Autor Wątek: Głowica hydro do GLE  (Przeczytany 4042 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Głowica hydro do GLE
« dnia: Styczeń 15, 2019, 14:17:25 pm »

Offline doomelek-22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
    • Polonez '89 , Syrena 105 '76 , Syrena R20 ' 77
Witam. Miałem cały silnik z hydraulicznymi popychaczami (z GSI) zrobiony na gaźnik - mocowanie kolektora ssącego .Niestety ogoliło wałek rozrządu i chciałbym teraz tą głowicę zamontować do zwykłego bloku - ręczna regulacja zaworów.
Mam zapytanie - czy mogę całą głowicę z hydro założyć do bloku bez hydro , czy zmieniać na zaworach sprężyny z zdemontowane głowicy bez hydro ?

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:10:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Możesz założyć.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:57:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bezpieczniej byloby zmienic sprezyny, ale z drugiej strony moglbyc potestowac wytrzymalosc walka przy mocniejszych sprezynach ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:19:27 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
No czekam na efekty. U mnie taka operacja skończyła się ogoleniem zwykłego wałka ale czy była to wina twardych sprężyn tego nie mogę potwierdzić.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:48:46 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ja zrobiłem już 8 tyś km na miękkich sprężynach i jest ok. Dalsze kilometry dopiero na wiosnę.

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2020, 13:10:16 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Odgrzewam kotlecika :)

Będę u siebie niebawem ogarniał silnik z gsi (hydro) który jeździ w kancie na gaźniku. Generalnie muszę go uszczelnić/rozebrać. Zastanawiają mnie dwie rzeczy ponieważ fajnie by było gdybym miał mechaniczny napęd pompy paliwa (z tego co pamiętam wyjście na bloku mam).

Jak panuje powszechna opinia- obróbka wałka hydro jest powodowana twardymi sprężynami...

Stąd kilka pytań bo nie wiem której opcji się trzymać:

1. Mógłbym włożyć zwykły wałek z krzywką na napęd pompy paliwa do bloku z hydro+ do tego szklanki z hydro, głowica z hydro ale ze zmienionymi sprężynami (miękkie, zwykłe) lub przełożyć całą czapkę bez hydro ?
2. Czy jest możliwe zrobienie krzywki w wałku z hydro pod pompę paliwa (napawanie) ? Wtedy reszta bebechów została by z silnika z hydro.
3. Czy można zmienić sprężyny na zwykłe, przy pozostawieniu reszty z hydro? Jak to się sprawuje na dłuższą metę ? (silnika nie mam zamiaru kręcić powyżej 6 tysięcy)

4. Zastanawia mnie dziwne stukanie- po rozgrzaniu silnika, w okolicach 3 tysięcy, metaliczne, przy leciutkim ujęciu gazu- ostatnio zauważyłem że gdy silnik wystygł, odpaliłem ponownie, przez chwilkę stukanie było, po czym ucichło- tak jakby dostał gdzieś olej (gęsty bo zimny), po rozgrzaniu stuka znów. Hydroregulator? Czy panewa/sworzeń?

4a. Jeśli to hydroregulator- da się gdzieś jeszcze kupić? Jakiś czas temu na allegro widziałem ktoś sprzedawał nowe, z jakiegoś innego auta, po drobnej przeróbce pasujące itp.... cena oczywiście kosmos. Ogarniał ktoś ten temat ?


Aha- nie chcę elektrycznej pompki, zależy mi na mechanicznej. 


Macie jakieś pomysły ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 06, 2020, 16:02:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
u mnie te szklanki z CC700 wytrzymały 7 tyś km i zatarły silnik więc nie warto
Jak masz hydro szklanki to musisz mieć twarde sprężyny bo one kompensują znaczne zwiększenie masy ruchomej. Na wolnych obrotach będzie ok ale góra obrotów to problem, bo zawory nie będą nadążały się zamknąć.

Gniazda hydro szklanek są innej średnicy niż szklanki ze starego bloku, więc taka przekładka odpada.

Co do napawania wałka i szlifu to bez sensu. Znacznie prościej zamontować pompę paliwa elektryczną pod samochodem do aut z gaźnikiem. A jak ci zależy na oryginalności to możesz nawiercić otwory w bloku i przykręcić sobie pompę bez drążenia kanału na popychacz. Wtedy ciśnienie dotrze już do samej pompy mechanicznej i będzie udawała że pracuje ;)

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 06, 2020, 16:44:25 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
u mnie elektryczna pompka paliwa w GLE, siedziała na nadkolu. kol. Grzech zbudował układ który wyłączał pompkę po kilku sekundach, jeśli silnik nie pracował. pompka nie pracowała również gdy silnik "chodził" na LPG.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2020, 17:31:56 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
u mnie te szklanki z CC700 wytrzymały 7 tyś km i zatarły silnik więc nie warto
To są te, z których trzeba usuwać "koszyk", żeby podeszły do PNa?

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2020, 18:25:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
tak kolbenschmidt
Było to złożone na nowym wałku duet plus szklanki (wszystko z firmy w Świdniku). Szklanki się tak rozklepały że średnica zwiększyła się o 2 mm. Okruchów było tak dużo że zmieliło pompę a potem panewki główne. Środkowa panewka się tak zmieliła że okruchy wtopiły się w miskę.

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 07, 2020, 12:56:57 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli mówiąc krótko - kaszana. Lepiej poszukać bloku bez hydro niż kombinować... Ostatecznie zamontuję elektryczną pompkę... Ale raczej poszukam bloku.  Dzięki wszystkim za odpowiedzi. 
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 07, 2020, 15:28:43 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Było to złożone na nowym wałku duet plus szklanki (wszystko z firmy w Świdniku). Szklanki się tak rozklepały że średnica zwiększyła się o 2 mm. Okruchów było tak dużo że zmieliło pompę a potem panewki główne. Środkowa panewka się tak zmieliła że okruchy wtopiły się w miskę
JPRDL, ale rzeźnia.
Coraz bardziej się skłaniam ku wykorzystaniu używek - bo szkoda, żeby GSI z 80kkm przebiegu (i aktualnie 7 dobrymi krzywkami :) ) stał w kącie garażu.

btw. gdzieś tu na forum wspomniane było o zwykłych szklankach z Favoritki - czy ktoś to finalnie przetestował w GSI?
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2020, 15:30:45 pm wysłana przez AndrzejP »

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 07, 2020, 15:40:31 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ja swoje stare hydroszklanki wysłałem do zakładu, które je przeszlifował (aby były lekko wypukłe), rozebrałem w środku i wyczyściłem. Jak na razie silnik zrobił 3200 km i żadnych oznak.  Co do lekkiego stukania/"ćwierkania" po odpaleniu silnika to po mojemu to hydropopychacze, które muszą się napełnić. Z racji, że mam 5w40 i hydro było wyczyszczone to u mnie w ogóle jest cichutko po odpaleniu, choć ksiązka dopuszcza 15 sek głośniejszej pracy po odpaleniu.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 07, 2020, 17:15:48 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ja złożyłem GSI na bloku z abimexa i mam te wspaniałe rewelacje inżnierów z FSO głęboko ...

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2020, 09:35:53 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
ja złożyłem GSI na bloku z abimexa i mam te wspaniałe rewelacje inżnierów z FSO głęboko ...

A zmieniłeś sprężyny na miększe ? Twardsze sprężyny z głowicy GSI golą zwykłe wałki tam samo jak te z hydro (musze poszukać zdjęcia na drugim kompie takiego duetu).
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2020, 10:01:30 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Z wersji abimex mam założone sprężyny, wałek, szklanki i laski . Głowica, rozrząd, osprzęt z GSI

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2020, 11:35:05 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
W pierwszym silniku, który miałem w Polonezie miał taką właśnie hybrydę (cały silnik GSI tylko hydroszklanki zamienione na szklanki Świątka + zwykły wałek) tylko ktoś zapomniał zmienić sprężyny w głowicy i efekt był na prawdę marny.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2020, 11:47:28 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Wytarło się ? Te sprężyny w GSI są na prawdę bardzo mocne. Ja musiałem sobie zrobić przedłużacz do ściągacza, bo nie miałem siły ;)

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2020, 12:24:46 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Remontowanie hydraulika na tych śmiesznych podróbach z allegro mija się z celem,albo robić to na dole starego typu i zmienić sprężyny zaworowe albo jeszcze lepiej wyjebać ten silnik z komory w kosmos  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Głowica hydro do GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2020, 12:59:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprężyny na miększe ? Twardsze sprężyny
w jednej linijce to jest nie do zniesienia (takie kobiece uczucie ;> )
nie ma sprezyn twardszych i miekszych - sprezyny sa sztywniejsze i mniej szywne ewentualnie bardziej podatne !!
pisalem o tym wielokrotnie, jak tez pisalem co sie prawdopodobnie bedzie dzialo przy mieszaniu walkami, popychaczami i sprezynami,
dzieki, ze sprawdzacie w praktyce golenie walkow, zeby potwierdzic moje zdanie <lol2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.