Autor Wątek: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie  (Przeczytany 10934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« dnia: Grudzień 02, 2018, 17:20:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
3D/coupe są sztywniejsze bo mają o jeden /2/ otwór mniej niż 5D. mam na myśli parę tylnych drzwi....
co do reszty :) niech każdy wierzy w co chce :)

Tak czy inaczej, jest zgodność co do tego, że nadwozie trzydrzwiowe już samo z siebie jest sztywniejsze niż pięciodrzwiowe, więc usztywnianie go dodatkowo na progu byłoby całkowicie pozbawione sensu. No i racja, że truck powstał jako pochodna trzydrzwiowego, ale progów bym w to nie mieszał...

Sztywniejszy byłby wtedy tył, a co z przednią częścią? Od tylnej krawędzi drzwi, byłoby dalej to samo, więc żeby skorzystać na całym nadwoziu z usztywnienia, trzeba by wzmocnić także progi.
Rajdówki generalnie mają problemy ze sztywnością i normą jest obspawywanie nadwozia i dodawanie płaszczów wzmacniających na podłużnice, więc te progi by mnie nie dziwiły.

Zresztą przekonali się o tym w tym roku właściciele Poloneza "Alitalia" auto dosłownie się połamało na trasie.

Chociaż skala produkcji polonezów bez tylnych drzwi była tak "duża", że tą dodatkową "warstwę" pod rajdy mogli dokładać we własnym zakresie.

Produkcja Coupe wyglądała w ten sposób, że z linii zautomatyzowanej ściągano w pewnym momencie niedokończone nadwozia i specjalny zespół spawaczy kończył montaż ręcznie.
Jeżeli autentyczny jest dokument w który MO stwierdzała że kupili 200 szt. Polonezów Coupe z turbodoładowanym silnikiem 2.0, żeby FIA zatwierdziła homologację Poloneza 2000 Turbo w grupie B (co się nie stało), to by znaczyło że OBR miał dość poważne plany wględem tego auta. A nawet gdyby nie mieli, to tak jak mówiłem, rajdówki generalnie cierpią na niedobór sztywności, więc to było korzystne dla OBRu żeby zlecić wzmocnienie Coupe już na linii w fabryce skoro był tam osobny zespół ludzi od montażu Coupe (przeprogramowanie robotów już takiej łatwe pewnie nie było), niż konsumować własne siły żeby wzmacniać Coupe w OBRze od zera.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2018, 17:22:32 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2018, 17:29:44 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Sztywniejszy byłby wtedy tył, a co z przednią częścią? Od tylnej krawędzi drzwi, byłoby dalej to samo, więc żeby skorzystać na całym nadwoziu z usztywnienia, trzeba by wzmocnić także progi.
A może i faktycznie w cholerę usztywnili te progi - zwłaszcza że drzwi dłuższe => większa dziura (słabsze ogniwo) w przedniej części nadwozia.  <mysli>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2018, 17:32:24 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2018, 20:18:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sztywniejszy byłby wtedy tył, a co z przednią częścią?
sztywniejszy jest srodek, czyli klatka pasazerska,
roznica w sztywnosci pewnie nizbyt duza ,bo Coupe/3D jest wybitnie przeszkolne w tylnej czesci, wiec slupek C cieniutki
 
korzystne dla OBRu żeby zlecić wzmocnienie Coupe już na linii w fabryce skoro był tam osobny zespół ludzi od montażu Coupe (przeprogramowanie robotów już takiej łatwe pewnie nie było), niż konsumować własne siły żeby wzmacniać Coupe w OBRze od zera.
problemem jest taki, ze reczne wzmocnienie progu wewnatrz wymaga recznego spawania progow od samego poczatku,
a to oznacza zdjecie z linii spawalniczej (tak sie nazywa, ale pracuja tam zgrzewarki) nadwozia przez montazem progow - ustalone nadwozie bez progow rozejdzie sie tu i owdzie, wiec tak pewnie nie robili,
dolozenie jakiegos profilu wewnatrz nie ma za bardzo sensu,bo tam nie ma miejsca na nic konkretnego,

