Autor Wątek: Rover 1.8 + Turbo.  (Przeczytany 5747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 02, 2019, 13:44:47 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Temat powraca. Średnica tłoka w 1.8 i 1.8T jest taka sama? Tylko różni się, krótszymi korbami i mocniejszymi tłokami? Więc można kupić dół od 1.8T, i przełożyć  korby z tłokami do 1.8?

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 02, 2019, 14:36:16 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Taka sama, ale występują dwa rodzaje tłoków.

Tłoki od 1.6/1.8/VVC 145 są takie same, VVC 160 i 1.8T ma inne, mocniejsze tłoki.

Cytuj (zaznaczone)
Więc można kupić dół od 1.8T, i przełożyć  korby z tłokami do 1.8?
Tłok jest parą razem tuleją cylindra, jeśli już przekładać to wszystko. Tylko jaki w tym sens? Kupując dół od 1.8T masz już przygotowany blok pod spływ oleju z turbo.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 02, 2019, 15:15:44 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Sensu może nie ma, ale szkoda mi mojego bloku, bo już jest wyczyszczony i pomalowany. Blok różni się tylko wyjściem na spływ oleju?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2019, 15:20:05 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 02, 2019, 17:26:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tylko.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2019, 20:34:41 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
A jak sterowanie?

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 03, 2019, 21:03:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A jak sterowanie?
sterowanie czego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 03, 2019, 21:46:59 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Po katalogach wychodzi, że pierścienie z 1.8 i 1.8T są takie same? Bo kupiłem już nowe.. Coś jest potrzebne oprócz Det'a 3, żeby podpiąć się pod kompa?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2019, 21:53:43 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 03, 2019, 22:33:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pierścienie są takie same. Jeśli dajesz nowe to mam nadzieję, że tuleje przeszły honowanie lub są nowe, ewentualnie nie mają owalu. Det3 nie będzie współpracować z mems3. Tylko mems 1.9 lub zainstalować EMU
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2019, 22:34:46 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 04, 2019, 02:18:55 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ewentualnie modyfikacja sterownika od 1.8 automat. Posiadają ten sam zestaw elementów na PCB co 1.8T, tyle, że są pod indukcyjny czujnik wału. Kosztuje taka operacja 239 funtów. Od razu w pakiecie jest mapa na 200/280Nm, zakładając zestaw seryjnych gratów i wycięte immo. Robi to firma K Maps w Anglii. Wysyłka kurierem to ok. 70zł do UK.

EMU wychodzi dosyć drogo. Sterownik ok 2500, przy dobrych wiatrach 2000. Wiązka ok 1000, czujniki (EGT, sonda szerokopasmowa, zawór do sterowania doładowaniem i inne dodatkowe czujniki) powiedzmy kolejne 600-1000 i strojenie 1000-1500.
Zaleta to prostota, możliwość podejrzenia każdego parametru, dowolność w ustawieniach mapy paliwo/zapłon/doładowanienw czasie rzeczywistym. Możliwość stworzenia dwóch zestawów map przełączanych guzikiem. Funkcje Launch Control, kontrola trakcji, sterowanie klimatyzacja, możliwość wysterowania elektronicznego prędkościomierza. Podgląd parametrów na tablecie/smartfonie z androidem. I tak dalej i tak dalej.
Wady to j/w - cena. No i jednak ustawienie wszystkich korekt tak by sterownik działał, jak fabryczny jest dosyć skomplikowane. :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2019, 02:50:48 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 04, 2019, 11:59:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sterownik silnika kosztuje 800pln ,bardziej rozbudowany 1200pln ,a wiazka robiona metoda wymiany wtyczki od kompa to zadanie do samodzielnego montazu lub ~300pln u kogos,
koszty maleja, ale dodatkowym problemem (i kosztem) jest dorobienie wienca 60-2 do tego silnika, kosztow strojenia tez sie nie przeskoczy, jezeli nie zrobi sie tego samodzielnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:21:01 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
ale dodatkowym problemem (i kosztem) jest dorobienie wienca 60-2 do tego silnika, kosztow strojenia tez sie nie przeskoczy, jezeli nie zrobi sie tego samodzielnie
na kole zamachowym z 1.6 16V świnia nie odpali, lub sterownik o którym pisze Multec?

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:33:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem, czy EMU lapie takie wience, ale w sumie łorewer, skoro kosztuje ponad dwa kloce, czyli dwa razy drozej,
swinia DET takie kolo lapie, bo na DET2 lub 3 byl ruszany 1.4
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 05, 2019, 05:38:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale nasz 1,4 ma inny wieniec niż późniejsze modele. Poldrover to 34/2 nowsze to 32/4 z czego dwa brakujące zęby są asymetrycznie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 05, 2019, 07:27:53 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
EMU łapie te nasze wieńce od 1.6 czyli 32/4. Det3 równiez. Do ottomotive trzeba dorabiac wieniec.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)