Autor Wątek: Rover bardzo wolno sie nagrzewa  (Przeczytany 4589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 17, 2022, 16:59:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o jaki zawor odpowietrzajacy chodzi? we wkladach termostatu jedyny odpowietrznik to ta mala dziurka w talerzyku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 17, 2022, 18:29:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5088
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
ma ktos ursusa c330 i moglby zmierzyc srednice takiego termostatu ?
Jak sobie nie zapomnę, to podjadę do sklepu, sprzedaje tam kolega, to zmierzę. A do czego to chcesz zakładać? To jest dosyć spora średnica, większa niż w ohv, może bardziej zbliżona do żukowskiego termostatu.W ohvkach są te same termostaty, co w silnikach andoria 4C90, tylko inne są temperatury otwarcia, to taka ciekawostka.
Porusze temat na nowo, termostaty do poldorovera na 82 stopnie z odpowietrznikiem
Że niby co? Mam ze 3 sztuki tych termostatów i jest tam chyba tylko mała dziurka w grzybku, nic więcej. Odpowietrznik jest w kolektorze ssącym.
perkins i ursus z perkinsem jak wiadomo mają ten sam termostat. Nie jest tak tak że do polonezów sprzedawano termostaty od ursusa, w których układ chłodzenia był inny, przez co odpowietrznik był inaczej zrobiony?

https://allegro.pl/oferta/termostat-mf3-235-255-c360-3p-tv-26-2485c022-9935179127
Jest tu widzę ten zaworek, nawet nie wiedziałem, że to to samo, ale silnik angielski, więc czemu by nie?

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 17, 2022, 19:50:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A do czego to chcesz zakładać? To jest dosyć spora średnica, większa niż w ohv
liczylem, ze srednica bedzie 40mm lub mniej, ale skoro mowisz ze jest duza, to pewnie ~60mm,
chcialem go wcisnac w rure idaca do chlodnicy, ale nie moze miec wiece niz 40mm,
przy wiekszej srednicy jest zupelnie nie przydatny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 17, 2022, 20:40:59 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
W ohvkach są te same termostaty, co w silnikach andoria 4C90, tylko inne są temperatury otwarcia, to taka ciekawostka.
Do OHV pasuje też termostat z Toyoty GT86/Subaru BRZ  :P
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 17, 2022, 20:51:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5088
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
liczylem, ze srednica bedzie 40mm lub mniej, ale skoro mowisz ze jest duza, to pewnie ~60mm
No niestety, ale to ciągnik, sama obudowa termostatu jest sporych rozmiarów, więc i to jest niemałe. 40mm, to ma pewnie przekrój przewodu od termostatu do chłodnicy w ciągniku.
Chcesz wsadzić termostat w samą rurę? Tak bez obudowy? To jest jakaś plastikowa/metalowa rura? No bo raczej nie przewód gumowy? Można przecież zastosować tam obudowę z rovera, zaślepić tylko mały króciec i masz przelotowo zamontowane wejście- wyjście i termostat w środku.
Pewnie jakby się pobawił i poszukał, to znajdzie się termostat tak małych rozmiarów, choćby z jakiegoś malutkiego silnika chłodzonego cieczą.Powinny być jakieś katalogi z rysunkami i wymiarami termostatów. A może są?
Do OHV pasuje też termostat z Toyoty GT86/Subaru BRZ  :P
O proszę, czyli jeszcze jakieś alternatywy są. Tak to jest z częściami, że idzie w końcu coś gdzieś dopasować, byle się w miarę zmieściło. Szkoda, że z blacharką niema tak łatwo, żeby wziąć poszycia z innych aut i "doklepać"  :-)

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2022, 21:52:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chcesz wsadzić termostat w samą rurę? Tak bez obudowy? To jest jakaś plastikowa/metalowa rura? No bo raczej nie przewód gumowy?
gumowy przewod do chlodnicy, najczesciej ma srednice wewnetrzna 37-38mm np. w Polonezie, AR156, Kappie czy nawet w tym c330,
mam taki termostat wkladany w przewod, a jego srednica to 40mm na walcowej powierzchni, ale ma kolniez o srednicy 43mm,
tego kolnierza nie da sie sciac, bo termostat sie rozpadnie,
w termostacie c330 kolnierz da sie sciac bez problemu, ale to nic nie da, jezeli srednica walca jest wieksza niz 40mm,

