Autor Wątek: Wymiana oleju wspomagania w JKC  (Przeczytany 1765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana oleju wspomagania w JKC
« dnia: Listopad 15, 2018, 18:21:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak w tytule. Jak najszybciej, najskutecznie i najmniej bałaganiąc zmienić olej wspomagania w układzie JKC. Dla ułatwienia auto z klimą...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2018, 19:04:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
No jak to jak, odkrecasz spuszczasz, zakrecasz i wlewasz nowy płyn. Wszyscy leja atfa od Orlenu, ja jednak poleciałbym coś lepszego ;)

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2018, 19:08:37 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
No jak to jak, odkrecasz spuszczasz, zakrecasz i wlewasz nowy płyn. Wszyscy leja atfa od Orlenu, ja jednak poleciałbym coś lepszego ;)

Wszyscy??? to znaczy kto??
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2018, 19:14:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wszyscy, których znam.

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2018, 20:49:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tia i na pewno zleci wszystko... szczególnie z chłodnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2018, 20:59:37 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odkręć dolot do pompy, będzie to najniższy punk całego układu, także powinno wyssać z niego wszystko, z resztą nawet wymieniając olej w silniku nie spuszczasz go absolutnie całego, więc nie ma co panikować :)

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2018, 21:23:06 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odsysasz ze zbiorniczka strzykawką tyle płynu ile się da. Zdejmujesz przewód powrotny ze zbiorniczka i wkładasz do butelki/kanistra/cokolwiek. Otwór w zbiorniczku musisz zaślepić np. zakładając inny wąż i prowadząc go do góry żeby był wyżej niż zbiorniczek. Nalewasz płynu w opór, druga osoba odpala maszynę i kręci kołami prawo/lewo a ty uzupełniasz płyn żeby nie zapowietrzyć pompy. Na koniec znowu odsysasz płyn strzykawką, zakładasz przewód powrotny na zbiorniczek uzupełniasz stan i tyle.

Robota na 10-15 minut. Jak wymieniałem u siebie przy okazji swapa to przepuściłem przez układ litr płynu, a drugim litrem uzupełniłem stan.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2018, 23:14:04 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
a przy takiej operacji szybko płyn ubywa ze zbiorniczka ?? szybko i sprawnie trzeba dolewać ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Wymiana oleju wspomagania w JKC
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2018, 15:57:09 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dość szybko, pełny zbiorniczek wysysa w około 10s.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM