Autor Wątek: Elektryka - cyrk  (Przeczytany 6470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 14, 2019, 10:04:08 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
aśnie po rozgrzaniu, tak 60-70 st, podczas jazdy zdycha i muszę go spychać; po długim kręceniu rozrusznikiem odpala, ale czasami gubi zapłony tak jakby i gaśnie znowu - znowu go muszę długo odpalać i wtedy normalnie jadę,
Zmień czujnik położenia walu i po problemie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 14, 2019, 12:59:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Lub zasilanie pompy paliwa szwankuje. Często, na deklu pompy gdzie przewody przechodzą na druga stronę, w środku tego zalanego plastiku przewody się uszkadzaja i po nagrzaniu tracą przewodnosc. Kilka takich przypadków mialem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 14, 2019, 13:42:48 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Lub zasilanie pompy paliwa szwankuje. Często, na deklu pompy gdzie przewody przechodzą na druga stronę, w środku tego zalanego plastiku przewody się uszkadzaja i po nagrzaniu tracą przewodnosc. Kilka takich przypadków mialem
A ja bardzo boleśnie raz doświadczyłem, ale równie dobrze może to być niekontaktujacy przekaźnik od pompy w skrzynce bezpieczników.

A Sprawdzileś napięcie ładowania?Nie jest czasem okresowo za wysokie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 13:47:08 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2019, 20:48:37 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Przez ostatnie 3 dni jeździłem do pracy tylko na benzynie. Przez to wiem, że problem gaśnięcia nie występuje na benzynie. W związku z tym moim zdaniem można wykluczyć pompę paliwa, wtryskiwacze, cewkę oraz cpwk. Napięcie ładowania jest stabilne i waha się od 13,9 do 14,2 V.

Jutro i pojutrze robię uszczelkę pod głowicą, bo pali mi już 2 litry wody /100km, masło jest pod korkiem oleju, jak się odkreci korek oleju, to aż widać jak wypierduje spaliny, tak samo spaliny lecą w zbiorniczek wyrównawczy.

UPG jest niestety moim zdaniem tylko skutkiem i to, tak jak i problem z pompą, cewką, cpwk itd. nie tłumaczy serii zwarć, ciepłej skrzynki z bezpiecznikami itd. Jeżeli nie dam rady tego zrobić, a pewnie tak będzie, to po uszczelce daje samochód do elektryka. (Tak jak pisałem wcześniej, poprawiłem styki wszystkich mas w samochodzie.)

Czy może być winne zmasowanie zegarów? Jak zmierzyć rezystancję cpwk i jaka powinna być?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2019, 21:00:31 pm wysłana przez marian. »

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 17, 2019, 00:45:28 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Jeśli poprawnie jeździ na benzynie to problem jest w sterowniku LPG albo którymś podzespole.
Żeby to wiedzieć trzeba ustalić co za system masz pod maską.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 18, 2019, 22:41:44 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Zdjąłem głowicę i wymieniłem uszczelkę. W silniku było pełno musztardy:

Zapchany musztardą był przewód odmy, była też w rurze dolotowej i przepustnicy.
Po zdjeciu głowicy okazało się, że coś się działo na 1. cylindrze, było dużo nagaru:


W głowicy były duże wżery, więc została splanowana 0,2 mm, uszczelka była nieprzerwana w żadnym miejscu, choć dość wyżarta bo i pewnie stara.

Wymieniłem profilaktycznie świecę na nową (pewnie była dobra, choć onagarowana na czarno jak i komora spalania). Świece jak i przewody wymieniałem latem na nowe, zrobiłem od tamtej pory ok. 7 tys. km. Czy winą dużej ilości musztardy, gaśnięcia na gazie i syfu na 1. cylindrze może być cewka???? Czytałem tutaj, że ona "pojedynczo" nie pada.

(btw: dziękuję @diodalodz za odpowiedzi, jednak ja po prostu jestem noga z elektryki, więc i tak nie umiem posprawdzać cewki jakimiś rezystorami itd.)

Proszę o podpowiedzi,
dziękuję z góry

Co do lpg to mam reduktor lovato re090 i coś tam było tomasetto, nie mam papierów od gazu przy sobie teraz, ale sprawdzę
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2019, 23:06:37 pm wysłana przez marian. »

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:05:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Brudna komora spalania bo płyn/woda dostawała się na tłok. Widać to wokół komory że były przedmuchy. Przyjrzalbym siebtloku a następnie sprawdził czy pierwszy wtryskiwacz nie leje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:06:05 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Na 1 cylindrze widać, że był przedmuch jak cholera.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:48:59 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Pytanie: jak zrobie płukankę z ropy i silnik pochodzi z 10 minut tak na samej ropie zamiast oleju to się nic nie stanie? Bo jednak mam sporo pewnie tego syfu w bloku, a nie chce ściągać miski.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 19, 2019, 10:31:09 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Zacząłbym od wlania 2 butelek nafty zamiast przepłacania za płukanki i następnie przepłukał ropą - robiłem u siebie w daily nowoczesnym silniku wszystko git

