Autor Wątek: Wlew paliwa z malucha do atu.  (Przeczytany 2686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wlew paliwa z malucha do atu.
« dnia: Wrzesień 11, 2018, 08:18:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że smród paliwa to bolączka wielu atu zastanawiam się czy ktoś próbował pogodzić coś z wlewem z malucha. Jest bardziej przytulony do ścianki niż ten z caro i do tego dłuższy. Może starczyło by dać wlew z malca i kolanko gumowe z caro..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2018, 17:29:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Naprawdę. Nikt. Nic...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2018, 18:09:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mam malucha, ale moge dac rade - zamiast tracic czas na przemyslenia od czego rure dopasowac, mozesz po prostu jakas rure dopasowac ; moze byc alu, moze byc stal, moze byc plastik, o sredniicy mniejszej niz ori wystarczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2018, 18:19:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A kibelrura się nada...

Jak znajdę czas a nie znajdę innej alternatywy to skończy się wlewem z caro który mocniej wchodzi w bagażnik niż ori. z atu
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2018, 19:56:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A kibelrura się nada...
bez przesady,
ale jezeli znajde w garazu niebieska wodna, to sprawdze,
tylko chyba szybciej znajde rure niz litr benzyny do potraktowania rury ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2018, 19:59:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A jaką średnicę ma ten kawałek rury wystający ze zbiornika w atu? To jest ta sama, co w caro? Bo mam w domu jakiś wlew od malczana i na oko widać, że ma znacznie mniejszą średnicę.Lojalnie uprzedzam.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2018, 20:29:59 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tak dokładnie, wlew malucha jest cieńszy, dodatkowo gumowa rura wlewowa posiada 2 różne średnice na wejściu i wyjściu.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2018, 22:33:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zapożyczone ze starej aukcji allegro
Cytuj (zaznaczone)
rura wlewu paliwa gumowa pasująca do Fiata 126p.Wymiary: śr. wewnętrzna szersza 49 mm, węższa 37 mm, długości ramion ok. 110 i 95 mm.
https://allegro.pl/rura-wlewu-paliwa-wlew-kolanko-fiat-126p-aoy-i5492970882.html

Jakby podpasowało z gumą to było by gotowe rozwiązanie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2018, 22:40:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
F125p ma średnicę gumy wlewowej 58mm więc z malca raczej nie podejdzie
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2018, 12:55:58 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
ale po co się pieprzyć ? Ja mam cały nie cięty wlew od Caro w ATU i działa jak powinno ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2018, 16:10:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Życie nie polega na chodzeniu utartymi ścieżkami ale na szukaniu wciąż nowych rozwiązań. Na zdjęciach wlew z malucha wyglądał obiecująco, a że nie dotykałem takiego auta dobre 15 lat stąd moje pytanie. Na forum jest kilku posiadaczy 126pe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2018, 17:07:04 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Opisywałem już kiedyś tą przeróbkę, ale wrzucę raz jeszcze z lepszymi zdjęciami które zrobiłem przy okazji wymiany pompy paliwa przy swapie.

Potrzebujemy:
- #atuplusnajlepszabuda :]
- gumę wlewu od ATU (najlepiej nową)
- gumę wlewu od Caro (najlepiej nową)
- nowe obejmy skręcane, sztuk 4
- jakiś brzeszczot lub coś czym damy radę uciąć kawałek twardego plastiku
- jakiś dobry klej lub masę uszczelniającą (ja użyłem dirko)

Bierzemy plastikową puszkę wlewu która znajduje się we wnęce tylnego błotnika i ucinamy końcówkę która wychodzi do zbiornika - posłuży ona za złączkę gum od atu i caro. Powinno nam się z takiej operacji urodzić coś takiego:


Oczywiście to zdjęcie poglądowe, ostatecznie gumy muszą być przekręcone względem siebie, dlatego opaski skręcamy dopiero na aucie jak założymy z jednej strony do wlewu, a z drugiej na zbiornik. Początkową część wlewu zostawiamy z Atu, uszczelniając dodatkowo połączenia. Guma od Atu w stronę zbiornika, guma od Caro do wlewu.

Całość wygląda na aucie tak:


Ja mam dodatkowo usunięty cały pochłaniacz par paliwa i wszystkie wężyki z nim powiązane. Także u mnie jak widać na zdjęciu jeden króciec pozostał wolny (zaślepiony).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Wlew paliwa z malucha do atu.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2018, 22:05:13 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Wiem, że wszyscy przerabiają - ja postanowiłem naprawić.
Puszkę i wszystkie połączenia uszczelniłem (oraz oczywiście oczyściłem) czarnym loctite do mis olejowych. Puszkę dodatkowo skręciłem dużymi opaskami. Podłączyłem filtr par paliwa żeby zbiornik miał gdzie się odpowietrzać i.... spokój :)