taki 40mm da sie wcisnac w rure gumowa, jednak kolnierz 43mm to juz przesada, bo waz ma duze naprezenia na krawedzi weza - duze ryzyko, ze guma peknie i staniemy na drodze bez plyniu w ukladzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2022, 22:34:01 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
A ten termostat od ciągnika jest coś warty ? Poprzednio podane alternatywy wyglądają na niedostępne. Polodorover mi się nie dogrzewa, termostat mam przeniesiony na wyjściu z głowicy.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 18, 2022, 01:24:34 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5088
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A ten termostat od ciągnika jest coś warty ?
Ciężko powiedzieć, tam są zupełnie inne warunki pracy, a i chłodnica o sporo większej pojemności i wentylator, który chłodzi cały czas. Ale zapewne pytasz ogólnie o jego jakość? To już zależy od firmy, a pewnie większość jest z mery.
Polodorover mi się nie dogrzewa, termostat mam przeniesiony na wyjściu z głowicy.
Czyli masz ten typowy prt, czy jakąś swoją wydumkę? Ja mam termostat ten "zimowy" na 88* i jeżdżę na nim lato- zima. Nie zanotowałem problemów z przegrzewaniem, lub niedogrzaniem. Ale termostat jeszcze chyba oryginał, lub kupowany (nie pamiętam dokładnie) lata temu, kiedy mogły być lepsze.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 18, 2022, 04:16:13 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Termostat stahltea/mery był katalogowo przypisany jako perkins/rover. Ta dziurka służąca jako odpowietrznik była wyposażona w grzybek, który otwiera się w jedną strone. W przypadku poloneza, wydaje mi się że działa na odwrót.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 18, 2022, 14:00:32 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4655
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z tego co pamiętam, rover ma ogólnie kiepsko rozwiązany termostat i sporo ludzi narzeka na długie rozgrzewanie silnika, skoro pomaga montaż termostatu PRT (ofc oprócz vernetowego dziadostwa), to sprawdziłby się w tym przypadku termostat od łady samary? Zaślepić niepotrzebne otwory i powinien śmigać. Pytanie, jakie macie w tym silniku średnice węży.





Tylko tutaj też trzeba kupować firmówki, bo raz mi przyszedł vernet kiedy za pierwszym razem kupowałem taki do moskwicza, no i też to słabo wyglądało - trzymał koło 80 stopni, inny (chyba gates, ale nie w pudełku gates a z napisem vernet, bo i takie są) działa prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2022, 14:04:10 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 18, 2022, 15:00:35 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5088
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Z tego co pamiętam, rover ma ogólnie kiepsko rozwiązany termostat i sporo ludzi narzeka na długie rozgrzewanie silnika
Bo jest na dole, przy pompie wody i jak się otworzy, to dopiero otwiera bezpośrednio zaciąg zimnego płynu z dołu chłodnicy do pompy. Ktoś sobie to tak wymyślił, zamiast dać to normalnie, na wyjściu z głowicy. Mały obieg jest pociągnięty cieniutkim wężykiem i to wszystko w ogóle ma mały przepływ i całość głupieje po rozgrzaniu. Multec tu chyba pisał o gównianych kanałach w głowicy, a ze chińskie K16 mają to poprawione.
Pytanie, jakie macie w tym silniku średnice węży
Praktycznie te same, co w ohv, bo przecież króćce w chłodnicy są takie same.
Ja niby problemów z tym nie mam, ale w sumie, to mógłbym się kiedyś na wiosnę pobawić w przerobienie tego, a tym bardziej, że teraz mam utrudniony dostęp do termostatu, ze względu na kompresor klimy.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 18, 2022, 15:26:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Generalnie to nic nie głupieje o ile układ jest czysty, drożny i termostat sprawny. A większości K-Serie mają w układzie syf (tak jak i większość Polonezów). Nie wspominając o metalowych rurkach, które w środku korodują i cały ten syf lata po układzie odkładając się w chłodnicy, nagrzewnicy, a co najgorsze w kieszeni w bloku za czwartym cylindrem skutecznie obniżając efektywność chłodzenia tulei cylindrowej - w i efekcie słynny piston slap.

Średnica węży to standardowo 16mm na małym obiegu oraz 38mm na dużym. FSO nie wiem w jakim celu zmniejszyło średnicę małego obiegu na 16mm, gdzie Rover fabrycznie ma bodajże 20mm co zresztą widać po króćcu na termostacie oraz kolanie na wyjściu z głowicy. Ja przy swapach kupuję dwa trójniki aluminiowe do LPG z króćcem odchylonym o 135stopni i wywalam rurkę pod kolektorem.

Z nagrzewaniem się nie ma najmniejszego problemu, bo akurat nagrzewa się cholernie szybko, zresztą jak i później chłodzi z racji małej pojemności płaszcza wodnego bloku oraz głowicy.

Problemy zaczynają się właśnie przez syf oraz przez termostaty, z których jakością jest marnie. Jeszcze niedawno dostępne były oryginalne Waxstaty 88stopni, ale ostatnio zamawiając dostałem Gatesa( racji braku Waxstata), który działa... tak o. Trzymać trzyma, ale po gwałtowniejszym przyspieszeniu potrafi spadać znacznie temperatura, co raczej temu silnikowi nie pomaga.

