No to tego nie wiedziałem, niemniej 80-100 tysięcy kilometrów to i tak niezły wynik jak na regulator - chinole i MM nie zrobią nawet ćwierć tego przebiegu bez usterki, a od początku mają żenujące ładowanie i duże spadki napięcia po włączeniu byle odbiornika.
w trucku MM zrobil jakos ponad 10kkm i od poczatku dziala tak samo, chociaz mialem jazdy w międzyczasie z zanikiem ladowania, jednak winna okazala sie zarowka w zegarach - tracila styk i ladowanie znikalo,
kilka razy wyciagalem/odchylalem licznik, w koncu zaczela stabilnie laczyc, za to kilka ostatnich sprawnych zarowek podswietlenia licznika przestalo swiecic,
ale nie ruszalem tego,bo potrzebowalem sprawnego auta, a teraz po prostu mi sie nie chce z tym walczyc - najwazniejsze,ze laduje, a po zmroku radze sobie bez podswietlenia,
i wlasnie dlatego,ze nie ma podswietlenia licznika, to zauwazylem,ze wlaczone swiatla i radio dociazone nacisnieciem hamulca powoduje delikatne żarzenie sie kontrolki ladowania (ale spoko, tzn. ze dziala :D )
wlaczenie kierunkowskazu tez daje taki efekt, ale ale zazenie pulsuje,
ten efekt wystepuje na nizszych obrotach silnika, tak do 2000rpm,
co ciekawe ladowanie nie spada ponizej 13.7v , ogolnie napiecie ladowania jest prawidlowe
ogolnie to wesole auto, wiec nie widze powodu, by akurat elektryka w nim miala byc bez zarzutu
Właśnie tak się zastanawiałem,nad powodem tego czemu w plusach tak padają te regulatory. Wszystkie obecnie dostępne regulatory (oprócz jezpola i ape chyba) firm magneti,chińczyki i inne,są przewidziane,do alternatora 55A firmy magneti. A w plusach mamy altek 70A,o którym żaden duży producent,ani katalogi nie słyszały. Czy moc alternatora miałaby wpływ na żywotność regulatora?
teoretycznie, to altek 70A moze potrzebowac wyzszych pradow wzbudzenia - nie mierzylem, wiec nie wiem czy faktycznie potrzebuje,
w praktyce to nie powinno miec znaczenia dla regulatora, bo powinien miec zapas w parametrach
P.S.
regulator w trucku zepsul sie inaczej, bo przestal regulowac wzbudzenie i napiecie wynosilo 16v ,a po odpieciu aku skoczylo ponad 18v ( i spalilo zarowki H4)