Autor Wątek: Żarówki H4 Tungsram Megalight.  (Przeczytany 10459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 27, 2018, 00:51:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam ochote przetestowac te tanie LEDy, ale nie mam przekonania do H4, wiec jak sie zdecyduje to wezme H7 o mocy 25W, bo nie potrzebuje wiekszej mocy swietlnej,
w ogole nie rozumiem ludzi nienachapanych pod kazdym wzgledem, chca miec wszystkiego wiecej, nawet mocy swietlnej w reflektorze - w Polsce srednia wielkosc pyrdka musie byc... nazywana raczej małością pyrdka ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 27, 2018, 08:06:35 am »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Nie ma co dyskutować, były profi testowane:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-zarowek-h4-wszystkie-zarowki-wygladaja-podobnie-ale-kazda-swieci-inaczej/tlyvq7

Przeklikaj galerię, są wśród testowanych modeli z komentarzem.

Dzięki wielkie za link :) sprawdzę ceny i dostępność, wybiorę albo Bosch Gigalight Plus 120 lub Tungsram Megalight Ultra +120%.

Co sądzicie, i czy ktoś używa Osram Cool Blue Intense W5W 12V 5W oraz NARVA RANGE POWER Blue +  H3 12V 55W? Mile widziane opinie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 08:22:52 am wysłana przez deser »

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 27, 2018, 09:41:47 am »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Łukaszu vel zefirze
o co ci chodzi? ja nie mam na imię łukasz. zaczynasz być irytujący.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 27, 2018, 12:35:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Co sądzicie, i czy ktoś używa Osram Cool Blue Intense W5W 12V 5W oraz NARVA RANGE POWER Blue +  H3 12V 55W? Mile widziane opinie.
Cool Blue był w tym teście, zaś wszystkie Narvy wypadły słabo.

Zwraca uwagę to że jedną z najlepszych żarówek był standardowy Philips za 8.40zł

Jeżeli reflektory są stare, z dużym przebiegiem to bym się raczej zastanowił nad kupieniem nówek, w Wesemie np.

No i kolejna ważna sprawa: trzeba wygrzewać żarówki przed włożeniem do klosza.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 12:39:09 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 27, 2018, 12:58:47 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Cool Blue był w tym teście, zaś wszystkie Narvy wypadły słabo.

Zwraca uwagę to że jedną z najlepszych żarówek był standardowy Philips za 8.40zł

Jeżeli reflektory są stare, z dużym przebiegiem to bym się raczej zastanowił nad kupieniem nówek, w Wesemie np.

No i kolejna ważna sprawa: trzeba wygrzewać żarówki przed włożeniem do klosza.

Więc tak. Reflektory mam nowe, zarówno główne jak i przeciwmgielne. Instalację zmieniłem w ten sposób aby przekaźniki miały bezpośrednio zasilanie z akumulatora, oraz punkty masowe są rozdzielone, a nie przez genialne złącza wewnątrz wiązki. Po tych modernizacjach zwykłe żarówki Narwy świecą na biało, a nie żółto jak na złej instalacji i złej jakości żarówkach.

Napisałem wyżej, że kupię żarówki H4 Bosch Gigalight Plus 120. Phillips z tego testu o tej serii produktowej już nie jest dotępny.

Natomiast moje pytanie dotyczy żarówek W5W do świateł pozycyjnych przednich. Pytam czy ktoś ma W5W 12V 5W BOSCH Xenon Blue lub Osram Cool Blue Intense W5W.

Dodatkowo pytam o żarówki H3 Osram Cool Blue Intense H3 PGJ23t-1 12V 55W lub NARVA RANGE POWER Blue +  H3 12V 55W, do przednich przeciwmgielnych.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 13:11:59 pm wysłana przez deser »

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 27, 2018, 14:08:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sory, ale nad czym mozna dywagowac w stosunku do zarowki W5W, raczej tylko tyle co kulson o kierunkowskazie,czyli : działa, nie działa,
do niebieskich kulsony sie przywala, zimny bialy dostepny w postaci LED wyglada zacnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 27, 2018, 19:45:51 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Z dziennymi też tak było, nawet nadgorliwi policjanci wlepiali mandaty a diagności  kazali demontować, wreszcie ktoś pomyślał i  zezwolił, tak będzie z ledami, skoro UNIA zakazuje produkcji typowych żarówek a i niedługo i halogenowych, czyli pozostaną tylko LEDy. Jak się dobierze odpowiednie to nie oślepi się innych.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 27, 2018, 20:59:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Bez takich głupot, nikt nie zabroni produkcji i sprzedaży żarówek halogenowych do samochodów.  :) Co do Unii, tak skutecznie zabroniła produkcji zwykłych żarówek, że w każdym kiosku i sklepie je dostaniesz, tylko 3 razy droższe, o kilkukrotnie mniejszej żywotności i słabszym strumieniu świetlnym, w stosunku do żarówek produkowanych przed wejściem tej dyrektywy (z tego powodu, że producenci produkują je jako specjalistyczne i wszelkie normy dotyczące skuteczności żarówek, czy ich trwałości przestały ich w tym momencie obowiązywać :] ).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 21:01:34 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 27, 2018, 21:11:09 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To nie są teorie, tylko fakty. Nie jestem zero-jedynkowy, widzę wady i zalety "zrzeszeń" :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 27, 2018, 21:28:52 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Co do żarówek to Piła głównego szerego o mocy 100W miała 1340lm a obecne specjalistycze mają max 1120lm ze 100W. A jakościowl to loteria. Do samochodów żarówek nie mogą przestać produkować, a gdyby tak zrobili to ledy musiały by się stać legalne bo coś musi świecić w reflektorach.