Zgadza się, kanały wodne w głowicy zależnie od partii potrafią być mniej lub bardziej zarośnięte przez niedoskonały odlew w obrębie otworów wlotowych. W każdej sztuce należy to rozborować, najlepiej cienkim frezem stożkowym do aluminium. K-Seria produkowana w chinach pod nazwą SAIC TCi-Tech lub Kavachi ma te kanały frezowane fabrycznie.

PRT to w tym silniku bardzo słuszne rozwiązanie, niestety "fabryczny" termostat umieszczony na wlocie do pompy wody nie jest szczęśliwym rozwiązaniem, bo w momencie otwarcia zalewa blok chłodnym płynem chłodzącym, co przy tak cienkim aluminiowym bloku nie jest pożądanym zjawiskiem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 18, 2022, 17:10:20 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5088
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Generalnie to nic nie głupieje o ile układ jest czysty, drożny i termostat sprawny. A większości K-Serie mają w układzie syf (tak jak i większość Polonezów). Nie wspominając o metalowych rurkach, które w środku korodują i cały ten syf lata po układzie
No, ja sobie to przepłukiwałem wszystko kilka razy, jak ostatnio przekładałem silnik, bo nie ma już w sprzedaży niebieskiego petrygo (a przynajmniej nie widziałem nigdzie) i kupiłem to różowe, bo nauczony doświadczeniem z poprzednim silnikiem, wolałem nie lać byle czego i nawet poświęciłem 10 litrów nowiutkiego płynu, żeby się to wszystko wymieszało i wypłukało, potem jeszcze wężem z wodą pod ciśnieniem i jest już czysto. Problemów z układem chłodzenia nie mam, jedynie był problem z odpowietrzeniem, bo parownik mam wciśnięty obok filtra powietrza, bo naprawdę u mnie niema gdzie i nie za bardzo chciał tamtędy płyn iść, a mam to podpięte szeregowo, silnik, nagrzewnica, parownik, termostat i może i przez to tak było, ale to tylko przy zalewaniu pustego silnika, bo teraz jest wszystko ok i nagrzewa się normalnie. Niemniej, myślę, żeby znów podłączyć to tak, jak było fabrycznie, ale bez tej malutkiej gównianej rureczki, ponieważ...
FSO nie wiem w jakim celu zmniejszyło średnicę małego obiegu na 16mm, gdzie Rover fabrycznie ma bodajże 20mm co zresztą widać po króćcu na termostacie oraz kolanie na wyjściu z głowicy
Ja właśnie zauważyłem swego czasu to samo, że chamsko zeszli ze średnicami w dół, tak samo zresztą, jak w układzie wydechowym (ach te oszczędności) i tak jak ty...
przy swapach kupuję dwa trójniki aluminiowe do LPG z króćcem odchylonym o 135stopni i wywalam rurkę pod kolektorem
Robię podobnie, też na wężach, choć nie tak dużych, jak średnica wyjścia na króćcu przy głowicy, bo z racji połączenia szeregowego, czytując Pudzianowskiego "to i tak by nic nie dało" ale mam w planach to połączyć równolegle, więc będę mógł dać mały obieg większą średnicą, a tylko rozgałęzienia do nagrzewnicy i parownika, mniejszą.
Ten termostat, który mam teraz, działa bardzo dobrze, zarówno w lecie, jak i w zimie i nie zauważyłem, żeby występowały jakieś gwałtowne wahania temperatury, ale czujnik tego nie wychwyci, jeśli nie są na tyle duże.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 18, 2022, 17:27:06 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Prt mam zrobione z oryginalnej obudowy, ale nie w tym rzecz, chodzi tylko i wyłącznie o termostat. Jakiś czas temu też był olbrzymi problem z termostatami do ohv, ale jednak znalazła się alternatywa do gównianej mery. Teraz mam gatesa 82 i problemy jak u autora tego tematu.

Odp: Rover bardzo wolno sie nagrzewa
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 19, 2022, 00:30:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Z tego co pamiętam, rover ma ogólnie kiepsko rozwiązany termostat i sporo ludzi narzeka na długie rozgrzewanie silnika
raczej zle zapamietales, bo te silniki maja problem z przegrzewniem,
nagrzewaja sie bardzo szybko, bo maja mala pojemnosc cieplna, ale umiejscowienie termostatu na wylocie z chlodnicy powoduje przy bylejakim ograniczeniu przeplywu malego ukladu, albo zapowietrzeniu weza chlodnicy, duza bezwladnosc dzialania termostatu, albo odwrotnie, cyrki w postaci zassania zimnego chlodziwa, co moze zamknac termostat i przegrzac silnik,
woda w chlodnicy nawet nie musi byc zimna - jezdziesz sobie 110k/h, na liczniku masz stabilne 90*C , gaz do dechy i osiagasz 150km/h oraz 120*C,
hamujesz silnikiem, a temp. rosnie, wiec nagrzewnica na maks. i temp. powoli (jak na zastrzyk adrenaliny) spada do 90*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.