Autor Wątek: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów  (Przeczytany 2803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« dnia: Sierpień 10, 2018, 12:45:09 pm »

Offline Arkadiusz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus
Cześć wszystkim posiadam poloneza caro plus 1.6 na wtrysku jest problem taki że strzela w kolektor ssący i brakuje mu mocy przy 4 tys obrotach choć na biegu jałowym napieprza odcine jak postrzelony to na 2ce do 4 tys i jak by go odcięło sprawdzone zostały podciśnienia wyregolowalismy zawory równo chodzi na wolnych lecz gdy gwałtownie dodam gazu to najpierw strzela a potem rosną obroty może być że to pompa paliwa nie domaga przecież jak wtrysk by był padnięty to by ciężko odpalał a pali od strzała i pali jak smok za 100 jakieś 100 km pytam o pomoc bo człowiek przy takim aucie zbankrutuje pozdrawiam


Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2018, 14:11:34 pm »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Kup jakiekolwiek auto z grupy VAG, ew Talismana to zobaczysz co to znaczy być bankrutem.
Wracając do tematu, objawy wskazują na wypadanie zapłonu. Moze to być spowodowane ubogą mieszanką czyli do sprawdzenia filtr paliwa, cisnienie wtrysku.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2018, 20:10:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Cześć wszystkim posiadam poloneza caro plus 1.6 na wtrysku

Wszystkie Plusy są na wtrysku, tylko na różnych w zależności od wersji.


sprawdzone zostały podciśnienia wyregolowalismy zawory

Ciekawe co i jak wyregulowaliście, skoro w Plusie są hydroregulatory i zaworów ani się nie reguluje, a nie nie da się tego zrobić.


równo chodzi na wolnych lecz gdy gwałtownie dodam gazu to najpierw strzela a potem rosną obroty może być że to pompa paliwa nie domaga przecież jak wtrysk by był padnięty to by ciężko odpalał a pali od strzała i pali jak smok za 100 jakieś 100 km pytam o pomoc bo człowiek przy takim aucie zbankrutuje pozdrawiam

Jeżeli wyregulowali zawory w Plusie to Jan Paweł wie co zrobili, może coś tak pomajstrowali przy dźwigienkach że dolotowe są podparte i zapalona mieszanka idzie w kolektor dolotowy.

Polak to chyba tylko łomu nie zepsuje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2018, 21:22:33 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Banned jak się na czymś nie znasz to nie udzielaj porad ...
Przy hydro wstępnie reguluje się zawory ręcznie bo popychacz nie ma takiego skoku kasowania luzu



Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2018, 22:15:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
akurat banned ma racje, bo hydro sie nie reguluje w trakcie eksploatacji - wstepna regulacja jest po zalozeniu glowicy,
jezeli ktos tam krecil bez powodu, to faktycznie beda problemy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2018, 23:22:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Tak jak powiedział KGB. Obsługa silnika to nie jego montaż. Nie reguluje się zaworów w silnikach z hydroregulatorami.

Błąd regulacji luzu może spowodować podparcie zaworów i w efekcie to że cały czas są uchylone, co powoduje wiadome skutki (plus wypalanie samych zaworów).
Jeżeli skasowali luz który powinien być kasowany przez hydroregulator, to stawiam że po napompowaniu regulatorów zawory są podparte, mieszanka przy suwach sprężania i pracy idzie w kolektory i stąd te strzały oraz horrendalne spalanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2018, 23:44:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak regulowali na szczelinomierz, to beda mialy luz, ktorego popychacze nie skasuja, bo sa poza zakresem pracy,
wtedy przy wyzszych obrotach zawory moga sie mniej otwierac - taka moze byc przyczyna,ale jakos nigdy nie wpadlem na pomysl, zeby to przetestowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2018, 07:43:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tu temu wątkowi będzie lepiej. Jak się sprawa wyjaśni to poleci do stosownego działu mechanicznego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2021, 20:18:40 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Podepnę się do tematu,
Kombi zaczęło wariować.
W czasie jazdy przy ok. 3500 obr/min dostaje świra, obrotomierz zaczyna skakać, auto zaczyna szarpać i nie jedzie, niezależnieczy jesteśmy na 1, 2, 3 czy 4 (na 5 jeszcze nie sprawdzałem). Na luzie jeszcze gorzej,  ta niby odcinka jest albo przy 2500 rpm, albo przy w okolicy 3500 rpm, silnik chodzi jakby miał launchcotrol, strzela w wydech i wali check, po puszczeniu gazu wraca do normalnej pracy i check gaśnie. W tym gownokompie błędów oczywiście brak...
Co mogło się tak śmieszne zepsuć,  cewka,  komp, czy pompa paliwa robi za wysokie ciśnienie?

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 30, 2021, 20:55:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Czujnik położenia wału.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 30, 2021, 21:07:02 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Może trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa, chyba powinno być około 3 bary, jak mniej to filtr paliwa lub/i pompa siadły, dobrze jest popatrzeć jak jest ciemno czy niema przebicia na przewodach i świecach, sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 30, 2021, 22:54:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 01, 2021, 23:49:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Trafiony, nadziany. Podmieniłem cpwk i zaczęło banglać. Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? Dziś patrzylismy w sklepie to na oko pasowałby z astry f, ale ma inna wtyczkę, a na złomach GSi to już ciężki temat.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2021, 00:35:53 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Trafiony, nadziany. Podmieniłem cpwk i zaczęło banglać. Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? Dziś patrzylismy w sklepie to na oko pasowałby z astry f, ale ma inna wtyczkę, a na złomach GSi to już ciężki temat.
Wtyczkę przepinować najmniejszy problem, zobacz tylko czy ma podobną oporność.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2021, 00:38:07 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Coś z GM to dobry trop. Popatrzyłbym po CPWK do silników Daewoo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2021, 13:59:23 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Coś co przynajmniej wizualnie ma szansę podpasować ma następujący nr: 90520856. Zamówiłem w poniedziałek porównam z oryginałem.

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2021, 15:37:29 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Z tego co pamiętam z czasów jak jeździłem gsi to Lanos miał ten sam czujnik bo wymieniałem,na bank nie była to część typowa dla poloneza tak samo jak cewka zapłonowa  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2021, 20:39:05 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? [...]
Czujnik położenia wału korbowego Polonez GSI pochodzi z samochodów marki "GREAT WALL" :-D
FSO 066792 ; 10458588 8140P1 = GM , Delphi 10456569

Wg. katalogu zamiennik ma parametry:
Długość kabli [mm]: 395
Długość całkowita [mm]: 480
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rezystancja [Ohm]: 500
Głębokość zabudowy [mm]: 24
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2021, 20:42:18 pm wysłana przez AUTOSAN »

Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 03, 2021, 18:41:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Z tego co pamiętam z czasów jak jeździłem gsi to Lanos miał ten sam czujnik bo wymieniałem,na bank nie była to część typowa dla poloneza tak samo jak cewka zapłonowa  <spoko>
Lanos jak najbardziej, tylko wtyczkę ma inną. Ale to raczej problem do przejścia. No i kosztuje 10 x mniej niż polonezowski.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...