Autor Wątek: Rover 1.8 + Turbo.  (Przeczytany 547 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 459
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Rover 1.8 + Turbo.
« dnia: Luty 10, 2019, 14:49:15 pm »
Witam. Ma ktoś lub miał, dołożone turbo do zwykłego 1.8? Mam takie plany i chciałbym zapytać o wytrzymałość. Silnik maksymalnie, byłby dmuchnięty do 0,5 Bar. Pozdrawiam.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2019, 07:49:23 am »
Wytrzyma.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4855
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2019, 09:02:10 am »
Hm, tylko że aby to dawało jakieś wymierne korzyści w stosunku do kosztów, trzeba by chyba wpierw obrobić kanały dolotowe i wylotowe, może w ogóle dać większe zawory.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2019, 10:13:05 am »
Dając większe zawory równa się to ze sporymi kosztami.  Dolozenie turbo + elektronika to max 3000 zakładając że sami sobie zbudujemy wydech dolot i całą resztę. Bez odprężenia i 0.5 bara przy dobrym strojeniu mamy ok 160KM i podejrzewam blisko 240-260Nm. Obróbka jeśli już to wydechu aczkolwiek według mnie zbędna operacja przy turbo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2019, 10:39:50 am »
blisko 240-260Nm

I tutaj też kończą się mozliwości sprzęgła 200mm ... żeby krzesać dalej moc na skrzyni z poldorovera to trzeba kombinować z podwójnym dociskiem ( ciężko się sprawuje w ruchu ulicznym) albo rzeźbić z przeniesieniem napędu.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2019, 10:48:20 am »
zesra sie ten silnik bez odprezenia przy 0.5bara, przeciez on ma epsilon 10.5:1 ,wiec albo lanie noPb99+ (brzmi jak kolejny pisowki przekret, ale widzialem cos takiego na zagranicznej stacji) ,albo LPG - przy zaplonie ustawionym bez marginesow,
lanie takiej benzynki to normalnie biznes zycia w silniku, ktory gubi glowice cyklicznie i systematycznie - wiec zdjecie glowicy w celu wyluskania tlokow to niezbyt duzy problem,

a banneda znowu odbilo od sciany zwanej mechanika i pofrunal w druga strone <lol>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2019, 10:49:28 am »
Na elektronikę polecam komputer z 2,0turbo z mems 1,6. U mnie w n/a się spisał. Może to nie max możliwości czy optimum parametrów ale żaden czip czy świnka nie kosztuje 100 zł... ogólnie to wszustko bym szarpał z 2,0 (listwę wtryskową, dodatkowe czujniki i przekaźniki oraz turbo z WG) bo on też nie jest chyba jakoś mocno dmuchnięty.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4855
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2019, 11:09:46 am »
wiec albo lanie noPb99+ (brzmi jak kolejny pisowki przekret, ale widzialem cos takiego na zagranicznej stacji)

Któryś Shell VPower, czy jak to się tam teraz nazywa ma 100 oktanów.

a banneda znowu odbilo od sciany zwanej mechanika i pofrunal w druga strone <lol>

Co mi się odbiło, chyba logiczne że jak średnica kanału jest większa, to przy utrzymaniu tego samego ciśnienia będzie większy przepływ.

Dolozenie turbo + elektronika to max 3000 zakładając że sami sobie zbudujemy wydech dolot i całą resztę.

To już więcej niż inny silnik.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2019, 11:23:23 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2019, 12:14:43 pm »
Co mi się odbiło, chyba logiczne że jak średnica kanału jest większa, to przy utrzymaniu tego samego ciśnienia będzie większy przepływ.
napisales o korzysciach wymiernych do kosztow polecajac powiekszanie kanalow i zaworow ,a jest odwrotnie - to droga operacja dajaca male korzysci 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2019, 14:01:01 pm »
Po to się stroi aby na Pb95 nie było stukowego spalania, natomiast na 99+ stopień sprężania wzrośnie co teoretycznie powinno wspomóc spalanie stukowe. W dodatku spotkałem się nie jedno krotnie z korbami i tlokami od N/A i to w silnikach z anglików. Nie które były całe, nie które bez polek między pierscieniami - stylu jazdy i jak to działało niestety nie zna nikt
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2019, 14:02:40 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 278
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2019, 23:58:41 pm »
Sluchajcie juz kiedys byl podobny temat o silniku 1.8Turbo i zostal zamkniety z powodu nie trzymania sie tematu... wiec teraz nie gadajmy o tym ile polonez bedzie mial koni na papierze ale jakie paliwo trzeba lac do baku...
Bo jak zwykle wyplyniemy na szerokie wody... tylko na kajaku.
Ja juz mialem silnik z turbo wiec trzeba bylo tylko dostosowac do poloneza. To sa tylko orientacyjne koszty
-kolektor wydechowy ( mozna przerobic oryginalny) 100zl kolektor 150zl przerobka
-waz doprowadzajacy olej zbrojony z dodatkowymi koncowkami 80zl
-waz scieku oleju 30zl
-podstawka pod filtr ????zl (Ja juz mialem wyjscia na olej)
-nowy wydech z grubej rury 900zl
-intercooler (w zaleznosci jaki chcesz) okolo 200zl
-rury doprowadzajace 200zl (zalezy od intercoolera)
-mocowanie krokowca ( ja dorobilem przejsciowke) 180zl
-zmiana wtryskow na wieksze ???zl ( ja juz mialem)
-zmiana regulatora cisnienia ( mozna kupic uniwersalny) 100zl
-pompa paliwa 150zl (mozna kupic taniej)

Silnik trzeba odprezyc ????zl
Musisz sie jeszcze liczyc z kupieniem Turbo 500zl (to minimum)
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
To sa tylko drobne koszty ktore trzeba poniesc oczywiscie jeszcze dojda dodatkowe uszczelki, weze, koncowki, redukcje itp....

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2019, 08:02:01 am »
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
Wystarczy założyć komp MEMS3 z N/A i wystroic przez OBD lub poprzez lutowanie i odchodzą spore koszta a możliwości takie jak na EMU
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2019, 08:37:16 am »
wydzieliłem wątek nt. spalania stukowego i paliwa 99+, zapraszam do dyskusji tam
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3403
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2019, 10:11:31 am »
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
Wystarczy założyć komp MEMS3 z N/A i wystroic przez OBD lub poprzez lutowanie i odchodzą spore koszta a możliwości takie jak na EMU


To nie takie proste w tym wypadku. MEMS3 to nie MS43, w którym można wiele, ale i tak przy doładowaniu jest problem.
Zdecydowanie lepsza metoda to świnka. A EMU i fabryczny sterownik dzielą lata świetlne pod kątem możliwości.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2019, 10:26:18 am »
Co nie zmienia faktu że ECU od 1.8 N/A w tym wypadku bardziej oplacalny niż montaż OEM sterowniki od 1.8T gdzie trzeba kombinować z CPWK
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3403
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2019, 11:14:58 am »
A kto to wystroi pod Turbo, bo nie słyszałem o takich magikach. Lekki remap owszem.
Do tego mając DETa jest fajna możliwość sterowania ciśnieniem doładowania przez zawór MAC podpięty, do któregoś wyjścia PWM. W sterowniku Rovera n/a tego nie ma, jest tylko możliwość modyfikacja sterownika z automatu, bo wykorzystuje ten sam układ co Turbo.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2019, 12:55:07 pm »
Skoro tak to najlepiej OEM sterownik + DET3 chcąc zoptymalizowac koszta
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 12:56:50 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2019, 19:40:30 pm »
A ja bym spróbował mems 1,6  z takiego na przykład rovera 220turbo... raptem kilka kabli więcej niż wiązka poldrovera...
Cpwk ten sam. Sterowanie biegiem jałowym tak samo. Map podobny jak nie taki sam. Do tego czujnik stukowego, czujnik temperatury paliwa i sterowanie zaworem podciśnieniowym WG... czego potrzeba więcej...

Tak btw jakie doładowanie ma seryjnie takie 2,0 turbo rovera?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 278
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2019, 09:28:01 am »
Bocian. Tylko ze ten silnik wymarl jak dinozaury. Sam silnik jest nie do kupienia a mowa zeby jeszcze dopasc kompletny.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 17, 2019, 11:20:22 am »
Ostatnio chyba ze dwa czy trzy sterowniki widziałem na aledrogo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.