Autor Wątek: Mocniejszy alternator rover  (Przeczytany 10749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 25, 2018, 18:45:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Scorpio to tylko odświeżona wersja sierry więc też nie rzeźba.
W sumie to wsadzenie OEM rovera to też rzeźba bo trzeba przerobić przewody pod nowszy alternator


przewody mocowane na gwint+nakrętkę zamiast wsuwek, dostępne całkiem niezłe regulatory Hella.

Jedyne, co trzeba zrobić to podpiłować zakres naciągu na nieco większy, pasek wchodzi 750 (taki sam jak oryginalny do wspomagania), włożyć w górne mocowanie tulejkę, by zmniejszyć jej średnicę o bodajże 1 lub 2 mm.
gomulsky jesteś udoskonalonym botem czy poprostu nic nie rozumiesz i nie widzisz różnego nakładu pracy?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 25, 2018, 19:29:41 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Scorpio to tylko odświeżona wersja sierry
Z tym to nawet ja się nie zgadzam, bo o ile w fordach nie siedzę, raczej mondeo było "odświeżoną sierrą" z przednim napędem; scorpio było klasę wyżej.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 25, 2018, 19:37:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mysle,ze Gomulsky mial na mysli alternatory ze skorpia i sciery ,a nie cale auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 25, 2018, 20:02:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
gomulsky jesteś udoskonalonym botem czy poprostu nic nie rozumiesz i nie widzisz różnego nakładu pracy?
Wstawić tulejkę w ucho alternatora to (chyba) nie rzeźba większa niż dorobienie kółek do wyjść alternatora... Nie wiem co kryje się pod pojęciem "podpiłowania" naciągu, ale mniemam że to też nie jakieś cuda.
Poza tym chyba w postach czytasz tylko co drugie zdanie, że nie wychwyciłeś tego, że nie mam nic przeciwko montażowi oryginalnego alternatora z rovera. Tylko muszę najpierw taki (sprawny) znaleźć...

mysle,ze Gomulsky mial na mysli alternatory ze skorpia i sciery ,a nie cale auta
No tak było.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 25, 2018, 21:17:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Poza tym chyba w postach czytasz tylko co drugie zdanie, że nie wychwyciłeś tego, że nie mam nic przeciwko montażowi oryginalnego alternatora z rovera. Tylko muszę najpierw taki (sprawny) znaleźć...
Czytam całość a nawet między zdaniami. Skoro nie masz nic przeciwko oem alternatora Rovera to po co szukać od forda czy też Opla?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 25, 2018, 23:01:59 pm »

Online AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jest to taki jak w linku w pierwszym poscie
Jeśli to faktycznie alternator z pierwszego linku 85A to ma on koło pasowe fi. 48mm z 5 rowkami - zmieniałeś czy zostawiłeś? Jaki pasek?

CA1318
Czy przeróbka wymaga zmiany paska na 4PK736? (taki jest na zdjęciu, org FSO 4PK750)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 25, 2018, 23:53:08 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Czy przeróbka wymaga zmiany paska na 4PK736? (taki jest na zdjęciu, org FSO 4PK750)
4PK736 był w moim GTi jak go kupiłem i zmieniłem go dopiero przy montażu wspomagania na 5PK735. Ale jestem pewien że 4PK750 też podjedzie bo zakres regulacji jest spory.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2018, 00:32:20 am »

Online AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Na podstawie informacji z tego tematu wyłania się pokaźna lista potencjalnych alternatywnych alternatorów do zastosowania w Polonezie praktycznie P&P z Rovera

Wymagane jest mocowanie z Rovera K-serii bez klimatyzacji
ProducentRoverLucas(A)Numer OEAS-PL  A (mm)B (mm)D (mm)E (mm)Fi. (mm)Pasek rowki
Magneti Marelli  YLE10082  LRA02092  55  54022458  -48  811632564
Magneti MarelliYLE101520  LRB002216563321238 A    A4020  90-5832564
Magneti MarelliYLE101530LRB003146563321239 AA402090-5832485
BoschYLE102420LRB00509750124225010A005790-5832475
BoschYLE102430LRB00467850124225011A005790-5832485
DensoYLE102360
YLE102290
LRB0051090102211-1461A600390-5832485
DensoYLE102060LRB00417105101211-9930A620590-5832495

pasek oryginalny 4PK750

ZAKRES MODYFIKACJI :

•   mocowanie alternatora Rover
•   regulacja alternatora Rover
•   zmiana koła na fi. 56 [4PK]
•   przeróbka wtyczek
•   bajpas do akumulatora
•   ew. zmiana paska na 4PK736


Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2018, 12:20:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jeśli to faktycznie alternator z pierwszego linku 85A to ma on koło pasowe fi. 48mm z 5 rowkami - zmieniałeś czy zostawiłeś? Jaki pasek?
Ja mam Boscha 90A czy tam 85A - nie pamiętam dobrze - i pasek 5pk735 lub 753 nie pamiętam. Żadnego kółka nie zmienialem. Nie kombinuje nie potrzebnie
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2018, 12:22:46 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 26, 2018, 18:15:43 pm »

Online AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jeśli to faktycznie alternator z pierwszego linku 85A to ma on koło pasowe fi. 48mm z 5 rowkami - zmieniałeś czy zostawiłeś? Jaki pasek?
Ja mam Boscha 90A czy tam 85A - nie pamiętam dobrze - i pasek 5pk735 lub 753 nie pamiętam. Żadnego kółka nie zmienialem. Nie kombinuje nie potrzebnie
Jeśli Boscha ~85A to wyłącznie YLE102430 - inne niż na mojej liście nie istnieją.
Niezbędnie. Zdecydowanie mniej osób ma koło na 5 rowków :-)

CA1318

Oznaczenia alternatorów widocznych na zdjęciu Maćko:

Oryginalny FSO 55A YLE10082 i 65A YLE101520


Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 27, 2018, 16:23:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jest ktoś w stanie podpowiedzieć pod jaką frazą szukać napinacza altka nowszego typu do rovera? Przy wpisaniu w wyszukiwarce "napinacza alternatora  rover" wyskakują same łapy  do wersji z klimą.
Czy przerzeźbony napinacz z poldorovera też spełniałby swoją funkcję czy musi być roverowy?