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 27, 2018, 21:41:03 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Do samochodów żarówek nie mogą przestać produkować,

Czemu nie?

1. Zakaz produkcji.
2. Brak części zamiennej dla starszych aut.
3. Stare auta lądują na szrocie bo nie masz przeglądu, a jak będziesz jeździć bez to mają Cię w systemie razem z adresem, więc i tak Cię dojadą taką karą, że pójdziesz pod most.
4. Chcesz jeździć? Musisz kupić utraekologiczne badziewie przeznaczone na max 5 lat użytkowania.
5. Biznes się kręci.

Brzmi jak scenariusz sf? Nie sądzę, bo sporo wprowadzonych rzeczy, które kiedyś były nie do pomyślenia teraz obowiązują. W myśl zasady małych kroczków wszystko da się wprowadzić. Wrzuć żabę do gotującej wody to z niej wyskoczy, podgrzewaj wodę powoli to ją ugotujesz.


Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 27, 2018, 22:04:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
kilkukrotnie mniejszej żywotności
TRWAŁOŚCI !! !! !! Żarówka nie jest żywym organizmem, więc w jej przypadku (i innych urządzeń) nie ma mowy o żywotności...
Co do samej żarówki, aktualnie są one sprzedawane w dwóch wariacjach jedną są żarówki specjalistyczne, a w drugim przypadku są to tzw. urządzenia grzewcze <lol>

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 27, 2018, 23:28:04 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Racja, prof. Bralczyk, trwałości, dziękuję za zwrócenie uwagi  :D. Kulki grzewcze fakt, też się pojawiają od kilku lat.

Artur, co do trwałości jest tragedia, wyjątkiem były bodajże ukraińskie? Iskry, które służą rodzicom w garażu już 3 rok.

Wrzuć żabę do gotującej wody to z niej wyskoczy, podgrzewaj wodę powoli to ją ugotujesz.

A jak wrzucisz ją do blendera, to będzie czerwono-zielone latające z prędkością 200km/h
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 23:29:42 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 30, 2018, 21:28:50 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
https://autokult.pl/25339,czy-czeka-nas-zakaz-samodzielnych-napraw-i-modyfikacji-wlasnych-aut./ I macie tu co może zrobić unia lub inne stowarzyszenia dla zysku./

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 30, 2018, 21:38:06 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czy czeka nas zakaz samodzielnych napraw i modyfikacji własnych aut?
 Marcin Łobodziński MARCIN ŁOBODZIŃSKI • dawno temu   • 51 komentarzy
Producenci zrzeszeni w Stowarzyszenie Auto Allinace przygotowują się do wprowadzenia zakazu ingerencji w konstrukcje ich samochodów przez właścicieli, podpierając się amerykańską ustawą do ochronie praw autorskichStowarzyszenie Auto Allinace, w którym zrzeszeni są największy producenci samochodów, tacy jak Volkswagen, Toyota, BMW, Fiat, Ford, General Motors, Mazda, Mitsubishi czy Jaguar chcieliby wprowadzić ustawowy zakaz ingerencji w sprzedane klientom pojazdy przez cały cykl życia produktu. W praktyce oznaczałoby to całkowity zakaz samodzielnego serwisu i napraw, a także jakichkolwiek modyfikacji samochodu, głównie dotyczących elektryki i elektroniki. Gdyby takie prawo weszło w życie, praktycznie wszystkie firmy tuningowe nie mające autoryzacji producenta musiałyby się przestawić na inną branżę. Natomiast właściciele samochodów zostaliby zmuszeni do serwisu i napraw wyłącznie w stacjach autoryzowanych.

