Autor Wątek: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?  (Przeczytany 213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« dnia: Lipiec 26, 2018, 18:18:59 pm »
Cześć,
Od jakiegoś czasu podczas jazdy słyszę dochodzące z tyłu szuranie zwiększające swoją częstotliwość wraz z prędkością. Myślałem, że to coś w bębnach. Rozebrałem więc bębny - fotki w załącznikach. Nie wiem czy to samoregulator czy przytarty tłoczek czy jeszcze coś innego? Jak to sprawdzić?
Btw, Okładziny szczęk mają po 4 mm grubości, bębny nie mają dużego rantu.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:25:04 pm »
załączniki


Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 558
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:29:07 pm »
Jak przypomina to dźwięk coś bardziej bliżej takiego chrupania,to łożysko półosi już ci wysiada  :-)

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:34:49 pm »
Nie jest to chrupanie, raczej takie szurnięcie co obrót koła.

Offline Grejfrut#1980

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 277
  • Płeć: Mężczyzna
  • Make Love Not Foch !
    • PNy `80-94
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:43:43 pm »
a koła ma 13 cali czy więcej??
cwaniactwo Durniom zastępuje intelekt... dlatego Lessi nie wraca, a tylko ... :)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:46:04 pm »
jak to moja ciotka okreslila : jakby pociag po torach jechal (tylko po czym innym mialby jechac ;] ) - to lozysko

jezeli faktycznie jakies ocieranie, to beben moze ocierac o plyte kotwiczna, albo felga o linke hamulcowa (na 7j tak mialem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2018, 18:53:23 pm »
Możliwe w sumie, że to jest takie chrupanie. Postawiłem tył na pustakach i przy zdjętych bębnach rozpędziłem auto. Dalej było słychać to szuranie, więc to nie hamulce. Dużo jest roboty z wymianą łożysk?

@edit: Chyba jest sporo roboty. Ile to może kosztować u mechanika części + robocizna?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2018, 19:03:39 pm wysłana przez marian. »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2006
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2018, 09:25:13 am »
nie ma dużo, za to wymaga wprawy i trochę wiedzy. np jak zabić pierścień i do jakiego koloru go nagrzać żeby siadł na półoś idealnie. Jak nigdy tego nie robiłeś to daj  to komuś kto to ogarnie.  Sporo obecnej młodej  kadry mechaników nie ma o tym zielonego pojęcia  . Niektórzy nawet chcą zabijać te pierścienie na zimno więc strzeż się tego. Ważne jest też czy łożysko siedzi ciasno  na półosi , czy ma już luz i lekko przesuwa się na boki, wymiar półosi w miejscu mocowania łożyska i osadzenia pierścienia masz w książce Morawskiego.  Przed montażem nowych elementów należy te wymiary sprawdzić a nie bić na ślepo nowe.
Oznaczenie łożyska masz  w książce, nie kupuj kompletów naprawczych Marpol ( może jedynie dla pierścienia, oringu i simeringu) łożyska są lipne.  dobre łożysko to kwota od 60 do 80 zł. Marpol komplet  w granicach 25 to już jest 100 i za robotę drugie tyle max. Więc nie więcej jak 200- 220 zl. za całość.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2018, 09:29:07 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2295
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 30, 2018, 09:58:04 am »
ogarniam i robię to.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2018, 10:30:56 am »
nie kupuj kompletów naprawczych Marpol ( może jedynie dla pierścienia, oringu i simeringu) łożyska są lipne.  dobre łożysko to kwota od 60 do 80 zł. Marpol komplet  w granicach 25 to już jest 100 i za robotę drugie tyle max. Więc nie więcej jak 200- 220 zl. za całość.

Jak to ktoś powiedział: kupujesz zestaw naprawczy, łożysko z niego wyrzucasz na złom i kupujesz osobno dobre łożyska.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Online Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1132
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2018, 10:39:16 am »
jak jest gdzie i czym robić filozofii nie ma, osobna kwestia to hamulce jak dawno nie ruszane, będzie dodatkowy koszt :)

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Rytmiczne szuranie - co z bębnem?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2018, 12:06:17 pm »
Dzięki @Mariusz# i wszystkim za informacje  <ok>