Autor Wątek: Pierścienie tłokowe  (Przeczytany 2420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pierścienie tłokowe
« dnia: Listopad 21, 2018, 20:08:33 pm »

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Passat B3
Poczytałem trochę na temat pierścieni do OHVki, i ogólny wniosek jest taki, że Goetze nie ma nadwymiarów, a Prima jest jakościowo dosyć fatalna (a może jednak nie?). Szukałem innych, i znalazłem takie
http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=114_115&osCsid=bec2599ffcf8750404098c537a88f796
A moje pytanie jest takie - czy ktoś je stosował, jaka jakość wykonania i przede wszystkim trwałość? (dotyczy silnika po przebiegu 132k km do remontu generalnego)

A jeszcze jedno pytanie mam - czy w silniku o przebiegu 60k km (robię wał, a górę planowałem zostawić jak jest), i równej wysokiej kompresji warto wrzucić nowe pierścienie nominalne, czy zostawić te, które są teraz?

Dzięki wielkie za odpowiedzi!

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2018, 20:47:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po co ruszasz wał w silniku z przebiegiem 60kkm ?
jezeli ciś. jest wysokie i rowne, a silnik oleju nie zjada to wszystkie pierscienie sa dobre,
zreszta 60kkm to niski przebieg, wiec nic dziwnego, ze nie ma problemow z pierscieniami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2018, 21:02:53 pm »

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Passat B3
Jest na wierzchu, pochodzi z dawcy użytkowanego ostatnio z 15 lat temu w niewiadomy sposób, poza tym i tak wymaga uszczelnienia i będzie robiony porting głowicy, a przy demontażu silnika z dawcy wskaźnika ciśnienia oleju już nie było, więc stan panewek jest jak narazie nieznany. Więc chcę go rozebrać i pomierzyć panewki i wał, i wtedy ewentualnie remont dołu. A tak jak jest bez weryfikacji jakbym włożył, to mógłbym mieć później zonka w postaci np. wycieków zewsząd, albo obniżonego ciśnienia oleju, czego wolałbym uniknąć - chcę zrobić raz a dobrze i tyle.

Ale główne pytanie dotyczy silnika przeznaczonego do generalki, i dotyczy pierścieni Mar Motu
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2018, 21:13:36 pm wysłana przez Bonifacy »

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2018, 11:53:35 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
O mar-mocie nic nie słyszałem, przede wszystkim trzeba do nich zadzwonić i spytać,czy dalej produkują pierścienie do poloneza, bo zazwyczaj taka informacja na stronie nijak ma się do rzeczywistości. Zdecydowanie nie ruszałbym pierścieni w tym silniku z przebiegiem 60kkm, panewki można w nim przejrzeć i zmierzyć mikrometrem, ewentualnie na wszelki wypadek zawieźć wał do szlifierza do pomierzenia.

I tak wszystkie uszczelnienia po tylu latach nie istnieją, więc dobrze robisz, ale góry w tym zdrowym silniku bym nie ruszał :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2018, 12:47:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie slyszalem nic o mar-mocie, tak jak wyzej daniel pisze na poczatku trzeba sprawdzic,czy w ogole oferuja towar,
prima jaka jest, taka jest, ale jest dostepna, a na bezrybiu i rak ryba,
na opakowaniu primy napisane jest,ze pierscie pasuja tez do silnikow Zastawy/Yugo 1.1 ,czyli do starszego silnika Fiata (stara seria 1.1 i 1.3),
one chyba starsze sa od 1.6 z FSO, wiec podejrzewam,ze fabryka nie wywazala otwartych dzwi, tylko poprostu zastosowala juz opracowane i produkowane pierscienie do tlokow 80mm,
mozesz poszukac tym tropem, jest dosc prawdopodobne,ze zagraniczni producenci oferuja pierscienie do silnika Fiata 1.1 ,ale nie bardzo wiedza o istnieniu silnika FSO 1.6, wiec o Polonezie informacji w katalogu nie znajdziesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2018, 15:07:37 pm »

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Passat B3
Daniel, KGB, dzięki za odpowiedzi, cenna jest informacja o pierścieniach w Zastavie, sprawdziłem, faktycznie są identyczne. I tak w przypadki pierścieni do PNa na 2 szlif:
- Mahle ma je pod numerem 007 65 N1, ale dzwoniłem do nich, i nie ma już ich w produkcji, na magazynie też już nic nie mają (tzn. mają tylko nominały 80,0)
- Goetze ma je pod numerem 0820310600, ale wszędzie stany magazynowe zero (napisałem do Intercarsu zapytanie, może odpowiedzą)
- Mar - Mot dzwoniłem, mają poszukać i wysłać odpowiedź na maila
- na koniec dobra informacja - mogą je dorobić w firmie Tomring w Poznaniu, i pasują nawet indywidualnie pod tłoki, cena przy górnym pierścieniu czarnym za komplet na cały silnik 200zł, przy górnyn chromowanym 230.
Tak to na razie wygląda, jak przyjdzie odpowiedź z Mar - Motu to dam znać.

A ciekawe, czy może panewki korbowe by pasowały do FSO z jakiegoś innego wozu?
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2018, 15:10:27 pm wysłana przez Bonifacy »

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2018, 16:08:47 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
korbowe wsadziłem MV Parts

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2018, 16:13:15 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli chodzi o pierścienie lub panewki zadzwoń do firmy "gorian" ze Świdnika, może oni coś mają lub mogą mieć. szukaj w dziale "sklepy".
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2018, 16:17:32 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
jeśli chodzi o pierścienie lub panewki zadzwoń do firmy "gorian" ze Świdnika, może oni coś mają lub mogą mieć. szukaj w dziale "sklepy".

Z Goriana zamówiłem ostatni komplet panewek MV Parts, niestety z tego co mówili nic więcej nie mają. Ale bimet mnie pozytywnie zaskoczył, zmierzony mikrometrem trzymał zakładane wymiary. Na razie nakręciłem parę tysięcy po remoncie silnika - ciśnienie oleju na wolnych prawie 0,2, po muśnięciu gazu 0,4, także może nie są aż tak tragiczne, oby tak było dalej.

Inter Cars Ci odpowie, że dawno nieaktualne, bo pytałem. :(

Ciekawe, ile warte są te dorabiane pierścienie w porównaniu do primy. Brałbym zdecydowanie zestaw z chromowanym za 230.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2018, 20:28:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ile kosztuja pierscienie Primy ? z dorabianiem roznie moze byc i jak maja jeszcze do tego kosztowac dwa razy drozej ruch bedzie ekonomicznie nieuzasadniony,

co do panewek, to nic specjalnego nie jest potrzebne - to praktycznie nie pracuje, dopóki miedzy czopem, panewka jest film olejowy ;>
za to musza miec scisle okreslone wymiary,
czy korbowodowe da sie dobrac z innego silnika ? z jakiegos silnika Fiata pewnie tak, niektore silniki maja pewnie glowne w zblizonym rozmiarze do korbowodowych w OHV ;p
mysle,ze nie ma co za bardzo rzezbic, po prostu kup przeznaczone do tego silnika,
a w tym z 60kkm to lepiej nie szlifuj walu (tzn. pomierz czopy, ale pewnie nie bedzie zuzycia) i daj nowe nominalne panewki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2018, 20:56:35 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z tym zużyciem wału nie byłbym taki pewien, miałem 3 wały po różnych przebiegach, jeden z niskim, wszystkie nadawały się na 2-3 szlif, podobnie wał z mojego silnika po zaledwie 75kkm przebiegu. Jak ktoś jeździł na tym silnikiem w klasyczny, grzybowy sposób, czyli 1500 obrotów i rura, to panewek nie będzie, i wał się zakwalifikuje do szlifu.

Oczywiście jak wyjdzie na pomiarach idealny nominał bez owalu, to można zrobić tak, jak napisał KGB :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2018, 22:03:13 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli nie dysponujesz przyrządami pomiarowymi lub nie masz wprawy w mierzeniu, użyj pasków pomiarowych które pozwolą mierzyć luz między czopem głównym wału a podporą, bez demontażu wału. używając pasków pomiarowych zmierzysz też luz na czopach korbowych. na allegro sprzedaje Gorian.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2018, 22:15:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
plastiguage

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2018, 00:19:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
miałem 3 wały po różnych przebiegach, jeden z niskim, wszystkie nadawały się na 2-3 szlif, podobnie wał z mojego silnika po zaledwie 75kkm przebiegu
jak wal po niskim przebiegu mialby isc pod 2 szlif ? przeciez to 0.5mm, wiec cala panewka by sie skonczyla w gniezdzie zanim by tak zryla czop,
moze warto zmienic szlifierza, zamiast robic z kutego walu produkt wykonany z St3, juz naprawdę bez przesady,
tu wlasnie dochodzi problem szlifierza jako dodatkowy, bo raz to nowe panewki moga byc zbyt cienkie, a dwa to szlifierz moze odwalic chałę i uzyskujemy luz godny ... remontu,
dlatego radze w pierwszej kolejnosci kupic panewki, a pozniej konfrontowac je ze szlifierzem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścienie tłokowe
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2018, 23:27:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
A ile te pierścienie kosztują, może się okazać że zrobią pierścienie jak np. zamówisz 60 kpl.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E