skoro mowa byla o dodatkowym elemencie to jak wygladal przekrój profilu i ksztalt tej dodatkowej blachy ?
widac,ze na zewnatrz (najsensowniej) prog nie rozni sie  od 5D, wiec ta opcja odpada,
a moze to mityczne wzmocnienie to po prostu grubsza blacha progu wewnetrznego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 03, 2018, 09:01:07 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Progi wzmocnione są od zewnątrz. Jak w swoim robiłem progi, pod tą dwumilimetrową wierzchnią blachą było miejscami widać resztki oryginalnego polonezowskiego poszycia progu. Nie wiem tylko, jak rozwiązana była kwestia wzmocnienia środkowego (tego z otworami), które w trucku też ma podobno 2 mm grubości (niezbyt chciało mi się zgłębiać kwestię grubości tej blachy, ale coś musi w tym być, kiedy to właśnie z nią bezpośrednio zespawana jest część ładunkowa). W kupencji, o ile w ogóle progi były w jakikolwiek sposób wzmacniane, to raczej tylko z wierzchu, bo nie uwierzę, że ktoś pchał tam pancerną blachę jeszcze w środek.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:14:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
profil srodkowy wykonany z grubszej blachy to najbardziej sensowny sposob na wzmocnienie progu bez dodatkowych elementow,
grubsza blacha zewnetrzna nie za bardzo ma sens, wykonanie trudniejsze,bo trzeba to wyprofilowac,
sam efekt sztywnosci tez raczej gorszy niz przy srodkowym,
a najwazniejsza i tak jest dolna blacha laczaca szew z podloga, bo do podlogi jest zgrzania tak sobie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:45:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Może i mogli podmienić profil na produkcji, ale Lajkonik pisał że progi mają 4 warstwy zamiast 3, więc to by pasowało.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:45:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
profil srodkowy wykonany z grubszej blachy to najbardziej sensowny sposob na wzmocnienie progu bez dodatkowych elementow
Mówimy tu o dość krótkiej serii, więc łatwiej jednak było dać nakładkę na próg, który już istniał. Musiałbyś go zmiażdzyć w kierunku pionowym, by pogorszyć jego sztywność, a przed tym z kolei klasyczny polonezowski środek jednak dość dobrze zabezpieczał; oczywiście dopóki nie przegnił, ale założenie było takie, że jednak nie zgnije.
Tak czy inaczej, to, czy zastosowałbyś nakładkę na wierzch, czy grubszą dziurkowaną blaszkę w środek, o ile w ogóle mogłoby mieć jakieś znaczenie, miałoby je raczej tylko podczas np. operowania podnośnikiem, a nie podczas jazdy.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2018, 01:55:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak czy inaczej, to, czy zastosowałbyś nakładkę na wierzch, czy grubszą dziurkowaną blaszkę w środek, o ile w ogóle mogłoby mieć jakieś znaczenie, miałoby je raczej tylko podczas np. operowania podnośnikiem, a nie podczas jazdy.
funkcja progow jest bycie podstawka dla podnsnika <wow>
ciekawa teoria, ale nieprawdziwa ,
wlasciwie to żenująca ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2018, 06:14:33 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Kiedy próg jest bardzo mocny, nic nie stoi na przeszkodzie. Jak środek nie straci stateczności, to i bok się nie zdeformuje.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2018, 11:17:58 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Może i mogli podmienić profil na produkcji, ale Lajkonik pisał że progi mają 4 warstwy zamiast 3, więc to by pasowało.

Niewiem jak w coupe i 3d ale w trucku jest coś takiego jak dodatkowy próg ( czwarta warstwa ). Może jak jest i w trucku to było i w wersjach bez tylnych bocznych drzwi.

Ten czwarty próg był bardzo blisko progu zewnętrznego. Miał duże otwory ustawione w jednej linii ( a nie tak jak w progu wewnętrznym ze na zmiane jeden niżej drugi wyżej)

Ten czwarty próg był tylko na długości drzwi. Od słupka a do słupka b. Dalej w kierunku paki szły już tylko dwa progi: wewnętrzy i zewnętrzy(poszycie)

Ten czwarty próg to stanowił część półfabrykatu boku trucka. To był już wstępne zgrzany element w kształcie obrysu drzwi. Czyli słupek A, potem dach, czyli tak zwana rynienka dachowa( tam gdzie jest przygrzany dach i potem gdzie jest założona plastikowa lub chromowana listewka ozdobna). Dalej słupek B (ale bez poszycia). Tym czwartym progiem połączone były słupki a i b.