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 19, 2019, 10:32:20 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Autosan jakieś efekty zauważyłeś?Na youtube widziałem tego typu filmy, ale chętnie posłucham dodatkowych opinii  <cwaniak2>

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 19, 2019, 11:50:08 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Spływa Ci taka czarna breja/czarna breja z farfoclami, zależnie od stanu zasyfienia silnika :). Nalałbym nafty w porcji jak w jednej płukance do najtańszego oleju,odpalił, zagrzał i zlał wszystko, następnie nalał właściwego. BTW widząc taki syf po UPG chyba jednak ściągnąłbym miskę i dokładnie wymył.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 19, 2019, 14:41:00 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja z rozgrzanego silnika spuściłem olej i zalałem olejem napędowym + 1 litr oleju silnikowego. silnik pracował 15 minut oczywiście na wolnych obrotach. zlałem tą płukankę i zdjąłem pokrywę zaworów. czysto, wręcz biało. nic mu to nie zaszkodziło. świeży olej jeszcze po kilku tysiącach był czysty a nie jak po zwykłej wymianie po kilkuset kilometrach już traci kolor.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 19, 2019, 16:20:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
https://www.youtube.com/watch?v=4EpTi6QtafE

Polecam obejrzeć jeśli jesteśmy przy temacie o płukaniu silnika ropą.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 19, 2019, 20:07:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
https://www.youtube.com/watch?v=4EpTi6QtafE

Polecam obejrzeć jeśli jesteśmy przy temacie o płukaniu silnika ropą.
no wiesz, na tym forum to raczej wypadaloby podlinkowac Miśka Staszica, ktory nota bene zrobil to lepiej niz podlasiak Krzyś
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 20, 2019, 12:53:49 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
no wiesz, na tym forum to raczej wypadaloby podlinkowac Miśka Staszica, ktory nota bene zrobil to lepiej niz podlasiak Krzyś
Fakt, zapomniałem o nim. Pierwszy filmik o płukance jaki skojarzyłem to ten od profesora.

Tutaj film od Miśka: https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:09:41 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Uszczelka wymieniona, śruby głowicy dokręciłem od razu na 116 Nm, żeby nie musieć dokręcać tego drugi raz.
Wymieniony czujnik wentylatora chłodnicy, teraz się włącza.
Wymienione kable masowy i plus rozrusznika i plus alternatora.
Sprawdzone wszystkie masy.
Zrobiłem płukankę z ropy, wyleciała czarno-żółta breja. Silnik chodził na ropie + 1l oleju przez 2x 10 minut. Teraz olej jest czysty, że aż nie widać go na bagnecie tak od razu.
Układ chłodzenia dostał płukankę z mieszanki octu, płynu chłodniczego i wody w stosunku 2,5:1:0,5 l, później płukankę z samej wody i na końcu płyn chłodniczy.

Silnik chodzi na benzynie i na gazie i nie gaśnie już, woda nie ucieka, trzyma temperaturę.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dalszym ciągu pozostaje jednak problem elektryczny.

Po rozgrzaniu silnika zaczyna się świecić kontrolka przepalonej żarówki i rzeczywiście nie świeci się jedna żarówka od podświetlenia tablicy. Na zimnym silniku się świeci. Skacze lub leży całkowicie wskazówka od wskaźnika poziomu paliwa. Nie świeci się już ciągle kontrolka od ręcznego.

Zmierzyłem jeszcze raz napięcie ładowania. 12,14V przy obciążeniu, 12,24V bez obciążenia, akumulator niepodłączony 12,58V. Akumulator ma niecałe 2 lata, podłączyłem go do prostownika. Gdy mierzyłem ostatnio napięcie ładowania, było ok 14V, ale pamiętam, że było to na zimnym silniku, wieczorem lub jutro rano zmierzę na zimnym.

A więc - alternator, regulator napięcia? Parę lat temu wymieniałem regulator na Magnetti Marelli.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 19:14:18 pm wysłana przez marian. »

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:19:54 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Po rozgrzaniu silnika zaczyna się świecić kontrolka przepalonej żarówki i rzeczywiście nie świeci się jedna żarówka od podświetlenia tablicy. Na zimnym silniku się świeci. Skacze lub leży całkowicie wskazówka od wskaźnika poziomu paliwa.
Zacznij od przeczyszczenia styków. Sprawdź czy masa idąca do zbiornika dobrze styka z nadwoziem/ zbiornikiem.
akumulator niepodłączony 12,58V
Trochę ryzykownie, niby sama praca samochodu jest dla alternatora obciążeniem (światła, zapłon, pompa paliwa itp.), ale piki napięcia (które aku niweluje) mogły uszkodzić diody w alternatorze.
Magnetti Marelli.
Ile razy koledzy na forum pisali, że MM się nie kupuje ;> Zelmot jest już praktycznie nie osiągalny, szukaj zamiennika jakiegoś w miarę solidnego producenta.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:31:53 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
O niesławie regulatorów MM wiem, czytałem tu na forum. Tak jak pisałem wcześniej poprawiłem wszystkie masy w samochodzie.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:34:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Styki w gnieździe żarówki...