Autor Wątek: Mocniejszy alternator rover  (Przeczytany 10733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:22:21 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak jak patrzyłem na regulator do Bocsha, to tam ni chu chu nie dało się dostać do szczotek, znaczy dałoby się, ale ze złożeniem mógłby być spory problem :P
W regulatorze z MM niema takiego problemu, trzeba tylko znaleźć szczotki o odpowiednich wymiarach i długości plecionki.

W kwestii lutowania szczotek to fabrycznie są zgrzewane do końcówki wychodzącej z regulatora. Teoretycznie można przylutować, bo przez uzwojenie wirnika nie płyną jakieś straszne prądy. Co innego w przypadku rozrusznika, tam musowo trzeba przygrzać szczotki do szczotkotrzymacza, bo przy dłuższym kręceniu silnikiem mogłyby się rozlutować.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 03, 2019, 07:47:23 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Da się tam rozlutować szczotki. Czytałem żę warto nawiercić przed lutowaniem, do tego kalafonia i mocna lutownica, może spróbuję. Jak mam wydać 160zł na sprawny regulator w którym skończyły się szczotki (6zł) szlag mnie trafia więc wcale nie jest tak różowo z tymi boschami. Doseptępność regulatorów do 75A słaba, lepiej jest z 85A, chyba żę to te same regulatory...


Mieliście kiedyś do czynienia z produktami AS-PL? inaczej Auto Starter
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2019, 08:00:05 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 03, 2019, 10:30:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cyna spływa więc może lutować "do góry nogami" ... Wszystko najpierw dobrze zabielić a z cyną to na sam koniec... Ważne byle jak najmniej plecionki "usztywnić".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 03, 2019, 12:19:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mieliście kiedyś do czynienia z produktami AS-PL? inaczej Auto Starter
chińczyk. Przerabialem temat 3-krotnie. Nie polecam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 03, 2019, 12:25:03 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
No i teraz śledzik mnie przekonałeś :) skoro 3 x zawiódł odpuszczę go sobie. Mógłbyś napisać ze dwa zdania więcej dlaczego nie polecasz lutowania?

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 03, 2019, 21:49:09 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
chińczyk. Przerabialem temat 3-krotnie. Nie polecam
Kupowałeś całe nowe alternatory produkcji AS-PL czy regenerowane?  <mysli>

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 03, 2019, 23:05:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Kupowałeś całe nowe alternatory produkcji AS-PL czy regenerowane
problem w tym że to ten sam towar z aliexpress który leży na ich " polskiej produkcji" półce i czeka na jelenia.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 03, 2019, 23:35:42 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
problem w tym że to ten sam towar z aliexpress który leży na ich " polskiej produkcji" półce i czeka na jelenia.
Właśnie dlatego pytam, bo niestety prawie wszystkie komponenty do regeneracji alternatorów i rozruszników pochodzą z dystrybucji AS-PL... zresztą nieprzypadkowo umieściłem odniesienia do oznaczeń tej firmy  <uoee>

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 04, 2019, 08:56:05 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Właśnie dlatego jestem za oryginałem i za nie lutowaniem szczotek czy też podobnych czynności. Wolę dorzucić parę złotówek ale mieć pewność że wsiadam w auto odpalam i niczym się nie martwię że jakiś zamiennik czy też lutowane szczotki za chwilę znów będą do roboty
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 07, 2019, 01:18:08 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jest ktoś w stanie podpowiedzieć pod jaką frazą szukać napinacza altka nowszego typu do rovera?
Fabryczne numerki katalogowe mocowania mocniejszego alternatora z rovera bez klimy  <jupi>

1x mocowanie YLU101410
3x śruba do bloku FB110101 M10x50
1x śruba BH110201 M10x100
2x nakrętka FN110041 M10
1x napinacz YLX100140
1x śruba regulacyjna YYP100530
1x śruba BH110131 M10x65
1x pokładka WC110061 M10



« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2019, 01:21:07 am wysłana przez AUTOSAN »

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 19, 2020, 20:19:50 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Dopiszę swoją opinię, alternatory Denso z listy nie podchodzą p&p do mocowania Rovera. Sprawdziłem to u siebie, tzn. da się go zamocować bo jedno ucho ma akurat pod te mocowanie ale drugie jest dużo cieńsze i przesunięte. Żeby wszedł do poldka musi być wsadzony do góry nogami w stosunku do pozycji w jakiej pracuje w innych Roverach (co nie zmienia faktu, że będzie się jednak kręcić w dobrą stronę). Wynika to z tego, że w ustawieniu z cieńszą łapką, która powinna być u góry (nawet zakładając, że wytoczyłbym tulejki które ustaliłyby prawidłowo jego pozycję), dół altka uderza w czujnik ciśnienia oleju i nie ma praktycznie regulacji bo wtedy uderza o fartuch. Żeby to działało, trzeba będzie rzeźbić napinacz bo poldoroverowy ani roverowy (z wersji bez klimy) nie podchodzi, są za krótkie o pare cm. Te altki współpracowały najprawdopodobniej zawsze z innymi łapami górnymi (u nas w miejscu gdzie jest rurka chłodzenia i masa, tam jest mocowanie na to mniejsze ucho w roverku) oraz łapą pod klimę która miała to mocowanie (szersze) ciut w innym miejscu.

Edit: te altki z Boscha (85A) i Magneti Marelli (65A) powinny podejść bez problemu. Je też mam, ale chciałem sobie wsadzić 115 więc po napotkaniu problemów postanowiłem się z wami nimi podzielić. Dorzuciłem fotki, żeby było widać różnicę
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2020, 20:29:19 pm wysłana przez Michel18 »

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 19, 2020, 23:20:12 pm »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
dół altka uderza w czujnik ciśnienia oleju i nie ma praktycznie regulacji bo wtedy uderza o fartuch.

Edit: te altki z Boscha (85A) i Magneti Marelli (65A) powinny podejść bez problemu. Je też mam, ale chciałem sobie wsadzić 115 więc po napotkaniu problemów postanowiłem się z wami nimi podzielić. Dorzuciłem fotki, żeby było widać różnicę

U mnie też był mały problem z czujnikiem ciśnienia przy wkładaniu Boscha 85A (0124225011). Mocowania do niego miałem w komplecie ze słupkiem. Regulacja chyba wypada gdzieś koło dobrej połowy zakresu napinacza. Pasek 5PK738. Ale tak to ogólnie tragedii nie ma :) https://drive.google.com/file/d/1g_m_njau2A7yRK-LAxeYM6yIYueXMI56/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1ByQzX1MPcfwP73jCq1uF88o0SOab1EWz/view?usp=sharing

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 04, 2022, 11:51:44 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odpowiadając na prośbę Trojan znalazłem jeszcze alternator 115A

ProducentRoverLucas(A)Numer OEAS-PL  A (mm)B (mm)D (mm)E (mm)Fi. (mm)Pasek rowki
Denso  YLE102280
YLE102370 
LRB00468 115  102211-1451  A6002 90 - 58 32 48 5
Czy ktoś może mi potwierdzić czy podany tutaj alternator o numerze YLE102370 to rzeczywiście alternator 115A? Przeglądając różne strony i alternatory odpowiadające tym numerom mam wątpliwości.

Katalog AS-PL podaje że to alternator 90A. Katalog Lucasa - 115A, nie mogę nigdzie znaleźć 100% potwierdzenia czy oryginalny alternator z Rovera/LandRovera o tym numerze (taki jak na foto poniżej) ma faktycznie 115A.


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM