Autor Wątek: pytanie o kolektor ssący z TFa  (Przeczytany 3033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pytanie o kolektor ssący z TFa
« dnia: Grudzień 31, 2018, 13:14:03 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć,

zabrałem się wkońcu za kolektor z MG TF, tzn chce go dopasować do PN i wsadzić razem z ostrzejszymi wałkami. Pytanie o umieszczenie krokowego. Obecnie mam tak jak na I foto, zaraz obok przepustnicy, wymaga drobnej rzeźby.

W kolektorze z TFa jest fajne miejsce gdzie kiedyś była przepustnica jednak w nowym ułożeniu będzie daleko od przepustnicy. Na dolnym zdjęciu jest takie rozwiązanie, pytanie czy to wływa na pracę silnika krokowego? Zrobić jak jest na I czy II zdjęciu?





Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:30:40 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nie ma to większego wpływu, u mnie miejsce na silnik krokowy zostało tam gdzie było, a wąż od przepustnicy do silniczka krokowego ma ponad pół metra. Wszystko działa prawidłowo:



W twoim wypadku zostawienie silniczka krokowego w oryginalnym miejscu wiąże się z przedłużeniem wiązki do niego, bo nie dosięgnie.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2018, 15:09:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Potwierdzam. Nie ma to znaczenia gdzie będzie krokowy. Byleby w puszce
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2019, 14:06:53 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć

Przymierzam się do przełożenia wałków w 1.8 ze standardowych na te z TFa (LGC 000300). Na wałkach są oznaczenia FMCA3 i FMCA4:




który wałek będzie ssący a który wydechowy?

Udało mi się uzyskać taki kolektor dolotowy i chciałem spróbować wsadzić to do auta z kompem 1.8 MGF na instalacji el. z poldorovera.


Czy jest sens myśleć np o innych wtryskach? Może ciśnienie? Przepustnica również z tego kolektora.

Nie chcę inwestować w sterownik, ewentualnie może coś się da zrobić na gazowym STAGu?

No ale wyjściowo bez mapowania co zrobić w takim układzie jak na zdjęciach? Czy zostawić zwykły dolot z 1.4?

thx
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2019, 14:10:18 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2019, 16:08:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jakie wzniosy mają te wałki. Jeśli różne to wyższy idzie na ssanie. Jak równe to pewnie bez znaczenia. Na pewno koła rozrządu muszą być założone zgodnie z docelowym przeznaczeniem. Mają oznaczenia IN i EX w podcięciach na kołek ustalakący. Kopułki chyba nie masz to tył wałka bez znaczenia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2019, 18:18:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Walki raczej są bliźniacze. Nr lgc jest ten sam więc można przyjąć że oba są takie same. Ew na wydech ten co ma półksiężyc na czujnik położenia walka
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2019, 18:20:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wtryskow bym nie ruszał, tak samo ciśnienia. Wystarczy aby wtryski były w bdb stanie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2019, 04:31:52 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałki są takie same i jest to nieistotne, który gdzie założymy. Oba mają półksiężyc. ;)
Na sterowniku z MGfa to i tak kaszana, bo mapa na górze się rozjedzie totalnie. Jeździć będzie, ale nie wykorzystamy potencjału wałków.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2019, 09:43:23 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
OK, dzięki za odpowiedzi.

Zauważyłem brak czujnika temperatury w kolektorze dolotowym z TF. Kolektor od TFa ma dłuższe kanały w dolnej części. W tej części czyli tam gdzie wchodzi czujnik, gwint jest zaślepiony. Czy wiercić i gwintować kolektor analogicznie jak w 1.4 było czy mogę dać ten czujnik np w puszce filtra?

Czyli najlepiej będzie wrzucić kompa z TF 136KM. Którego szukać, o jakim oznaczeniu? Moje 1.8 jeździło w jakimś MG z 2003, mam więc cewki, czujniki, przewody i pokrywę.

Pytanie zasadnicze, czy lepiej wsadzić wałki i zostawić ssący z 1.8 a sam kolektor zmienić dopiero jak wsadzę właściwą instalację czy wsadzić wałki razem z kolektorem z TF pomimo starej mapy?

Pytanie do gaziarzy :) czy mapę z 1.8 120KM dam radę podciągnąć mnożnikiem na STAG qbox żeby to lepiej śmigało pomimo mems1.9?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2019, 09:48:04 am wysłana przez Ciastek »

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2019, 15:07:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przy mems3 czujnik temp w kolektorze jest zintegrowany z mapsensorem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2019, 18:34:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tu nie chodzi o kolektor, bo on jest mało istotny w ogólnym rozrachunku i ogromnych zmian nie wnosi. Chodzi o wałki, którymi całkowicie zmieniasz napełnianie cylindrów co zupełnie nie pokrywa się z mapą paliwa i zapłonu.
Sterownik z TFa to NNN000060.
Nawierć i nagwintuj w kolektorze (M12x1.5) albo zainstaluj gdzieś w puszce.
Ciekawostka jest taka, że pierwsze cewkowe Rovery używały zielonego czujnika, później pełniły rolę zaślepki, a później nie nawiercano otworu. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2019, 23:45:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W moim przypadku na tym kompie nnn000060 i z walkami od 135 chodziło to marnie. Dolot od VVC a wydech co prawda od 1.4. Po zmianie na kompa nnn100743 znaczącą poprawa. Albo mam uwalony sterownik od tej 135 albo on nie jest od 135
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 30, 2019, 11:05:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie sa roznice w charakterystyce silnika 120 i 135 (do 5500rpm) i w budowie glowicy (epsilon, rozmiar zaworow) ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 30, 2019, 11:50:22 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W budowie po za walkami żadne. W charaktery 135 ciągnie do konca
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 30, 2019, 12:24:55 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
a sprężyny zaworowe?

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 30, 2019, 13:27:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nic mi o tym nie wiadomo. Jeśli już to mogą być te co w VVC bo są niższe jak dobrze pamiętam. Ja mam od 1.4 i problemów brak a jeździłem non stop do odcięcia ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 30, 2019, 13:36:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Sprężyny w VVC są "słabsze", a popychacze lżejsze by mniej obciążać wałki. Znoszą obroty do 7500. Tyle, że w 1.8 135 takich nie ma.

RóŻnica między 120 i 135 to tylko wałki. Zwykłe 244 stopnie i 8.8mm wzniosu, a 135 252stopnie i 9.5mm wzniosu.  Do tego inny kolektor ssący, wtryskiwacze, przepustnica 52mm i "program" sterownika.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 30, 2019, 13:45:36 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
o jakich (numerach) wtryskiwaczy mowa?

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 01, 2019, 00:45:58 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
RóŻnica między 120 i 135 to tylko wałki. Zwykłe 244 stopnie i 8.8mm wzniosu, a 135 252stopnie i 9.5mm wzniosu.  Do tego inny kolektor ssący, wtryskiwacze, przepustnica 52mm i "program" sterownika.
maks moment ma taka sama wartosc przy duzo wyzszych obrotach, wiec ponizej 5000rpm do cylindra dostaje sie mniej mieszanki,
w takim ukladzie mapa zaplonu z wersji 120 pewnie jest bardziej agresywna, ale na gazie nie powinno to stanowic problemu,
a moze sie nie rozni, wcale bym sie nie zdziwil,
za to roznice pojawia sie powyzej 5500rpm, ale mozna poeksperymentowac i zmierzyc jaka wyjdzie moc - praktycznie kazdy 1.6 na sterowniku od 1.4 mial wyzsza moc, wiec warto przeprowadzic ten nic nie kosztujacy wlasciciela test
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: pytanie o kolektor ssący z TFa
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2019, 10:21:08 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
numer NNN000060 nie jest wystarczającą wskazówką przy poszukiwaniu kompa z TF135. O tych numerach są wersje 120, 135 i 160, a rzadko są dokładne opisy z któych wersji sterownik pochodzi. Nic więc dziwnego że NNN000060 nie działał dobrze