Autor Wątek: różne szerokości opon na osiach  (Przeczytany 8183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: różne szerokości opon na osiach
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 03, 2019, 22:46:25 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
spoko, skoro zacisk potrafi docisnac na teoretyczne kolo 5.5 kN ,a potrzeba tylko 2.5 kN,
...
bo nie chodzi o sama teoretyczna sile jaka zacisk moze wytworzyc, ale o przelozenie i wytrzymalosc cieplna oraz imersje,
Toś mi zabił klina... Sam w życiu bym na to nie wpadł... :(
a co ma do tego wspolczynnik tarcia ? wczesniej przyjalem 1, wiec tym bardziej latwo w pamieci podzielic 21.7 kN przez 1 ,
w cytacie pisze o nacisku na klocek o wartosci 21.7 kN - przyjmij sobie "mi" jakie chcesz, 0.4 lub 0.7  ,a nacisk i tak pozostanie 21.7 kN
W sumie to by miało sens. Ale i tak od "mi" zależy uzyskany moment hamujący.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2019, 22:52:02 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: różne szerokości opon na osiach
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 03, 2019, 23:14:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co ma do tego wspolczynnik tarcia ? wczesniej przyjalem 1, wiec tym bardziej latwo w pamieci podzielic 21.7 kN przez 1 ,
w cytacie pisze o nacisku na klocek o wartosci 21.7 kN - przyjmij sobie "mi" jakie chcesz, 0.4 lub 0.7  ,a nacisk i tak pozostanie 21.7 kN
W sumie to by miało sens. Ale i tak od "mi" zależy uzyskany moment hamujący.
ale rozmawiamy przeciez o wzorze gdzie wystepuje powierchnia A o dopuszczalne naciski powierzchniowe p , wiec "mi" nie ma znaczenia - chciales wiedziec po co jest powierzchnia klocka, to odpowiedzialem, ma przeniesc sile od naporu tloczka i sie nie rozpasc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.