Autor Wątek: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +  (Przeczytany 1671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 02, 2018, 13:57:25 pm »
Gomulsky z tej kostki 3 pinowej (żółty, biały i czarny) piszesz, żeby zostawić żółty i czarny-czy przy wpinaniu z kostkę 2 pinową ma jakieś znaczenie kolejność?

A i jeszcze jedno: ta kostka 4 pinowa (w której są 3 przewody) która jest podłączona w Calsonicu bezpośrednio przy siłowniku klapki obiegu zamkniętego zostaje po prostu niepodłączona?I rozumiem 2 wtyczki z kostką do włączania tego obiegu (mówię o kwadratowym przycisku na desce, obok awaryjnych) też po prostu zostawiam/odłączam i tyle?Obieg będzie się sterował przez podciśnienie i ten jeden przycisk na panelu?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2289
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 02, 2018, 15:33:12 pm »
Tak, zostawiasz nie podłączone. Co do kolejności to chyba obojętnie jak, z tego co pamiętam elektronika w sterowaniu nawiewem zasilana jest z dużej wtyczki.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 02, 2018, 16:21:19 pm »
Ok dzięki, będę walczył na raty w ciągu tygodnia.O efektach dam znać oczywiście  <cwaniak2>

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2018, 17:44:57 pm »
Jeszcze dla jasności-przy przełączaniu kierunku nawiewu jest "syknięcie"-normalka, czy tylko ruch klapy powinien być słyszalny?

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2018, 18:22:12 pm »
Normalne

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2018, 18:24:08 pm »
Ok dzięki to składam do kupy i tyle, jeszcze pokombinuję z podświetleniem nawiewu, póki na wierzchu i jest dostęp.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2018, 20:51:37 pm »
Jeszcze dla jasności-przy przełączaniu kierunku nawiewu jest "syknięcie"-normalka, czy tylko ruch klapy powinien być słyszalny?
syczy to znaczy, ze dziala  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4909
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 10, 2018, 23:01:51 pm »
Ktoś mi może powie co w końcu u mnie jest: Plus Rover z września 97. Jaki to system nawiewu?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 10, 2018, 23:41:16 pm »
Calsonic jak dobrze rozumiem to ten system nawiewu z brzydkim, szpecącym panelem i ubogimi nastawami kierunku powietrza. Montowali to chyba częściej pod koniec produkcji, także u Ciebie jeżeli rok 97 i jeszcze Rover to na pewno masz panel z Espero, ten ładny sterowany podciśnieniem.

I pytanie skąd wiecie, że jest to system koreański, sa na nim jakieś oznaczenia firmy , czy wnioskujecie po tym, że jest w innych autach Daewoo ? Tak a propos Calsonic też mógł być wyprodukowany w Korei  :-)

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3433
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 11, 2018, 00:35:15 am »
Na nagrzewnicy "podciśnieniowej" jest naklejka z jakimiś "chińskimi ślaczkami" a na calsonicu, to chyba widziałem made in poland. A zresztą, co za różnica, skąd co pochodzi, skoro jedna działa nieźle, a druga, nie za bardzo?

Offline AUTOSAN

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 11, 2018, 09:29:49 am »
I pytanie skąd wiecie, że jest to system koreański, sa na nim jakieś oznaczenia firmy , czy wnioskujecie po tym, że jest w innych autach Daewoo ? Tak a propos Calsonic też mógł być wyprodukowany w Korei  :-)
System Calsonic był projektowany i produkowany w Polsce. Jeszcze kilka lat temu była dostępna strona internetowa gdzie widniał opis systemu i jego adaptacja wdrożeniowa przystosowania do plusa (pierwotnie miał być pod minusa) jako wizytówka firmy to konstruującej.

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 11, 2018, 10:29:28 am »
Calsonic to polmo Kalisz,czyli ten sam szit co w minusie.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6578
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 11, 2018, 20:37:10 pm »
Ba. On był zaprojektowany w 1996 r. aby zastąpić stary system. Po wejściu daewoo prawdopodobnie odłożono go na półkę. Dopiero w ramach cięcia kosztów produkcji trucka (tak mi się zdaje) zaczęto wkładać calsonica do dostawczaków. A to że trafił do osobówek pewnie wynikło (jak to w fso) z wietrzenia magazynu z zapasów części...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 11, 2018, 20:44:28 pm »
Bartek system koreański, ponieważ panel identyko jak z Daewoo Espero (o ile nie cały system po drobnych zmianach), czyli z auta koreańskiej marki.

To mój to jakiś biały kruk, osobowy, a ewidentnie projektowany pod Calsonic-a i nic nie pasowało praktycznie, włącznie z innym otworem wlotu powietrza w ścianie grodziowej.

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 11, 2018, 21:22:14 pm »
Chińczyk,żaden biały kruk ;) po 2000 roku sporo osobowych plusów dostawało takie ogrzewanie.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 11, 2018, 21:29:01 pm »
No fakt, mój z 2000r jest. W sumie ciekawe, jak taki Calsonic działał po wyjeździe z salonu, czy ludzie to reklamowali i przeklinali, tak jak ja.Na szczęście to już wspomnienie  ;p

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3433
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 11, 2018, 22:27:25 pm »
Hmm, a ile razy ja czytałem, że nagrzewnica koreańska w plusie, to nie jest nic typowego, co pasuje od innych daewoo? Że niby w żadnym innym takiego czegoś niema, że to typowo do poldka.Ciekawi mnie to, jaka jest prawda, tak bardziej odnośnie klimatyzacji, bo gdyby to było typowe, to i parownik powinien być taki sam, nie?

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 11, 2018, 22:39:21 pm »
Panel z Espero, a reszta hmm w sumie mało tych aut się ostało i nawet ciężko porównać.Może to jakiś mix Nexia-Espero albo coś?Może to wynalazek z jakiegoś auta występującego tylko w innych rejonach świata?Kto to teraz zgadnie :) Na pewno czymś się inspirowali :P

A sam grzejnik pewnie da się z czegoś dopasować-tylko z czego hmm  <mysli>

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 11, 2018, 23:14:14 pm »
To jest nagrzewnica raczej typowo pod poloneza,nawet panel który z pozoru tak samo wygląda ma inną linke od sterowania ciepło zimno. Sam grzejnik jak już kiedyś pisałem pochodzi od astry f i kadeta z tym ze w polonezie ma inaczej wyprofilowane rurki :)

Offline Oxej

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Atu Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2018, 07:47:33 am »
Bartek system koreański, ponieważ panel identyko jak z Daewoo Espero (o ile nie cały system po drobnych zmianach), czyli z auta koreańskiej marki.

To mój to jakiś biały kruk, osobowy, a ewidentnie projektowany pod Calsonic-a i nic nie pasowało praktycznie, włącznie z innym otworem wlotu powietrza w ścianie grodziowej.

Hmm, a ile razy ja czytałem, że nagrzewnica koreańska w plusie, to nie jest nic typowego, co pasuje od innych daewoo? Że niby w żadnym innym takiego czegoś niema, że to typowo do poldka.Ciekawi mnie to, jaka jest prawda, tak bardziej odnośnie klimatyzacji, bo gdyby to było typowe, to i parownik powinien być taki sam, nie?

Panel z Espero, a reszta hmm w sumie mało tych aut się ostało i nawet ciężko porównać.Może to jakiś mix Nexia-Espero albo coś?Może to wynalazek z jakiegoś auta występującego tylko w innych rejonach świata?Kto to teraz zgadnie :) Na pewno czymś się inspirowali :P

A sam grzejnik pewnie da się z czegoś dopasować-tylko z czego hmm  <mysli>

Z calsonikiem w osobowych plusach spotykałem się tylko w roczniku 2000. Co do wentylacji rzekomo z espero - miałem w częściach espero z klimą i podchodzi właściwie tylko panel - z całą pewnością nie da się z niego podpasować klimatyzacji: osuszacz jest zupełnie inny, sprężarka również, parownik jest zdecydowanie za duży do obudowy poloneza, skraplacz ma inne wyprowadzenia, przewody pod fwd też inaczej idą.