Autor Wątek: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona  (Przeczytany 9788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 05, 2019, 14:51:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.

Oooo, Busso w Polonezie to byłoby coś fajnego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 06, 2019, 00:21:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.

Oooo, Busso w Polonezie to byłoby coś fajnego.
Busso jest kultowy i tylko dlatego jego swapowanie do PN ma sens ;>
tylko ,ze 12v to maja rozrzad dziwny i klekocza, a jakos ich coraz mniej,
a 24v maja wielkie glowice i chyba wszystkie byly montowane w poprzek (no moze poza jedna sztuka RWD), sa przez to nachylone, wiec siedza asymetrycznie,
czytalem tez ,ze sa zasilane asymetrycznie - rzad cylindrow od strony grodzi jest bardziej podlany paliwem ze zwzgledu na gorsze warunki termiczne,
ciekawe jak wyszlyby kolektory wydechowe, czy byloby na nie miejsce ,
na pewno bylby to ciekawy swap, bo silnik raczej nie siadzie tak gladko jak V6 opla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2019, 07:46:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A mnie zawsze intrygowało kv6 z rovera... wymiary zewnętrzne ma bardzo zbliżone do k16

« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 07:49:51 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2019, 20:17:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
To jest dobry kandydat na swapa, prawdopodobnie trzeba by tylko wyczaić jak zamówić skrzynkę ze słupkiem u Chińczyków i pożenić to z elektroniką od starego K16

https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Kavachi_engine
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 10, 2019, 01:39:28 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku

No tak, brak argumentów i merytoryki to chociaż jakaś osobista wycieczka ;) Dobrze, że Twój post wniósł jakis powiew "świeżości" do tematu.

300-400 złotych mlody czlowieku

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.

Cytat: zacekpl w Luty 04, 2019, 23:04:41 pm
Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce.

bez emocji i nerwów, ile u Ciebie kosztuje porządnie zrobiony cały dół OHV

Tak sie składa, że w zeszłym tygodniu byłem z OHV w szlifierni i za honowanie, planowanie bloku i obsadzenie nowych panewek wałka zostawiłem 650. I to dalej jest robienie "szweda".

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 10, 2019, 13:48:04 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
To jest dobry kandydat na swapa, prawdopodobnie trzeba by tylko wyczaić jak zamówić skrzynkę ze słupkiem u Chińczyków i pożenić to z elektroniką od starego K16

https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Kavachi_engine
https://www.yoycart.com/Product/37534971041/
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 10, 2019, 14:15:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
5300zł za fabrycznie nowy silnik w wersji gdzie rozwiązano problem padających uszczelek, całkiem niezła cena biorąc pod uwagę że za używane trupy po nie wiadomo ilu zawałach wołają 1400-2000zł
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 11, 2019, 08:29:39 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: KGB w Luty 04, 2019, 23:44:26 pm
300-400 złotych mlody czlowieku

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.
Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 12, 2019, 01:39:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz.
witamy nastepnego trolka-lolka na forum, ktory w dupie byl, gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku
No tak, brak argumentów i merytoryki to chociaż jakaś osobista wycieczka ;) Dobrze, że Twój post wniósł jakis powiew "świeżości" do tematu.
bezczelny hipokryto, moj post byl odpowiedzia na twoj merytoryczny przepelniony argumentami post - to ze nie potrafisz go cytowac z poprzednimi to nic nie szkodzi,bo dodalem cale drzewko,
problem jest taki,ze nie potrafisz ich czytac w calosci, albo liczysz na to,ze inni sie nie polapia, a wiec musialem je dodac

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.
Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie
nie ma glupisz, powiem wam, apozniej sam nie bedzie wiedzial ;]
a tak serio, to po co mam dawac namiary, skoro i tak nie skorzystacie - bo bedzie np. za daleko,
albo gorzej, bo skoro 100pln/szt  rozieracenia i honowania cylindra to dla was taka promocja, to jeszcze któremuś cos odwali i faktycznie zwali sie piecioma blokami, zapcha kolejke, naopowiada ślusarzowi jak to w Polsce drogo, ślusarzowi palma odbije i zechce byc swiatowy to podniesie ceny skoro hurtowo do niego bloki zwoza z calej Polski,
szkoda ryzykowac, zwlaszcza dla kogos kto mnie obraża
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 13, 2019, 01:17:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam nadzieję nie uraziłem Cię tą wycieczką osobistą do Ciebie ;)
jakos to przeżyję ;>
w wersji gdzie rozwiązano problem padających uszczelek
niby jak, odlali blok razem z glowica ;p
a co to za wersja VVT ? widac ze ma dwa wariatory, ale raczej normalne, a nie roverowskie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 13, 2019, 09:03:59 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
O to samo chciałem zapytać. Co dokładnie zmienili, poza użebrowaniem bloku?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 13, 2019, 20:55:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Hmm, może w środku jest to już jakoś inaczej odlane, a nie tylko zewnętrznie? Myślałem, że silników serii K "starego typu" nikt już nie robi, odkąd to wszystko zostało rozsprzedane komu popadnie.Myślałem, że jest tylko ten tzw. N-series.A może to właśnie to? To tylko 1,8 robią?  Niema 1,4 i 1,6?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 13, 2019, 23:28:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Hmm, może w środku jest to już jakoś inaczej odlane, a nie tylko zewnętrznie? Myślałem, że silników serii K "starego typu" nikt już nie robi, odkąd to wszystko zostało rozsprzedane komu popadnie.Myślałem, że jest tylko ten tzw. N-series.A może to właśnie to? To tylko 1,8 robią?  Niema 1,4 i 1,6?

Zdaje się że to jest jakby N-series ze zmodyfikowaną głowicą i zmienionym procesem produkcyjnym odlewów.
Jest tylko 1.8 wolnossący i 1.8 turbo. Tyle udało mi się wyczytać na kilku stronach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 14, 2019, 00:39:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to wonossace jest na dwoch wariatorach, wiec nie w kij dmuchal - ktos zna parametry tych silnikow ?
nie dziwie sie kitajcom, ze olali mniejsze wersje objetosciowe, bo materialu tyle samo idzie, a kilka innych elementow trzeba produkowac - na co to, komu to potrzebne ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 14, 2019, 20:25:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
ale to wonossace jest na dwoch wariatorach, wiec nie w kij dmuchal - ktos zna parametry tych silnikow ?

Turbo ma dokładnie tyle co wolnossący VVC 160, czyli 158KM, a moment to 215 w zakresie 2,500-4,500.
Pewnie nie chodziło o uzyskanie kolosalnej mocy tylko o czystość spalin.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 16, 2019, 02:45:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: zacekpl w Luty 10, 2019, 01:39:28 am

    Cytat: KGB w Luty 04, 2019, 23:44:26 pm
    300-400 złotych mlody czlowieku

    Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.

Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie

U mnie gościu robi po 10zł za cylinder. Przy odbiorze trzeba tylko dodatkowo zrobić mu laskę na zapleczu... Tyle w temacie cen. Jacyś chętni ???
U mnie za rozwiert biorą chyba 110zł od garka plus planowanie bloku  na 4 cylindry 100zł a 6 cylindrowe chyba 150zł. Tulejowanie nie wiem, ale w pakiecie liczą taniej niż  jest w cenniku za pojedyncze usługi. Dla stałych klientów jakieś gratisy typu dorobienie kołka do koła zamachowego czy rozwiercenie urwanej śruby gratis lub symboliczne 10zł

Co do tego nowego K16 to jedyne co zmienili to zapewne odlano "normalny" aluminiowy blok w który wciśnięto tuleje i na to posadzono zwykłą głowicę K16. Osprzęt cały typu turbo czy VVC przecież był wiec kwestia dobrania turbo i sterownika. Zdecydowano się na turbo i 1.8 bo nikt chyba nawet dzisiaj nie kupi sportowego czy pseudo sportowego auta z 1.1 pod maska...  Na serie N mi to nie wygląda a pojemność wskazuje na serie K. Turbo dodano  zapewne nie dla mocy ale dla lepszego przebiegu momentu obrotowego - większy  i dostępny niżej. Turbo zawsze można dać większe w razie potrzeby.

Zresztą tam piszą "based on a re-engineering of the Rover K-series engine" wiec dla mnie to raczej inżynieria wsteczna i dopasowanie do możliwości zakładu wytwórczego który te odlewy czy silniki produkuje  niż poprawki  zakupionej licencji na serie K. Skrzynie biegów tez jakieś robią ?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2019, 03:02:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 25, 2020, 16:23:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Na pewno, skoro robią tam Rovera 75 i wersje MG  ale wszystko FWD
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 25, 2020, 18:25:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Już niedostępne pod tym linkiem.
Cytuj (zaznaczone)
Sorry ,this product is not sell anymore.
(It is out of date or link error. Most likely, the seller no longer sells this product .)
Jest to całe aliexpres, ludzie wszelakie śmieci tam kupują, to niech wystawią te silniki i brać po kilka palet  :P Chińskie nie chińskie, ale nowe, to pewnie parę tysięcy by zrobiły, zanim by się rozleciały.  :-)