Autor Wątek: V-Max Alternator Zegary  (Przeczytany 477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rexiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
V-Max Alternator Zegary
« dnia: Czerwiec 30, 2018, 02:44:04 am »
Witam. Mam 3 pytania do Was.

Ile Wam wyciąga OHV ? Jechałem samemu, bez żadnego bagażu, i na mocniej dopompowanych oponach i na piątym biegu GSI dobiło mi równo do 5000 obrotów. Na czwórce troszkę wolniej, no bo przecież moc spada po 5000, dobiło do 5800. Chodzi mi ile u Was na piątym biegu poleci OHV ? Chciałbym mieć jakieś porównanie czy mój Polonez jest wystarczająco jeszcze dobry. A dlatego operuje obrotami, bo prędkościomierze pokazują co chcą, a obrotomierze chodzą prawidłowo (chyba). Dla przykładu napiszę, że jadąc na 5 przy 2500 mam 80 na godzinę, czyli prędkość maksymalna wyniosła 160. U ojca w polonezie jak mam na piątce 2500 pokazuje 90, więc teoretycznie mój Polonez przy 5000 na 5 biegu może jechać 160-180 ??? Co o tym sądzicie? Oczywiście proszę o wypowiadanie się właścicieli standardowych mostów 3.9 bo w innym wypadku raczej nie ma sensu... (ja mam 3.9 o ile poprzedni właściciel nic nie zmieniał; jeszcze nie zaglądałem do orzecha). Jakby co to na czwórce przy 3000 mam 80. Na trójce 3000 to 60. Napisałem tak dla porównania.

Alternator mi skrzypi. Jeden forumowicz mi powiedział, że to normalna dolegliwość jak auto długo nie jest używane, bo łożyska, szczotki pokrywają się nalotem z rdzy??? No ale troszkę pojeździłem i jest normalnie, już cicho pracuje. Problem w tym, że jak ostatnio włączyłem wszystko co się dało z odbiorników prądu to altek zaczął wyć, dopiero jak pododawałem gazu to przestawał, ale i tak potem zaczynał trochę wyć na nowo. I jeszcze wspomnę, że jak ujmowałem gazu to auto gasło, a na wolnych obrotach miał niecałe 800. No ja wiem, że włączyłem dmuchawę na 4, wszystkie światła i ogrzewanie szyby, ale silniczek krokowy nie może się bardziej otworzyć, tylko trzyma silnik poniżej 800 i telepie silnikiem? Co sądzicie o tym wyciu i w ogóle? Ja wiem, że większość uzna, że dramatyzuję i szukam dziury w całym i nie mam nic lepszego do roboty tylko zawracać dupę ludziom z forum pierdołami, ale chcę wiedzieć czy to typowe objawy Poldka tak jak np. wyjący startujący silnik OHV... .

Wymieniłem sobie żaróweczki w podświetleniu zegarów na 2.3 wat, bo standardowo są 1.2 , bo to jakiś żart jak te zegary świecą na standardowych 1.2 . Ja nie wiem, tylko te plusowskie zegary są takie ciemne, reszta miała takie jasne świecenie przy 1.2 aż miło a tutaj taka kaszana. W słoneczny dzień to ja musiałem się dłużej wpatrywać w zegary czy czasami jakaś ważna kontrolka się nie zaświeciła np. ta od oleju. A teraz jest lepiej, choć i tak nie tak jak w poprzednich zegarach kwadratowych czy okrągłych szerokich jak podświetlenie biło po oczach. A teraz do rzeczy. W podświetleniu wskaźników jest 7 żarówek, a po drodze do tych żarówek jest jakiś opornik czy coś (nie znam się) z napisem 5w . No i jak załadowałem te 7 żarówek po 2.3 to ten opornik się strasznie grzeje aż parzy. Niby trzymałem długo włączony kluczyk i był gorący ale się nic nie stopiło. Problem w tym, że na włączonym silniku jest przecież 2 volty więcej, więc w końcu przy dłuższej jeździe to małe coś mi może eksplodować i na co mi taki problem? No i mam w związku z tym pytania, bo chcę mieć podświetlenie 2.3, nie ma mowy, żeby zegary mi świeciły ledwo co przy 1.2 .
Na co ten opornik jest / do czego służy?
Mogę go usunąć po prostu / elektronika mi nie zwariuje?
Władowali "wąskie gardło" w postaci opornika nie wiadomo po co jak dla mnie... .

No i jak? Pomożecie?

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 216
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2018, 08:03:01 am »
Wydaje mi się że opornik jest tutaj jako bezpiecznik abyś właśnie nie władował żarówek o większej mocy. Większa moc żarówki większa temperatura, ryzyko stopienia/nadtopienia licznika. Może zamiast żarówek daj diody led są dużo jaśniejsze a pobierają znacznie mniej watów, są dostępne i jako ciepłe 2700K i zimne białe światło 6500K więc możesz nawet wybrać temperaturę barwową. Ale jeżeli chcesz pozostać przy żarówkach musisz wymienić opornik na taki sam ale o większej ilości wat np 10

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2018, 14:02:24 pm »
Jakie ciemne podświetlenie? Chyba masz spadki napięcia, standardowe żarówki 1.2 wata świecą wystarczająco w każdych zegarach, warunek to brak spadków napięcia, nowe żarówki, a nie jakieś wypalone 10-letnie dziady, i czysty licznik od środka.
Użytkownik pontonów KONGER

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2018, 14:15:42 pm »
Zdrowe GSi, kierowca + 1/2 zbiornika paliwa idzie 180km/h wg. GPS.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 513
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2018, 18:49:11 pm »
No właśnie,zegary przy zwykłych 1,2 bardzo fajnie są podświetlane,jedynie do kontrolek możesz wsadzić ledy,to wtedy będzie je widać w dzień.
Ps. Ten wyjący startujący silnik ohv,to pompa oleju,w jednych egzemplarzach wyje a w innych nie :p

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2018, 18:52:42 pm »
A zależność tego wycia zależy często od oleju :P. Jak jeździłem na mineralnym, "camel" wył niemiłosiernie po odpaleniu, najgorzej w mrozy, w aktualnym rozklekotanym silniku mam olej 5W50 i nic nie wyje. Lejesz kiepski olej mineralny, to pompa wyje, i będzie wyć, bo nie może zaciągnąć gluta świeżo po odpaleniu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2018, 18:56:06 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 513
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2018, 19:43:48 pm »
Na logikę to by się zgadzało,bo to wycie to głównie kojarze z przejściówek,akwarium itd. jak jeszcze ludzie upalali na codzień na selektolach i innych,chociaż w 3 moich ohv gsi (przy przebiegach powyżej 200 tys km) 2 z olejem 10w40 i jedna 15w40 nie wyła pompa oleju,a u kumpla w ohv z przelotem 100 tys i oleju 5w30 castrol,pompa wyje jak głupia

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11056
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2018, 19:44:20 pm »
na V przy 2500rpm licznik powinien pokazywac 90km/h ,a rzeczywista predkosc na wynosi wtedy 85,
czyli na 5000rpm rzeczywista predkosc to 170 ,jezeli masz kola w fabrycznym rozmiarze

nigdy nie slyszalem wycia alternatora, ale skoro wystepuje pod obciazeniem to podejrzewam slizgajacy sie pasek klinowy,
obroty powinien trzymac stabilnie, wiec moze silniczek krokowy chodzi opornie

nie zwracalem uwagi na oporniki w liczniku, ale standardowe zaroweczki rozswietlaja licznik tak jak trzeba, co mozna sprawdzic w nocy,
wlasciwie to znam tylko jeden licznik, ktory jest podswietlony lepiej niz ten w Plusie (minus ma potencjometr,wiec mozna sobie regulowac jak sie chce), a mianowicie jest to licznik z bogatej wersji dajhasu szkarady G11
zastrzezenia mozna miec co do kontrolek w Plusie i tam jak ktos bardzo chce moze wstawic diody LED superjasne

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11056
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2018, 19:47:01 pm »
u kumpla w ohv z przelotem 100 tys i oleju 5w30 castrol,pompa wyje jak głupia
kupilem swojego C+ z przebiegiem 77kkm i zalany castrolem 10W40 magnatec,
kupilem jesienia i gdy auto postalo dluzej poza garazem to przy starcie pompa wyla - wtedy nie wiedzialem co to jest i troche zaluje, ze nie odpowiadalem ciekawskim,ze to turbina sie rozkreca ;d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 341
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R6 Turbo EMU 400+
    • 12.09 Performance
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2018, 22:04:34 pm »
To nie ohv, ale pod odcinką na 4 tak just like that.

227 km/h na 4
280 km/h na 5
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2018, 22:06:31 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>153HP/185Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R6T 100-200km/h w 5,8s
1/4 ET: 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2018, 22:51:28 pm »
W moim PN nie wyje, u znajomego odkąd zalał LM 5W40 - również nie wyje, przy czym nie wiem, czy wyła wcześniej. Pompy w borkach i akwariach znajomych, którzy nie przywiązują wagi do oleju więc leją minerał, wyją jak głupie w zimie. Myślę, że jednak jest to reguła, od której są wyjątki, jak może pompa jest już zużyta/felerna, w każdym razie to charakterystyczne wycie na zimnym silniku, świeżo po odpaleniu w chłodny dzień, to według mnie wina oleju.
Użytkownik pontonów KONGER