Nie jest to oczywiście precedens, bo prawami autorskimi chronione są m. in. książki czy nagrania audiowizualne, które możemy kupować i używać, ale nie dokonywać w nich zmian. To samo dotyczy również nasion GMO chronionych prawem patentowym, których ponowne zasianie jest zakazane i koncerny bardzo rygorystycznie tego pilnują. Czy czekają nas czasy, gdy będzie nam grozić potężna grzywna za samodzielną wymianę filtra powietrza? /Coś nie tak z linkiem to proszę wklejone, czyli wszystko można zrobić dla zysku, dobrze że może Rosja i Chiny nie są w tym spisku, ale postraszą ich sankcjami i też wprowadzą, a jak było z pojazdami SAM, kiedyś można było coś sklecić w garażu, oddać na badania i jazda na drogi , ale zakazano rejestracji SAMów i po ptokach.



Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 30, 2018, 22:20:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
ale zakazano rejestracji SAMów i po ptokach.
Nie zakazano... Po prostu wdrożono takie przepisy, że ich produkcja i dopuszczenie do ruchu jest właściwie nie możliwe dla przeciętnego obywatela (wymaga się od nich dokładnie tego samego co dla pojazdów produkowanych seryjnie - no może poza testami zderzeniowymi), żeby było jeszcze śmieszniej to dyrektywa unijna na bazie której wprowadzono owe przepisy zaznacza jasno, że paragrafów określających rodzaj pojazdów podlegających homologacji można nie wdrażać "jeśli państwo członkowskie ma ku temu uzasadniony powód", dlatego SAMy w formie zwolnionej z homo mogłyby trwać po dziś dzień, niestety niejaka Pani Bublewicz uznała, zapewne z racji nazwiska, że w sprawach motoryzacji jest takim autorytetem, że nie ma "ch*"a we wsi i wie lepiej, więc objęła je obowiązkiem homologacji.

Pepiczki podobno mają to ciekawie rozwiązane, u nich "dopuszczenie jednostkowe" vel. homologację wydaje odpowiednik naszej okręgówki z tym, że jeszcze przed rozpoczęciem prac przy budowie pojazdu w wydziale komunikacji składa się dokumentację z listą wykorzystywanych do budowy podzespołów oraz wniosek o zwolnienie z niektórych wymaganych homologacją WE układów i dostaje się takie zwolnienie z automatu, a "w ten kraj" trzeba pisać pisma aż do samego ministerstwa...

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 30, 2018, 23:05:05 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Co mnie obchodzi jaka jest jako prywatna osoba, interesuje mnie fakt, że jako minister (a więc człowiek, który powinien działać tak żeby mi, Tobie i innym ludziom nie utrudniać życia) zaorała praktycznie całkowicie polską podwórkową myśl techniczną. Myślę, że jeśli byłoby wszystko po staremu to zapewne już od jakiegoś czasu jeździłbym repliką Analoga ;)

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 31, 2018, 08:32:21 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tym gorzej dla niej, bo w tym przypadku przejście takiego potworka prawnego nie można wytłumaczyć niczym, nawet nie czytaniem tego co się podpisuje.
ku...wa tylko jej nie zabij
Choć w tym jednym "?" miał rację, wizyta u specjalisty z pewnością by Ci nie zaszkodziła...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2018, 08:42:05 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 31, 2018, 11:42:02 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pany, temat o żarówkach, a nie o ministrach  <lol> można by go gdzieś wydzielić, temat ciekawy.

Co do rejestracji SAM-ów - niektórym się udaje, replika przedwojennego CWS-T1 (no, prawie replika, napędza ją nasza dzielna OHV 1600) jest zarejestrowana na żółte blachy - może z rejestracją replik sprawa jest prostsza, nie zagłębiałem się.

Fajnie by było, jakby czasy rejestracji SAMów wróciły, ale zapewne nie ma na to szans, przynajmniej nie w Polsce - zaraz się podniosą głosy, że hurr durr, to niebezpieczne, taki kierowca przecież sobie coś zrobi, hamulce pewnie skleci byle jak i takie auto zabije rodziny z dziećmi na drogach. Nieważne, że takie auta musiałyby przejść normalny przegląd.

Tymczasem w Argentynie myślą o zalegalizowaniu SAMów, którymi ciągle nie wolno się przemieszczać, a mimo to powstały tam takie cuda  ]:->...

https://spidersweb.pl/autoblog/samorobka-argentyna-samochod-typu-sam-mad-max/



Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żarówki H4 Tungsram Megalight.
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 31, 2018, 12:13:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Repliki można zarejestrować, ale po pierwsze wymagane jest odtworzenie technologii wykonania pojazdu co np. w przypadku repliki Analoga było by dość proste bo ten w pewnym sensie był SAMem. A po drugie wszystko zależy od widzi mi się biurowy w delegaturze konserwatora zabytków. Generalnie może się okazać, że 2 tyle czasu trzeba by poświęcić na rejestrację co na budowę takiej repliki... Niemniej jest to możliwe.