatki/rollbara nie chce ,w tym aucie  dopuszczam tylko rozpurki ,może wzmocnimy trochę auto dodatkowo przy podwoziu (coś ala sanki) łapane  poprzecznie przy tunelu. Sory nie pamiętam jak to się nazywa

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2018, 14:08:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak sztywnosc, jakie qwa rozpurki ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2018, 14:46:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
w tym aucie  dopuszczam tylko rozpurki ,może wzmocnimy trochę auto dodatkowo przy podwoziu (coś ala sanki) łapane  poprzecznie przy tunelu. Sory nie pamiętam jak to się nazywa

Nie wiem czy zauważyłeś, że zawieszenie w polonezie jest spięte "dołem"? Aby dać rozpórkę, która miałby jakikolwiek sens (jeżeli w ogóle by coś pomogła) musiałbyś puścić ją przez blok silnika :)

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2018, 15:33:58 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
kubab nie wiem co wciągasz ale sprzedaj mi tego trochę :)

200KM na poloneza nie jest za dużo a w sam raz. Buda waży 1200kg więc coś musi to napędzać.
Idąc Twoim tokiem myślenia. Po cholerę w ogóle swapa robisz? Przecież seryjne 85KM to bardzo dużo.
Jak sam napisałeś nie będziesz szalał tym samochodem. Klatka i inne usztywnienia są Ci w takim razie kompletnie niepotrzebne.
Szukasz problemu tam gdzie go nie ma.

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2018, 18:51:15 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Most poloneza, skrzynia rover, co ja czytam w ogóle? xD

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2018, 22:39:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Most poloneza, skrzynia rover, co ja czytam w ogóle? xD
Most nie koniecznie ale skrzynia będzie działać pod warunkiem umiejetnego użytkowania. Póki co od 3 lat znosi 200KM i 340Nm :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2018, 23:12:33 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
On wsadza 210 KM więc na moście z atu spokojnie da sobie radę
Lubię czytać takie komentarze, tak dla rozrywki.

Nie dla mnie jest ganianie od świateł ,czy jazda na 100% możliwości auta
W ogóle w to nie powątpiewam i wierzę, że tak będzie.

A tak na poważnie, gdybym słuchał głosu forum, do dziś jeździłbym zdrowym ohv, albo poszedłbym w SWAP na szesnachę.
Jednak wolałem pójść pod prąd i dalej idę, mam fure, która nie skręca, i się nie nadaje do jazdy, bo ma wymontowane LPG!
13.123@180 bez trakcji nie wzięło się z pomocy dopingu "prominentnych" użytkowników PTK, a może właśnie dzięki ich pomocy.

Koniec bicia piany! Brać się za robotę!

15 lat na forum, a poziom coraz niższy. "Wsadź se szesnachę"
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2018, 23:20:04 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.