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11056
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2018, 23:54:13 pm »
u mnie przestala wyc,gdy zalalem Lotosa 10W40 i raz mielem 15W40 i tez nie wyla,
tylko na tym castrolu,
jednak to nie temat o wyjacej pompie,tylko o wyjacym alternatorze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2018, 23:57:52 pm »
No nie wiem, u mnie w Kombi jest 5W40 a i tak czasami potrafi sobie zawyć pompą przy starcie. Możliwe, że olej wypłukał kilkunastoletni syf z silnika i się olej zrobił glutowaty, ale do wymiany jeszcze kilka tys. km, więc chyba nie ma co panikować.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Online marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.6 GSi 2001r.
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2018, 00:15:56 am »
280 km/h na 5
Jezusie, 120 to jest w pn'ie walka o życie, a jak dopiero 280  <zdziwiony> <lol>

A co z tym telepaniem? Może czas na wymianę świec?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2018, 00:18:05 am wysłana przez marian. »

Offline Rexiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2018, 00:48:20 am »
280 km/h na 5
Jezusie, 120 to jest w pn'ie walka o życie, a jak dopiero 280  <zdziwiony> <lol>

Nie przesadzaj, że 120 to walka o życie; jak się zakłada części zamienne firmy Delphi to może tak jest. Tak jak pisałem, że sprawdzałem prędkość maksymalną i jedyne co mi przeszkadzało to to, że auto zaczęło w niewielkich koleinach się trochę prowadzać.

A co z tym telepaniem? Może czas na wymianę świec?

Silnikiem telepało na maksymalnym obciążeniu alternatora; faktycznie może wina świec, że gubią co którąś iskrę. Zresztą jak silnik nie jest obciążony to silnik rytmicznie co krótki czas się zatrzęsie; słyszałem kiedyś, że właśnie świece firmy iskra lubią czasami gubić iskrę i może dlatego? Na troszkę większych obrotach od jałowych już tego problemu nie widać, ale to normalne przy większych obrotach, że gubienie iskry jest mniej widoczne. A świece w zasadzie mają przejechane ze mniej niż 3000 kilometrów, ale mają już 10 lat.

No chyba niemożliwe, że o 3 garach by mi chodził; przecież do 5000 obrotów na 5 biegu chyba nie dał by rady się rozpędzić?
A w ogóle jakie świece polecacie do GSI ? Interesuje mnie bardzo wysoka półka.
A przewody jakie? Z przewodami to już mniej uwagi na nie poświęcać i kupić jakieś droższe byle zaciski się zgadzały bo obu stronach, czy to taka sama zabawa, że przewody dobiera się do konkretnego silnika tak jak świece, które mają ciepłoty jakieś, itp. ?

??

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11056
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2018, 01:10:33 am »
Jezusie, 120 to jest w pn'ie walka o życie
120 to normalna predkosc przelotowa, na obrotomierzu 3500rpm, czyli zielone pole - staram sie nie przekraczac tych wartosci,zeby mi malo palil ;>

A w ogóle jakie świece polecacie do GSI ? Interesuje mnie bardzo wysoka półka.
Iskra FE85PS dowolny kolor (super, u-super, gas)
mozna dobrac jakies zamienniki, ale sens maja tylko platyna-iryd lub platyna-platyna ,tylko ze sa nieprzyzwoicie drogie i moze byc problem z modelem bez opornika


A przewody jakie?
wyboru marek to za duzo nie ma, sentech, janmor, magneti-marelli - zadna nie brzmi zachecajaco, ale lepsze modele daja rade,
a lepsze modele, to te z rdzeniem stalowym - na przewodzie powinien byc napis Wire Wound
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 513
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2018, 01:12:31 am »
Jak dla mnie wysoka półka to iskry,do gsi to fe8
5ps,nigdy z iskrami nie mialem problemu,a na 20 letnich iskrach ro er odpala szybciej niż na rocznych ngk :) co do przewodów to do gsi są już do wyboru chyba tylko sentechy,w przewodach to chyba tylko rozchodzi się tylko o ich długość

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4506
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2018, 10:56:36 am »
. (ja mam 3.9 o ile poprzedni właściciel nic nie zmieniał; jeszcze nie zaglądałem do orzecha). Jakby co to na czwórce przy 3000 mam 80. Na trójce 3000 to 60. Napisałem tak dla porównania.

Gdyby most był krótszy to by pokazywał jakieś szurnięte wartości dla prędkości typu 180-220.

Na V-max może dość mocno wpływać instalacja LPG jeżeli to nie jest sekwencja, bo mieszalnik zmniejsza przepływ o jakieś 20%.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2018, 15:56:49 pm »
Tylko nie sentechy, są najtańsze i najgorsze, świeżo po zamontowaniu miałem dyskotekę pod maską, niewiele droższe są janmor pro-line (wyższa półka od eco-line), i spokojnie wytrzymują 20kkm lub więcej, sprawdzone. :)
Użytkownik pontonów KONGER

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: V-Max Alternator Zegary
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 01, 2018, 18:23:46 pm »
U mnie Sentechy też dostały przebicie, więc również nie polecam.