Autor Wątek: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego  (Przeczytany 1541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« dnia: Czerwiec 24, 2018, 13:40:20 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Cześć,
Mam problem z obrotami biegu jałowego w polonezie przełożonym na rovera.

Pacjent: Polonez Rover 1.8
Problem: wysokie obroty na biegu jałowym - wg obrotomierza ~ 1500, wg sterownika lpg 1200. Od startu, niezależnie od tego, czy zimny czy ciepły.

Szczegóły:
komputer MKC104392 (freelander 1.8)
wtryski 0 280 150 703 (freelander 1.8)
przepustnica MHB000080 (freelander 1.8)
dolot polonez rover
Zawór wolnych obrotów freelander 1.8
Wymienione czujniki: temperatury powietrza dolotowego, temperatury płynu chłodniczego, CPWK.
Świece, kopułka, palec nowe, dedyk do freelandera, przewody polonez rover.
Dolot wczoraj poskładałem na nowych uszczelkach; nic się nie zmieniło ale lewe powietrze raczej nie jest przyczyną.

TPS mierzony miernikiem na oporność 'coś' pokazuje - nie jestem w stanie zweryfikować czy pokazuje coś sensownego czy głupoty
Lambda również 'coś' pokazuje - j.w., dodatkowo lpg na niej chodzi dokładnie tak samo jak benzyna (jałowe ~1200)
Krokowca czyściłem - mam nadzieję, że dobrze.

Próbowałem sobie poskładać mems_diaga pod androida ale nijak nie był w stanie się połączyć z ecu.

Czy spotkaliście się z takim problemem? Jakieś podpowiedzi, co mógłbym sprawdzić? Ma ktoś w okolicach Lublina możliwość zdiagnozowania czymś takiej konstrukcji?
Złombol '23, team Carozela

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 24, 2018, 14:30:33 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
reset przepustnicy robiłeś ?
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 24, 2018, 14:43:29 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
reset przepustnicy robiłeś ?


Robiłem (po założeniu klemy -> zapłon -> 5x gaz w opór -> wyłączenie zapłonu -> zapłon -> rozruch). Bez tego obroty potrafiły się zawieszać więc robię to po każdorazowym odpięciu akumulatora
Złombol '23, team Carozela

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2018, 19:40:30 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Jaka jest szansa na to, że podniesione obroty są spowodowane przez uszkodzoną sondę lambda? Pojeździłem nim trochę i zauważyłem w sterowniku LPG, że sonda lambda pokazuje jedynie wartości ~0V-0,3V.
Złombol '23, team Carozela

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2018, 20:02:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Raczej tym, że jeździsz na ubogiej mieszance, przy okazji spalając zawory.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2018, 22:22:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaka masz instalacje ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rover 1.8 - podwyższone obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2018, 22:30:22 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
jaka masz instalacje ?

Stag 300-4 ISA2, AC R01, Barracuda.

Ale chyba rozgryzłem - prawdopodobnie podczas czyszczenia krokowca za mocno wkręciłem trzpień. Rozkręciłem ponownie zaworek, wykręciłem z krokowca trzpień tak mocno jak się dało i wkręcałem po obrocie aż do momentu jak dał radę odpalić i trzymał ~900-1000 obrotów. Pytanie, czy to rozwiąże problem na stałe.
Złombol '23, team Carozela