Autor Wątek: Namierzanie dziury w p. podciśnienia  (Przeczytany 2249 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« dnia: Maj 13, 2017, 13:21:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Macie jakiś patent na szukanie nieszczelności w przewodach podciśnienia?
Calsonic nie przełącza mi nawiewu na przednią szybę (pozostałe tryby działają), poza tym cały czas słychać syczenie za deską rozdzielczą jakby  dmuchawa cały czas pracowała, a ten dźwięk nie dochodzi od niej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2017, 14:37:23 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kurde calsonic na podciśnienie to jakieś obrso rarytasy są :p A tak poważnie to zanurkuj pod dechę od strony kierowcy i sprawdź czy któryś węzyk nie wypiął się z siłowniczków.

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2017, 13:16:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podciśnienie to koreańska wersja ogrzewania. Calsonic to udoskonalona wersja starego typu bazująca na linkach i silniczku obiegu wewnętrznego (choć i to można zastąpić linką :P )
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 01, 2021, 07:54:15 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, nie bardzo się orientuję w ogrzewaniu Poloneza, Calsonic był montowany w plusie ?, gdyż wyjścia nadmuchu są jak w minusie z kwadratowymi wlotami na desce,

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2021, 08:18:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak. Calsonic był tylko w plusach. głównie w truckach ale i trafiały się też osobówki. Obstawiam, że na koniec produkcji poloneza wkładali co było.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2021, 08:48:01 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Tak. Calsonic był tylko w plusach. głównie w truckach ale i trafiały się też osobówki. Obstawiam, że na koniec produkcji poloneza wkładali co było.

rozważam opcję montażu do - , może belki pod deską nie było by potrzeby wymieniać ?, calsonic posiadał klimatyzację ?

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2021, 10:14:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Calsonic nie miał klimy. Jest zamiennikiem starego ogrzewania ale wymaga wycięcia daszku. Z belką starego typu - prostą nie koliduje
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Namierzanie dziury w p. podciśnienia
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2021, 13:31:09 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Może belki pod deską nie było by potrzeby wymieniać ?,

Siada pod belkę z minusa jak mówił bocian . Jedynie trzeba odwiercić metalowy daszek na środku pod deską i nawiercić otwory na śruby żeby go przykręcić . Ciężko trochę je przykręcić bo wypadają przy płaskownikach od silniczka wycieraczek ale da się to zrobić.





Montaż tego to pół biedy gorzej z elektryką . Bo da się to złożyć na starych linkach i sterowaniu ale przepalają się przełączniki od płynnej regulacji i zostaje jeszcze problem gdzie upchnąć przełącznik od obiegu zamkniętego a noi trzeba mieć w komplecie opornice bo ta z Podciśnienia bez przeróbek się nie nadaje bo grzeje się jak diabli . Fabrycznie była chłodzona dmuchawą bo była założona w środku nagrzewnicy . Ja nie miałem tego szpeja i wziąłem się  trochę druciarstko do tematu ale działa . Mając fabryczną opornice z podciśnienia zeszlifowałem ją na gładką dowaliłem pasty termo przewodzącej takiej jak się daje na procesory do kompa na to radiator z jakiegoś starego kompa gdzie na środku miał pasek bez żeberek to skręciłem metalową opaską żeby dociskało a pod to podłączyłem się wiatraczekiem 12V z PCta pod każdy bieg ogrzewania . Trochę druciarnia ale działa nie miałem wtedy pod ręką oryginalnej opornicy  a noi montując oryginalny panel Calsonica do tunelu minusa  trzeba  rzeźbić . Ja do siebie tak urzeźbiłem panel z plusa . Co prawda nie pomyślałem żeby przenieść jeszcze przełączniki od szyb na 2 stronę ale tym to się raczej będę zajmował jak będę elektrykę do tyłu zakładał w zimę .



Jeśli mogę pomóc to podzielę się schematem który rozrysował kiedyś  i podzielił się nim kolega Gomulsky składałem według tego schematu wszystko działa .





Tak wiem że mam spagetti pod dechą przy wygłuszaniu  i dokładaniu szyb do tyłu będę to ogarniał .
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2021, 13:53:13 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "