GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Mechanika
Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
mkzibi:
Witam.
W wątku http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49057.msg771398#msg771398 przedstawiłem wstępne problemy ze swoim truckiem którego kupiłem w 2017 roku. Zrobiłem mu dość spory remont mechaniczny i w roku 2017 pojechał na Żłombol.
Niestety. Podczas jazdy okazało się że samochód nie ma mocy. Przed wyjazdem wydawało mi się że to tylko problem instalacji gazowej ale w trasie zaczął brać olej.
Pomimo to silnik pracował cicho, ładnie i przejechał z dolewkami ponad 1000 km.
Niestety w Paryżu zaliczył kraksę. Tu można zobaczyć zdjęcia: https://www.facebook.com/pg/zlombolmkzibi/posts/?ref=page_internal
Aktualnie poldek jest spawany ale do tematu brania oleju i mocy muszę wrócić. Aktualnie odpalam go co jakiś czas. Nie ma problemu z odpalaniem ale z rury idzie dużo wody.
Kilka podstawowych informacji:
Witam.
1. Pacjent - polonez truck 1997 Gli wtrysk Bosch z gazem (sterownik LandiRenzo).
2. Dane wejściowe
- filtry powymieniane
- oleje powymieniane
- filtr gazu wyczyszczony
- silnik ok. 115 tyś przebiegu
- po podłączeniu sterownika wtrysku na komputerze co jakiś czas pojawiają się błędy z sondą lambda (zwarta do masy ) i problemem ze zubożoną mieszanka.
3. Objawy
- Po kasacji błędów samochód pracuje poprawnie. Silnik chodzi cicho i ładnie.
- Zaczynając jazdę na benzynie jest wszystko ok.
- Po przełączeniu po jakimś czasie na gaz również jedzie dość dobrze.
- Po jakimś czasie samochód zaczyna słabnąć. Widać to zwłaszcza przy jeździe pod górę. Nie reaguje na gaz. Wciskanie gazu nic nie daje samochód "zdycha" pod górki nawet mniejsze.
- Jak się rozbuja na równym to idzie normalnie ale nie reaguje na gaz. Można wcisnąć do podłogi i brak reakcji wręcz jak się nogę zdejmie to jak by odżywa.
- Im dłuższa jazda tym gorzej ciągnie i jak by głośniej pracuje.
- PRZY TAKIEJ JEŹDZIE BIERZE OLEJ !!!! Widać to po ok. 200 - 300 km. Ubywa ok 1/4 poziomu pomiędzy min - max.
Czy ktoś może coś poradzić?
KGB:
bledy zwarcia do masy spowodowane sa sterownikiem gazu, ale to nie istotne dla zachowan, ktore opisujesz,
masz do sprawdzenia silnik, pomiar kompresji, sprawdzenie uszczelki pod glowica testerem, albo przez ocene stanu oleju i ubytki plynu chlodniczego,
znalezienie przyczyny slabniecia silnika to pomiar jakosci mieszanki podczas jazdy, glownie gdy wystepuja te anomalie - mozliwe, ze mieszanka mocno ubozeje, bo parownik jest uszkodzony, albo slabo ogrzewany i marznie (to akurat latwo sprawdzic dotykajac go) ,
widze na zdjeciach,ze masz Lovato rge90, to sa dobre parowniki, ale jak kazdy musi miec cieplo
mkzibi:
Wracam do wątku. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam niestety słabe wyniki. Patrząc od przodu samochodu po kolei cylindry:
8,5 - 5,8 - 5,2 - 7,5.
Po wykręceniu świec wyglądają kiepsko. Całe czarne i zakopcone. Tylko jedna miał dobry wygląd co dziwne ta o najsłabszym ciśnieniu. W załączeniu fotki z pomiarów.
Pytanie powstaje. Czy pozostaje tylko remont silnika? Ogólnie silnik pracuje ładnie, nie grzechocze, chodzi równo ale jak pisałem już w tym wątku silnik bierze olej i nie ma mocy. A może to kwestia uszczelki pod głowicą?
Co zalecacie?
Zastanawiam się tez nad podmianką silnika na disla. Co sadzicie?
Poniżej fotki z pomiarów:
https://drive.google.com/drive/folders/1_QzN8Y86JL4Df4gB05YYZaSf4hAeEqNx?usp=sharing
Filmik pracy silnika:
https://drive.google.com/drive/folders/1kqNd2aUNvFyfjzqPNKBOjt_JQFZXrJMP?usp=sharing
Fotki postępu prac blacharskich po stłuczce. Już ie długo będzie spawanie.
https://drive.google.com/drive/folders/1naeGtK5MAwpQG9SR32wpQnwTdWWL3hT9?usp=sharing
CieniaczRider:
Jak dla mnie to klepie ten silnik-regulowałeś zawory?Co prawda jest hydraulika, ale ona też podlega regulacji.
Robiłeś próbę olejową podczas pomiaru kompresji?Być może "tylko" głowica jest do remontu?
mkzibi:
Zawory były regulowane ale już jakiś czas temu. Zrobię to jeszcze raz. Nie ma hydrauliki. Próbę jeszcze zrobię bo mi aku siadło.
Rozumiem że jeśli po próbie wyjdzie że ciśnienie wzrasta to pierścienie. Jeśli nie to głowica do roboty?
Zastanawiam się czy remontować czy szukać całego silnika.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej