Autor Wątek: Panewki innej firmy niż Bimet  (Przeczytany 13671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 22, 2019, 14:45:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
I na to jest sposób: bierzesz wałki z silników używanych. Jeżeli Polonez z przebiegiem 100 czy 150 tys. trafił na złom, a wałek nie wykazuje oznak zużycia, to najprawdopodobniej jest to twardy wałek który może dokręcić do 300 albo i do 500 tys. Z tego samego źródła brałbym szklanki.
Weź zaktualizuj kalendarz... To nie rok 2009 tylko 2019. Polonez na złomie to już święto. O części do PNa to też powoli coraz trudniej, u mnie w mieście na złomie już nie ma żadnego silnika do poloneza. Szukanie w takich uwarunkowaniach dobrego używanego wałka do OHV to szukanie igły w stogu siana.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 22, 2019, 15:38:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A po co się rozdrabniać? Dogadać się z jakimś producentem silników, żeby wyprodukował serię 100 czy 200 OHłapów, tylko tak żeby trwałością dorównywały Mercedesowi W123 i po problemie.
po co produkowac nowy silnik ? tutaj ma zastosowanie zasada najlepszych obrabiarek,
co jest potrzebne do takiego mega trwalego silnika w przypadku OHV ??


Faktycznie tak jak piszą w Morawskim silnik hydro jest cichszy ? Bo jeżeli nie i chodzi tutaj o zwykłą wygodę użytkownika w postaci braku regulacji co 10-15k km
jezeli luzy sa ustawione prawidlowo,to nie roznicy w cichosci silnika z hydro i bez hydro, bo w obu przypadkach zawory nie klepia,
problem w tym, ze z hydro zawory sa prawidlowo ustawione prawie zawsze, a bez hydro bardzo rzadko,
w tamtych czasach hydroregulacja wlasciwie byla juz w standardem w silnikach o takiej objetosci,  zapewniala dodatkowy komfort uzytkowania  no i kolektor dolotowy GSI nie mialby racji bytu dla recznej regulacji


świątek chce 80 zł /sztukę ;)
dobrze, ze tyle wola za pusta szklanke - tylko glupi to od niego kupi,
a madrzejszy odda blok do szlifirza, zeby rozwiercic otwory i zastosuje stary model szklanek, ktore sa lepsze dla walka,bo maja wieksza srednice
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2019, 15:40:27 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 22, 2019, 16:13:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
co jest potrzebne do takiego mega trwalego silnika w przypadku OHV
Kilka rzeczy.
Materiały odpowiednio wysokiej jakości, prawidłowa obróbka elementów (termiczna, mechaniczna), zachowanie odpowiednich luzów montażowych i świadomy użytkownik.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:10:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co jest potrzebne do takiego mega trwalego silnika w przypadku OHV
Kilka rzeczy.
Materiały odpowiednio wysokiej jakości, prawidłowa obróbka elementów (termiczna, mechaniczna), zachowanie odpowiednich luzów montażowych i świadomy użytkownik.
wiec po co chcesz wytwarzac cale silniki, czyli bloki, glowice, waly korbowe i korbowody, skoro wystarczy zadbac o obrobke powierchni tracych !!
azotowanie czopow panewkowych zwiekszy ich wytrzymalosc na scieranie kilkukrotnie - Busso ma azotowane czopy i producent nie przewidzial szlifow walu i panewek nadwymiarowych,
do zestawu wypada dac panewki bardzo dobrej jakosci,
nastepna para traca to walek rozrzadu i szklanki oraz jego panewki - tez kwestia azotowania i odpowiednich panewek,
ostatnia para traca to cylindry i tloki (pierscienie tlokowe) - cylindry sa wytoczone w zeliwie, wiec juz sa trwale, a na pewno jest sposob,by ta trwalosc zwiekszyc,
tloki produkuja rozne firmy jako czesci zamienne, tak samo pierscienie - nic nie stoi na przeszkodzie, by te elementy zostaly wykonane z materialow wyzszej klasy,

zrobienie takiego silnika zamyka sie w wykonaniu drobnych elementow takich jak panewki, pierscienie tlokowe, ewentualnie gniazda zaworowe i prowadnice, zawory tloki, szklanki, najwieksze to tloki i ewentualnie caly walek rozrzadu,
te wszystkie elementy sa produkowane przez rozne firmy jako czesci zamienne, wykonanie ich w duzo lepszej jakosci to tylko kwestia ceny i to nie jakies kosmiczne kwoty,
nie ma potrzeby produkcji calego silnika, bo najwazniejsze elementy takie jak blok, glowica, inne drobniejsze czesci wykonane droga odlewania (a nie isstotne z punktu widzenia trwalosci) bylyby bardzo drogie do wykonania, a nie wnioslyby nic pozytywnego,
a wrecz przeciwnie, firma ktora bylaby w stanie odlac blok lub glowice na pewno nie wystrzeglaby sie bledow poczatku produkcji,
wykorzystujac stary blok, ktory przeszedl probe czasu i pracy docelowej jest znacznie lepszym materialem na solidna maszyne niz jego odpowiednik nowka sztuka,
po prostu staroc jest juz sprawdzony w boju i ułożony (naprezenia materialu rozeszly sie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:33:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Widzę strasznie poważnie podszedłeś do tego ironicznego posta :)

Tak czy inaczej, żeby OHV było na prawdę niezniszczalne to trzeba by do niego wykonać większość podzespołów na specjalne zamówienie i to nie podlega żadnej wątpliwości.
Pozostaje kwestia znalezienia: koordynatora całej tej akcji (średni problem), wytwórcę części (najmniejszy problem) i dostateczną liczbę chętnych (największy problem).

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:34:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zgadzam się z przedmówcą. Jednak uważam, że taki remont OHVki na częściach wysokiej klasy to zadanie dla prawdziwych maniaków tego silnika.
Ile kosztowałby taki remont? 5tys zł? Może nawet bliżej 10 tys. Za tą kasę można myśleć już o swapie na jakiś bardziej współczesny silnik, który na dzień dobry będzie miał większą moc.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 23, 2019, 19:24:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ile kosztowałby taki remont? 5tys zł? Może nawet bliżej 10 tys. Za tą kasę można myśleć już o swapie na jakiś bardziej współczesny silnik, który na dzień dobry będzie miał większą moc.

Wniosek? Bardziej by się opłacało robić Uber-części do Rovera, bo przy okazji znaleźli by się klienci w UK i w Chinach.
Można by nawet uderzyć do jakiejś Politechniki czy Instytutu materiałoznawstwa UŚ, to może by się nawet część kosztów dało wrzucić w grant na rozwój technologii powłok ceramicznych, i zrobić Rovera działającego wiecznie :]
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 25, 2019, 18:43:46 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Przeglądając allegro znalazłem takie panewki korbowodowe: https://allegro.pl/oferta/panewki-korbowodowe-fso-polonez-1-5-1-6-nominal-7771957352 . Produkcji angielskiej firmy Motive. Montował ktoś takie? Co prawda te są nominalne, ale może produkują też nadwymiarowe. Ciekawe jak z trwałością względem Bimetu.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 26, 2019, 06:45:25 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Cenowo wyglądają  podobnie... Z tego, co się doczytałem, problem jest nie w trwałości, lecz w grubości. Na poprzedniej stronie daniel22 wkleił odnośnik do wątku, w którym rzecz jest bardziej szczegółowo opisana. Inna sprawa, że nie wynika z niego, iż chodzi właśnie o bimety. I w ogóle mowa jest o szlifie,  a nie nominale.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 26, 2019, 07:40:23 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Motive to podobno MV Parts (tak mi w szlifierni powiedzieli). Właśnie planuje kupić korbowodowe nominalne z tego linku ciekawe ile pochodzą.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 26, 2019, 15:34:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
ja mam założone korby MV i jedyny problem to nie centryczny otworek smarowania wałka rozrządu. Bimet ma idealnie równo.
Wymiary mi trzymały (MV), ale mierzyłem też korby czego nikt nie robi.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 04, 2020, 00:20:53 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Wczoraj zamówiłem panewki motive. Zdam relacje czy pasują czy nie bardzo. Korbowodowe znalazłem za 47zl. W sumie najtańsze nominalne na allegro.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 04, 2020, 00:41:34 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
korbowe tylko maja nieco źle zrobione otwory na smarowanie. Reszta jest ok. Wymiary trzymają o ile masz właściwe wymiary korb.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 05, 2021, 03:04:46 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jako, że trzeba było zajrzeć do mojego silnika, warto było sprawdzić z ciekawości, jak wyglądają panewki, a wyglądają tak:



Panewki korbowodowe MVParts (motive) po przebiegu ok. 40 tysięcy km :). Główne (Bimet - wziąłem bo innych nie było)- nienaruszone, nie wymagają wymiany. Nic nie było słychać, auto ciśnienie oleju trzymało, ale jak na taki przebieg - słabo. Jak widać, oprócz niecentrycznego otworu, są tandetniej wykonane. Teraz wiadomo, dlaczego są tańsze od bimetów o ok.30zł (pełno ich na allegro, ciężej mi było znaleźć bimet, niż MV). Kupiłem więc nowe bimety. Wał trzyma wymiar, po pomiarach nie wymaga szlifu.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2021, 03:07:15 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 05, 2021, 08:18:51 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
ciekawe czy brokat jaki ostatnio spuściłem to też panewki MV.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 05, 2021, 10:35:14 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Oho, czyli też lepiej będzie zajrzeć do miski przy okazji poprawek uszczelnienia  :jezyk2:
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 05, 2021, 12:06:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wał trzyma wymiar, po pomiarach nie wymaga szlifu.
bez paniki, to ze panewki wygladaja strasznie, nie znaczy ze cokolwiek sie wytarlo.... chociazby panewki,
wytarta warstwa cyny jest na nich pewnie tak cienka, że nie zmienilo to luzow (mierzalnie), ale taki stan jak na zdjeciach na pewno nie swiadczy o wysokiej jakosci wykonania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 05, 2021, 16:57:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Uuuu...Fajnie by to było teraz pomierzyć, chociaż jakimś plastigauge'm.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 05, 2021, 19:17:52 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Wygląda że tylko Bimet daje radę.

Odp: Panewki innej firmy niż Bimet
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 05, 2021, 22:45:11 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wygląda że tylko Bimet daje radę.

Takie mam wrażenie... oryginalne panewki z silnika, z którego mam wał, po 200kkm, nominalne, wyglądały lepiej.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...