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:52:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Tak wygląda dolne mocowanie/napinacz "nowego" typu do alternatora którego zdjęcia wrzuciłem wcześniej:



Nie pamiętam jak wygląda napinacz poldoroverowego alternatora, jak ktoś ma pod ręką to niech wrzuci zdjęcie dla porównania.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 27, 2018, 21:34:41 pm »

Offline krisstof34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI
Takie małe pytanko
Po co wam mocniejsze altki?
To co mam w serii wystarcza na pokrycie potrzeb auta
mam caro - i altek 55A to jest 700W i potrzebuję prostownika jak stoi 2 tygodnie i alarm i radio wyczerpią mi prąd.
zdarza się to rzadko bo na aku jest okienko które zmienia kolor i ja podłączam prostownik a może niepotrzebnie bo jak pojade troche dalej to samo się uzupełni.
A myślę że mocniejszy altek niewiele zmieni jeżeli bedziesz jeździł krótkie trasy  i na wolnych obrotach
pozdro.




 

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 27, 2018, 23:53:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Chyba kolego nie znasz bolaczki oryginał altka od PN 1.4
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 28, 2018, 02:08:57 am »

Online AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Na podstawie informacji z tego tematu wyłania się pokaźna lista potencjalnych alternatywnych alternatorów do zastosowania w Polonezie praktycznie P&P z Rovera

Wymagane jest mocowanie z Rovera K-serii bez klimatyzacji
ProducentRoverLucas(A)Numer OEAS-PL  A (mm)B (mm)D (mm)E (mm)Fi. (mm)Pasek rowki
Magneti Marelli  YLE10082  LRA02092  55  54022458  -48  811632564
Magneti MarelliYLE101520  LRB002216563321238 A    A4020  90-5832564
Magneti MarelliYLE101530LRB003146563321239 AA402090-5832485
BoschYLE102420LRB00509750124225010A005790-5832475
BoschYLE102430LRB00467850124225011A005790-5832485
DensoYLE102360
YLE102290
LRB0051090102211-1461A600390-5832485
DensoYLE102060LRB00417105101211-9930A620590-5832495

pasek oryginalny 4PK750

ZAKRES MODYFIKACJI :

•   mocowanie alternatora Rover
•   regulacja alternatora Rover
•   zmiana koła na fi. 56 [4PK]
•   przeróbka wtyczek
•   bajpas do akumulatora
•   ew. zmiana paska na 4PK736


Odpowiadając na prośbę Trojan znalazłem jeszcze alternator 115A

ProducentRoverLucas(A)Numer OEAS-PL  A (mm)B (mm)D (mm)E (mm)Fi. (mm)Pasek rowki
Denso  YLE102280
YLE102370 
LRB00468 115  102211-1451  A6002 90 - 58 32 48 5

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 28, 2018, 10:26:18 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A myślę że mocniejszy altek niewiele zmieni jeżeli bedziesz jeździł krótkie trasy  i na wolnych obrotach
pozdro.
Zmieni i to więcej niż Ci się wydaje...
Tak wygląda dolne mocowanie/napinacz "nowego" typu do alternatora którego zdjęcia wrzuciłem wcześniej:



Nie pamiętam jak wygląda napinacz poldoroverowego alternatora, jak ktoś ma pod ręką to niech wrzuci zdjęcie dla porównania.
Czyli trochę bardzo się różnią. No nic póki co przerzeźbiłem poldoroverową i spróbuję to jakoś upchnąć pod maską. A tej właściwej będę wpatrywał na złomach i Allegro.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 02, 2019, 16:32:46 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
w alternatorach boscha jest wtyczka, w środku 2 piny. Do którego sie podłączyć?

Pytanie o regulator: mam w rękach 2 sztuki, z MM 65A i z Boscha 75A, nie znam się na tym ale widzę że można bez problemów przelutować szczotki? Czy jest to stosowana przez Was praktyka? Pytam bo w pkcie regeneracji alternatorów uparcie chcą wymieniać cały regulator, koniecznie oryginalny...

Szukałem też regulatora i ostatnie pytanie: jest mały problem z dostępnością z 75A ale z dwóch aukcji wynika że do 75A i 85A będzie ten sam regulator?

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 02, 2019, 16:38:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pin przy zaokragleniu. Kolor brązowo żółty. Regulator oryginał. Żaden zamiennik. Szczotki możesz przelutowac. Przekonasz się że popelniles blad
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:11:40 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Przekonasz się że popelniles blad

Przeczysz sam sobie czy odpowiadasz na inne pytanie? Lutuje sie te szczotki czy nie?

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:18:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie przeczę ani nie odpowiadam na inne pytanie. Odpowiedź jest prosta. Wystarczy czytać że zrozumieniem. Nie lutuje się ich
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)