Autor Wątek: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu  (Przeczytany 2238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:45:49 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1677
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Panowie, szybkie pytanko:
Czy głowica plusowa z twardymi sprężynami pod hydro mogła spowodować ogolenie wałka rozrządu starszego typu?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:50:20 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Czy głowica plusowa z twardymi sprężynami pod hydro mogła spowodować ogolenie wałka rozrządu starszego typu?

Ja mam taką hipotezę, że to nie słabe wałki a twarde sprężyny golą wałki w OHV na hydro :P Ale to tylko hipoteza, niedługo być może założymy głowicę bez hydro do wałka hydro i hydro i zobaczymy co się wydarzy :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:53:43 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1677
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
zobaczymy co się wydarzy
Oby nic :p Ja niestety przerobiłem manewr w drugą stronę i zwykły wałek stracił krzywki. Teraz pytanie czy to zasługa twardych sprężyn czy lichej oliwy w silniku.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:58:36 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
My mieliśmy wałek hydro z "miękką" głowicą ale bez hydro i nic mu nie było a nawet go niedawno oglądałem po epizodzie z ucieczką oleju spod smoka :P

Takżę, sądze, że to spręzyny. Natomiast V-spec upala na tych spręzynach i nas też namawiał - może i na szczęście nie doszło do takiego moda.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:00:27 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1677
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Natomiast V-spec upala na tych spręzynach i nas też namawiał
Ale on tam chyba ma Rewara czy innego Świątka, nie?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:02:45 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
To jest fakt o którym zapomniałem dodać. Ma tam coś modzonego - czyli masz już jakiś trop :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:42:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ile ma obrotów na jałowym mając świątka albo innego cwaniaka??
trzeba by go zapytac,moze miec troche ponad 1000rpm ,bo ten walek ma szersze krzywki niz hydro - nie pamietam, cos w okolicy 280*,
ale chyba nie wiesz o jakim aucie mowa, to nie auto do jazdy po miescie w korkach, ostatnio jak go widzialem, a bylo to kilka lat temu, to wyplul ponad 170KM na doladowaniu chyba ponizej 1.0 bara,
wtedy cos dlawilo szeroki walek, bo po zmianie moc nie wzrosla, tylko przesunela sie w inny zakres ,ale Vspec pewnie juz dodlubal sie do wiekszej mocy,

co do glownego tematu watku, to sztywne sprezyny jak najbardziej mogly byc glownym winowajca ogolenia walka,
generalnie prawdopodbienstwo rosnie gdy :
- maleje srednica popychacza
- rosnie sila sprezyny
- maleje kat krzywki

przy hydro mamy :
- mniejsza srednice popychacza
- wieksza sile srezyny
- WIEKSZY kat krzywki

zakladanie silniejszych sprezyn do ukladu bez hydro nie ma sensu, o czym zapewne pisalem ;>
za to nie ma problemow, zeby zalozyc walek hydro do ukladu bez,
zalozenie sprezyn i walka jest lagodniejsze niz fabryczne hydro, tylko tez pozbawione jest sensu - sztywniejsze sprezyny bylyby potrzebne przy kreceniu silnika wysoko, powiedzmy okolice 7000rpm i wyzej - nie po to sie uturbia OHVke na moce umiarkowane, zeby ja jeszcze wysoko pilowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2018, 09:34:42 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Ja złożyłem GSI na miękkich sprężynach i dole od abimexa. Jak narazie 5 tyś km i zero problemów. Krzywek nie goli.

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2018, 11:54:31 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czyli można spokojnie pakować miękkie sprężyny do hydro szklanek. Może być tylko lepiej dla wałka.

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2018, 12:06:08 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
nie wiem czy do hydroszklanek, bo ja wsadziłem inny blok i inne szklanki (zwykłe)
Mocne sprężyny miały rekompensować duża masę szklanek .

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2018, 19:01:24 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czy ktoś już robił taki myk z zamianą sprężyn na słabsze przy hydropopychaczach i czy nic złego się nie stało, bo to że wałek będzie miał lżej to pewne i tak szybko się nie zużyje.

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:59:50 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Porównywał ktoś o ile procent jest większa sztywność sprężyn z hydro?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Głowica OHV na hydro, a wałek rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2018, 15:00:06 pm »

Offline porter83

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Witam.
Odgrzewam, czy ktoś złożył ten zestaw z głowicą o miękkich sprężynach z Hydro i wałkiem hydro?
Mam taką opcję złożenia silnika ale waham się czy to będzie pracować.
Mogę również założyć szklanki o Skody 120/Favorit/Felicja (średnica jak otwory pod hydro), ale kultura pracy na hydro nie do pominięcia.