Kiedyś taki cały bok był dostępny na allegro. I u mnie były resztki tego jak robiłem blacharkę.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2018, 15:05:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dawno temu był temat koegi sowy z procesu budowy jego coupety. Były tam zdjęcia przeciętego progu trucka...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2018, 15:53:20 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ciekawe, ilu budowniczych "repliki" QP już żałuje okaleczenia pełnowartościowego poloneza (i zmarnowania do tego truckowych drzwi, które na szczęście można odzyskać), a ilu dopiero zacznie. :)

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2018, 12:51:30 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Miedzian slusznie prawi. Truck jest oparty na Coupe, i faktycznie ma wzmocnienie na dlugosci drzwi (tworzacą ramę drzwi), czego nie ma 5D. Ogolnie Coupe pomimo wiekszego przeszklenia tylnej czesci nadwozia jest sztywniejsze. Ma dodatkowa belke pod linią okien z przekroju zamknietego.Oczywiscie zadna replika tego nie ma. Ale jak ktos chce wykonac wierna replike udostepnie wzory i dokumentacje z remontu orginału.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2018, 12:54:13 pm wysłana przez golders »

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2018, 13:36:00 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ktoś mi 4-5 lat temu na rocznicy pod FSO opowiadał właśnie że pierwsze trucki to były obcięte przody z nadwozia coupe.Prawda to?
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2018, 13:51:43 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Prawda, nawet mialy brazowe wnetrze, jeden trzyosiowy sie zachował.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2018, 17:49:52 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ma dodatkowa belke pod linią okien z przekroju zamknietego.Oczywiscie zadna replika tego nie ma. Ale jak ktos chce wykonac wierna replike udostepnie wzory i dokumentacje z remontu orginału.
Weź już nie prowokuj "producentów", bo zaraz po serii "replik" zacznie się seria "(naprawdę) wiernych replik" i kolejne polonezy caro pójdą na rzeź, z truckami do pary... O elementach ze starszych modeli, które można by było wykorzystać w bardziej pożyteczny sposób, też warto wspomnieć w tym kontekście.
Niech ta psychoza skończy się już lepiej raz na zawsze...  <blee>

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2018, 23:47:38 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Ma dodatkowa belke pod linią okien z przekroju zamknietego.Oczywiscie zadna replika tego nie ma. Ale jak ktos chce wykonac wierna replike udostepnie wzory i dokumentacje z remontu orginału.
Weź już nie prowokuj "producentów", bo zaraz po serii "replik" zacznie się seria "(naprawdę) wiernych replik" i kolejne polonezy caro pójdą na rzeź, z truckami do pary... O elementach ze starszych modeli, które można by było wykorzystać w bardziej pożyteczny sposób, też warto wspomnieć w tym kontekście.
Niech ta psychoza skończy się już lepiej raz na zawsze...  <blee>
Jesli ktoś ma ochotę poświęcić swoj czas , kase a najczesciej jeszcze swoje umiejętności na taki projekt to chyle czoła. Celowść takiego projektu zostawiam ocenie wykonujacych.
Sam nie mam odwagi krytykować za ekranu monitora, podobnie jak innych projektów gdzie widać pasje i zaangażowanie .

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2018, 02:15:40 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Ma dodatkowa belke pod linią okien z przekroju zamknietego.Oczywiscie zadna replika tego nie ma. Ale jak ktos chce wykonac wierna replike udostepnie wzory i dokumentacje z remontu orginału.
Weź już nie prowokuj "producentów", bo zaraz po serii "replik" zacznie się seria "(naprawdę) wiernych replik" i kolejne polonezy caro pójdą na rzeź, z truckami do pary... O elementach ze starszych modeli, które można by było wykorzystać w bardziej pożyteczny sposób, też warto wspomnieć w tym kontekście.
Niech ta psychoza skończy się już lepiej raz na zawsze...  <blee>
Popłakałem się.

Chodzi o psychozę ratowania wszelakich paździerzy trucków, caro i "zostawiania oryginału"?
Skupuj i ratuj!
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2018, 09:04:18 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ty tu nie płacz, tylko policz sobie, ile z nich faktycznie powstało na bazie paździerzy, które rzeczywiście nadawały się tylko do uratowania bądź na złom...

Odp: Nadwozie Coupe i 3D w Polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 26, 2018, 15:59:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Sami jeszcze mówicie że Plus jest brzydki i nic nie warty a już większość zezłomowano i 2-3 lata będzie podaż taka jak na Caro teraz albo gorsza.

Dlatego mówię, kto chce mieć kiedyś Plusa niech kupuje teraz na zapas, a kto chce budować replikę, niech robi to z Plusów bo tych jest najwięcej i są tanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E