Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #140 dnia: Styczeń 22, 2019, 13:29:47 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Tarvria to mix fiesty mk1 i golfa.
Wnętrze, zamki tuleje wahaczy to wszystko fiesta mk1. Jak miałem fiestę, to jak coś było bardzo drogie w ASO albo niedostępne to kupowałem od tavri ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #141 dnia: Styczeń 22, 2019, 13:32:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak w tym aucie z ogrzewaniem. Kiedyś chciałem zaadaptować cały nawiew do polda. Grzejnik to ma konkret i z powodzeniem może zastąpić oryginał z calsonica. Tylko rurki ma krótkie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #142 dnia: Styczeń 22, 2019, 14:18:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kupiłem Tavrie  :d <lol>
kiedy sprzedajesz i za ile ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #143 dnia: Styczeń 22, 2019, 16:56:40 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Wnętrze, zamki tuleje wahaczy to wszystko fiesta mk1
No ja nie wiem jakim cudem deska tavri może przypominać fieste,ani ta standardowa z tavrii ani ta z luxa z czteroramienną kierownicą :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #144 dnia: Styczeń 22, 2019, 23:34:55 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Kupiłem Tavrie  :d <lol>
kiedy sprzedajesz i za ile ?
Kiedy nie wiem i za ile nie wiem. Obie decyzje nie są zależne tylko ode mnie ale od kolegi z którym się na nią zrzuciłem ;)

Dziś dokupiliśmy Filtry ( wszystkie te same co do Poloneza są ) i kable WN Sentecha ( również Polonezowskie )

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #145 dnia: Styczeń 23, 2019, 19:43:01 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja na swoje Truckło dzisiaj tylko popatrzyłem z obrzydzeniem, ale mam już przyrząd do pomiaru ciśnienia sprężania, który przestestuję prawdopodobnie dopiero wtedy, kiedy zrobi się nieco cieplej.

Master wrócił od mechaniora. 2200 poszło się kochać, a jeszcze zawieszenie do roboty. <zalamka>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #146 dnia: Styczeń 23, 2019, 21:04:28 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja też, ale z samego rana pojechał na robotę i aż do popołudnia nie musiałem go oglądać.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #147 dnia: Styczeń 24, 2019, 21:57:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
hasztagkącikopowieścijarząbkowychtreści

Będąc dziś na uczelni odwiedziłem pewnego profesora, który kiedyś startował w rajdach fiatem 125p, coby się go zapytać jakie modyfikacje stosowali w zawieszeniu, żeby auto się lepiej prowadziło. W odpowiedzi dowiedziałem się, że w tej klasie mięli bardzo ograniczone możliwości modyfikacji, więc nieco zmieniali geometrię, montowali amory bilsteina, a z rzadka klepali resory i... cieli sprężyny <lol> Ale od słowa do słowa i Pan profesor zaczął wspominać jakimi prototypami jeździł, jakie cuda robili na uczelni itd.
Najbardziej zainteresował mnie prototyp prototypu Poloneza Plusa, podobno był to biały C+ od zewnątrz nie wyróżniający się niczym szczególnym, natomiast cała wyjątkowość znajdowała się w tylnym zawieszeniu, które było przeszczepione z któregoś Audi quattro. Podobno w samochodzie było tak głośno, że przy 120 km/h nawet krzyk podczas rozmowy z pasażerem nie pomagał :) Ale największym problemem było to, że powyżej 140 km/h samochód stawał się bardzo nadsterowny. Ostatecznie samochód istniał rok czy dwa po czym fabryka go rozebrała (albo puściła do ludzi, wiadomo jak FSO postępowało z prototypami :P ). A z takich mniej ciekawych prototypów poloneza to ponoć badali przejściówkę/caro, która posiadała przekładnie zębatą ze wspomaganiem z Renault 19.
Sama uczelnia też miała epizod z niezależnym zawieszeniem w Polonezie, mianowicie do Carorovera przeszczepili tylny zawias z Merca W123/4. Podobno zbiornik paliwa skurczył się do niecałych 27l, ale polonez wskoczył klasę wyżej jeśli idzie o komfort podróży.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #148 dnia: Styczeń 24, 2019, 22:05:44 pm »

Offline Krafter

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GTI 16v
hasztagkącikopowieścijarząbkowychtreści

Będąc dziś na uczelni odwiedziłem pewnego profesora, który kiedyś startował w rajdach fiatem 125p, coby się go zapytać jakie modyfikacje stosowali w zawieszeniu, żeby auto się lepiej prowadziło. W odpowiedzi dowiedziałem się, że w tej klasie mięli bardzo ograniczone możliwości modyfikacji, więc nieco zmieniali geometrię, montowali amory bilsteina, a z rzadka klepali resory i... cieli sprężyny  Ale od słowa do słowa i Pan profesor zaczął wspominać jakimi prototypami jeździł, jakie cuda robili na uczelni itd.
Najbardziej zainteresował mnie prototyp prototypu Poloneza Plusa, podobno był to biały C+ od zewnątrz nie wyróżniający się niczym szczególnym, natomiast cała wyjątkowość znajdowała się w tylnym zawieszeniu, które było przeszczepione z któregoś Audi quattro. Podobno w samochodzie było tak głośno, że przy 120 km/h nawet krzyk podczas rozmowy z pasażerem nie pomagał  Ale największym problemem było to, że powyżej 140 km/h samochód stawał się bardzo nadsterowny. Ostatecznie samochód istniał rok czy dwa po czym fabryka go rozebrała (albo puściła do ludzi, wiadomo jak FSO postępowało z prototypami  ). A z takich mniej ciekawych prototypów poloneza to ponoć badali przejściówkę/caro, która posiadała przekładnie zębatą ze wspomaganiem z Renault 19.
Sama uczelnia też miała epizod z niezależnym zawieszeniem w Polonezie, mianowicie do Carorovera przeszczepili tylny zawias z Merca W123/4. Podobno zbiornik paliwa skurczył się do niecałych 27l, ale polonez wskoczył klasę wyżej jeśli idzie o komfort podróży.

I to wszystko na krakowskim wydziale MECH PK? Który to takie opowieści snuje? :) Prof. Grzegożek?":)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #149 dnia: Styczeń 24, 2019, 22:12:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Prof. Grzegożek?
Nie potwierdzam, ale i nie zaprzeczam :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2019, 22:14:52 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 24, 2019, 22:27:08 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
uuuuu i jak Ty wytrzymałeś taką dyskusję z kadrą naukową ? nie próbowałeś przebić jego teorii :D ?
Było ciężko, ale na szczęście Pan Profesor nie dyskutował ze mną przez portal ogłoszeniowy, więc jakoś dałem radę :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 24, 2019, 22:41:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Właśnie to robisz

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 29, 2019, 14:38:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wczoraj Kombinowałem z zaciskami tylnymi z alfy 147 na tarczy z bendixa (227mm). Jako że mam kilka kompletów 13 to nie za bardzo chcę się pchać w tym konkretnym przypadku w większe koła więc próbuję to upchać w seryjną felgę. Wszystko wchodzi na styk. samo zamocowanie zacisku to dodatkowe dwa otwory w starej tarczy kotwicznej bendixowej półosi i zebranie kawałka materiału. Dzisiaj poskładam to do kupy na most i będę przymierzał koła.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 29, 2019, 20:55:58 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Wczoraj Kombinowałem z zaciskami tylnymi z alfy 147 na tarczy z bendixa (227mm). Jako że mam kilka kompletów 13 to nie za bardzo chcę się pchać w tym konkretnym przypadku w większe koła więc próbuję to upchać w seryjną felgę. Wszystko wchodzi na styk. samo zamocowanie zacisku to dodatkowe dwa otwory w starej tarczy kotwicznej bendixowej półosi i zebranie kawałka materiału. Dzisiaj poskładam to do kupy na most i będę przymierzał koła.

Pochwal się jak to poskładasz do kupy. Od dłuższego czasu chodza za mną tarcze z tyłu przy zachowaniu 13". :)

Swoją drogą nałożyłem dzisiaj w ramach wolnej chwili druga warstwę farby na blok silnika, także może będzie cieszyć oko zaglądanie pod maskę. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 29, 2019, 22:25:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dzisiaj nic z tego nie wyszło. Może jutro...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 29, 2019, 23:20:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wczoraj Kombinowałem z zaciskami tylnymi z alfy 147 na tarczy z bendixa (227mm).
a mi dzisiaj przyszly zaciski z alfy 156 przednie do tarcz litych,
podobno maja pasowac pod plyty lucasa (bo wentylowane pasuja) bez wiercenia nowych otworow ;p

rzeźba tylnych zaciskow tak zeby weszla 13" moze byc wieloetapowym zadaniem, bo oprocz srednicy jest jeszcze kwestia odsadzenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 30, 2019, 21:23:32 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
I stało się, wyciągnąłem skrzynię z kombi. Diagnoza trafna, pęknięta łapa sprzęgła.


Ale jak przystało na miejsce gdzie dawno nikt się nie zapuszczał szybka naprawa rozrosła się do co najmniej kilku wątków pobocznych. Mianowicie zauważyłem pęknięcie przy spawie na kolektorze wydechowym, więc pospawałem. Zacząłem się poważnie zastanawiać czy aby go nie owinąć bandażem skoro jest już na wierzchu. Linka sprzęgła też właściwie dokończyła żywota. Do kompletu okazało się, że przepaliło osłonę termiczną rozrusznika a i w samym rozruszniku z jakiegoś powodu zadomowiła się ruda i porobiła spore wżery na stojanie. Do pełni szczęścia zauważyłem, że tylny uszczelniać skrzyni zaczął się pocić. Także jeszcze może się okazać, że koniec końców w kombi wyląduje skrzynia z Atu.
Łapę na początku chciałem zamienić na "dobrą", czyli tą po prawej stronie na pierwszym zdjęciu, jednak po jej umyciu na niej też zauważyłem pęknięcie. Także póki co pospawałem dotychczasową łapę i ostatecznie to pewnie ona wyląduje w samochodzie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 01, 2019, 13:38:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jednak zdecydowałem się na owinięcie kolektora wydechowego bandażem. Efekt może i nie jest najbardziej satysfakcjonujący, ale jak na pierwszy raz udało się to zrobić nawet przyzwoicie. Z 10 m rolki zostało mi trochę mniej niż 2 m. Zakupiłem też nową linkę sprzęgła.
Efekt końcowy:


Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 01, 2019, 14:15:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
też owinąłem 3 lata temu i się nadal trzyma . Jedynie niektóre sekcje zawinąłem drutem ze stali nierdzewnej 1mm, bo bałem się, że te opaski nie utrzymają.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 01, 2019, 16:30:10 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Co daje takie owijanie?