Ewentualnie modyfikacja sterownika od 1.8 automat. Posiadają ten sam zestaw elementów na PCB co 1.8T, tyle, że są pod indukcyjny czujnik wału. Kosztuje taka operacja 239 funtów. Od razu w pakiecie jest mapa na 200/280Nm, zakładając zestaw seryjnych gratów i wycięte immo. Robi to firma K Maps w Anglii. Wysyłka kurierem to ok. 70zł do UK.
EMU wychodzi dosyć drogo. Sterownik ok 2500, przy dobrych wiatrach 2000. Wiązka ok 1000, czujniki (EGT, sonda szerokopasmowa, zawór do sterowania doładowaniem i inne dodatkowe czujniki) powiedzmy kolejne 600-1000 i strojenie 1000-1500.
Zaleta to prostota, możliwość podejrzenia każdego parametru, dowolność w ustawieniach mapy paliwo/zapłon/doładowanienw czasie rzeczywistym. Możliwość stworzenia dwóch zestawów map przełączanych guzikiem. Funkcje Launch Control, kontrola trakcji, sterowanie klimatyzacja, możliwość wysterowania elektronicznego prędkościomierza. Podgląd parametrów na tablecie/smartfonie z androidem. I tak dalej i tak dalej.
Wady to j/w - cena. No i jednak ustawienie wszystkich korekt tak by sterownik działał, jak fabryczny jest dosyć skomplikowane. :D