Autor Wątek: Elektryka - cyrk  (Przeczytany 6283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 21, 2019, 20:04:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Uszczelka wymieniona, śruby głowicy dokręciłem od razu na 116 Nm, żeby nie musieć dokręcać tego drugi raz.
i tak nalezy poprawic naciag srub po kilkunastu cyklach nagrzewania i stygniecia (gdy uszczelka ulozy sie pod wplywem naprezen)

O niesławie regulatorów MM wiem, czytałem tu na forum.
u mnie w trucku dziala z grubsza prawidlowo,
wyglada jakbys wcale nie mial ladawonia, chociaz niby bez aku silnik pracuje - sprawdz polaczenie regulatora z zarowka w zegarach,bo bez niej regulator nie wzbuza aku i nie ma punktu odniesienia,
ale zalatw sobie drugi regulator na podmiane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 22, 2019, 11:46:21 am »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Zmierzyłem rano napięcie na zimnym silniku, 12,8V. Jak dojechałem do pracy (ok 45 km) musiałem od razu podłączyć akumulator pod prostownik. Dzisiaj zamówię regulator i posprawdzam te żarówki w zegarach.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 22, 2019, 12:20:20 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
W sklepie nieopodal mam do wyboru regulator MM za 35 zł albo chiński zamiennik za 20 zł. Który będzie mniejszym złem?

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 22, 2019, 12:24:43 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Chiński zamiennik,będzie lepszy

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 22, 2019, 12:59:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A najlepiej znajdź na szrocie elmota i przelutuj mu szczotki z chińskiego.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 22, 2019, 15:08:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A najlepiej znajdź na szrocie elmota i przelutuj mu szczotki z chińskiego.
bez sensu jest szikanie regulatora na szrocie i jeszcze lutowanie go,
oryginalne regulatory padaly po przebiegu 80-100kkm ,moj padl przy niecalych 90kkm,
co prawda drugi zalozony w ASO zrobil juz ponad 100kkm i dziala, ale ufam i kontroluje systematycznie

jezeli ktos chce lutowac, to polecam przylutowac kabelki ktorymi bedzie mozna podpiac zewnetrzny regulator
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 22, 2019, 15:13:54 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zrobiłem tak kiedy montowaliśmy w borewiczu kolegi alternator z plusa, oryginalny regulator z czerwonym paskiem rozebrałem, wymieniłem szczotki i hula dalej. Regulatory "padały" z reguły przez zużycie szczotek, elektronika dalej działa. Elmot robił solidne regulatory, w przeciwieństwie do aktualnego badziewia, a przede wszystkim, mają wyższe napięcie ładowania (nawet zwykłe z brązowym paskiem) :) Normalnie bym się w to nie bawił, ale różnica pomiędzy regulatorem chińskim a elmotem jest ogromna.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 22, 2019, 15:47:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Regulatory "padały" z reguły przez zużycie szczotek, elektronika dalej działa.
NIE, regulatory padaly elektrycznie - przynajmniej te pierwsze, moze nie dawaly rady w alternatorach 70A,
moj jest z roku 1998, szczotek mial ponad polowe ,
drugi zalozony w roku 2002 i jeszcze dziala,
sam sobie nie wymyslilem tego,ze padaly przy takim przebiegu jak podalem, to informacja od elektryka z ASO, wypytalem go gdy zmienial mi ten regulator i powiedzialem o nie gasnieciu silnika po wylaczeniu zaplonu to jeszcze diode prostownicza wlutowal w wiazke i bajer ustapil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 22, 2019, 16:25:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to tego nie wiedziałem, niemniej 80-100 tysięcy kilometrów to i tak niezły wynik jak na regulator - chinole i MM nie zrobią nawet ćwierć tego przebiegu bez usterki, a od początku mają żenujące ładowanie i duże spadki napięcia po włączeniu byle odbiornika.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 22, 2019, 16:53:58 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
moze nie dawaly rady w alternatorach 70A,
moj jest z roku 1998, szczotek mial ponad polowe ,
Właśnie tak się zastanawiałem,nad powodem tego czemu w plusach tak padają te regulatory. Wszystkie obecnie dostępne regulatory (oprócz jezpola i ape chyba) firm magneti,chińczyki i inne,są przewidziane,do alternatora 55A firmy magneti. A w plusach mamy altek 70A,o którym żaden duży producent,ani katalogi nie słyszały. Czy moc alternatora miałaby wpływ na żywotność regulatora?

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 22, 2019, 17:55:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No to tego nie wiedziałem, niemniej 80-100 tysięcy kilometrów to i tak niezły wynik jak na regulator - chinole i MM nie zrobią nawet ćwierć tego przebiegu bez usterki, a od początku mają żenujące ładowanie i duże spadki napięcia po włączeniu byle odbiornika.
w trucku MM zrobil jakos ponad 10kkm i od poczatku dziala tak samo, chociaz mialem jazdy w międzyczasie z zanikiem ladowania, jednak winna okazala sie zarowka w zegarach - tracila styk i ladowanie znikalo,
kilka razy wyciagalem/odchylalem licznik, w koncu zaczela stabilnie laczyc, za to kilka ostatnich sprawnych zarowek podswietlenia licznika przestalo swiecic,
ale nie ruszalem tego,bo potrzebowalem sprawnego auta, a teraz po prostu mi sie nie chce z tym walczyc - najwazniejsze,ze laduje, a po zmroku radze sobie bez podswietlenia,

i wlasnie dlatego,ze nie ma podswietlenia licznika, to zauwazylem,ze wlaczone swiatla i radio dociazone nacisnieciem hamulca powoduje delikatne żarzenie sie kontrolki ladowania (ale spoko, tzn. ze dziala :D )
wlaczenie kierunkowskazu tez daje taki efekt, ale ale zazenie pulsuje,
ten efekt wystepuje na nizszych obrotach silnika, tak do 2000rpm,
co  ciekawe ladowanie nie spada ponizej 13.7v , ogolnie napiecie ladowania jest prawidlowe

ogolnie to wesole auto, wiec nie widze powodu, by akurat elektryka w nim miala byc bez zarzutu

Właśnie tak się zastanawiałem,nad powodem tego czemu w plusach tak padają te regulatory. Wszystkie obecnie dostępne regulatory (oprócz jezpola i ape chyba) firm magneti,chińczyki i inne,są przewidziane,do alternatora 55A firmy magneti. A w plusach mamy altek 70A,o którym żaden duży producent,ani katalogi nie słyszały. Czy moc alternatora miałaby wpływ na żywotność regulatora?
teoretycznie, to altek 70A moze potrzebowac wyzszych pradow wzbudzenia - nie mierzylem, wiec nie wiem czy faktycznie potrzebuje,
w praktyce to nie powinno miec znaczenia dla regulatora, bo powinien miec zapas w parametrach

P.S.
regulator w trucku zepsul sie inaczej, bo przestal regulowac wzbudzenie i napiecie wynosilo 16v ,a po odpieciu aku skoczylo ponad 18v ( i spalilo zarowki H4)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 22, 2019, 18:46:20 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Może to kwestia stanu elektryki w tym trucku, a co do regulatora:

Cytuj (zaznaczone)
w praktyce to nie powinno miec znaczenia dla regulatora, bo powinien miec zapas w parametrach

Jeżeli producent tych regulatorów robi je z takim "zapasem" z jakim są robione chińskie kondensatory, które mają w parametrach 50V granicznego napięcia, a wybuchają przy 47V, to nie ma się co dziwić, że jako robione pod alternatory 55A padają jak muchy pod tymi 70A.
Maksymalną wydajność alternatora i tak rzadko wykorzystujemy (chyba, że ktoś ma wielkie car audio i tubę basową, a dodatkowo jeździ w zimie z włączoną elektrownią i wszystkim innym), ale pewnie w takich "krytycznych" momentach regulator nie wytrzymuje obciążenia i siada. Nie ma co od regulatora za 15zł wymagać tego, co oferuje regulator za kilkadziesiąt złotych.

Ja lubię mieć ładowanie na poziomie 14,3-14,4 na włączonych światłach i elmot takie zapewnia na wolnych obrotach, chiński szmelc trzymał 13,9, a MM tak jak Tobie zagotował mi żarówki w drodze do pracy o 6 rano, puszczając 17V w instalację.  :] Po tych przygodach stwierdziłem, że mam dość, kupiłem elmota i od 2 lat mam spokój.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:18:00 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A gdzie tego elmota dorwać, bo chyba na allegro nie widać.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:38:00 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Ja mam chiński z allegro za 15 zł, wymieniałem ze 2 lata temu i ładowanie pod pełnym obciążeniem tj. światła, grzanie szyby, radio powyżej 14V. Póki co działa bezproblemowo.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 22, 2019, 21:44:03 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Wymieniłem na chinola. Ładowanie 14,3V. Lampka ładowania świeci się i gaśnie normalnie, poprzednio nie świeciła w ogóle.
Z tym regulatorem, że zmieniałem to mi się porąbało. Zmieniałem na MM, ale w poprzednim poldonie, w tym był jeszcze fabryczny elmot (działał 18 lat i 145 tys. km).

Żarówki po prawej stronie cyferblatu działają zależnie od poruszenia jakimś tam kablem, zależnie jak się ustawi zegary. Ogólnie raz jest ok, raz zgaszone. Wszystkie żarówki sprawdziłem a część powymieniałem, choć pewnie niepotrzebnie. Wtyczki przepryskałem kontakt sprayem.

Przestał mi działać wskaźnik temperatury wody, wskazówka leży. Wskaźnik poziomu paliwa działa już normalnie. Nadal pali mi się kontrolka spalonej żarówki na razy, zależnie nie wiadomo od czego.

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 22, 2019, 21:55:15 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A gdzie tego elmota dorwać, bo chyba na allegro nie widać.

Niestety elmot nie istnieje od co najmniej 10 lat, więc jedynie szukanie po starych zapasach.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Elektryka - cyrk
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 24, 2019, 21:18:18 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Macie pomysł co z tymi zegarami zrobić?