Autor Wątek: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski  (Przeczytany 2342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
natomiast na 99+ stopień sprężania wzrośnie co teoretycznie powinno wspomóc spalanie stukowe.
Co?
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 08:36:13 am wysłana przez Tomasz#1969 »

Odp: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2019, 19:41:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
śledzik albo nie zrozumialem co chciales przekazac swoim postem (co sie czesto zdarza nie tyle konkretnie mi, ale jak widac ogolnie ludziom), albo napisales to co chciales przekazac, a wiec kompletna bzdure,
zecydowanie bedziesz musial zrobic drugie podejscie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2019, 07:05:30 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
śledzik albo nie zrozumialem co chciales przekazac swoim postem (co sie czesto zdarza nie tyle konkretnie mi, ale jak widac ogolnie ludziom), albo napisales to co chciales przekazac, a wiec kompletna bzdure,
zecydowanie bedziesz musial zrobic drugie podejscie
Skoro zdecydowana większość forumowiczow teoretyzuje zbyt nadmiernie, to co? Ja nie mogę? Przecież każdy znający się mechanik wie że w praktyce jest zupełnie inaczej niż w teorii. Prawda?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2019, 16:00:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Przecież każdy znający się mechanik wie że w praktyce jest zupełnie inaczej niż w teorii.

W takim przypadku opcje są dwie: albo ktoś nie rozumie teorii, albo teoria jest zła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2019, 17:09:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Oczywiście że teoria jest zła. Przecież wiadomo że paliwo 98+ jest lepsze, mniej podatne na spalanie stukowe, szczególnie wtedy gdy stopień sprężania jest większy niż 12:1. Swoją błędna teoria nawiazywalem do tych błędnie ocenianych silników K-serii poprzez jednego z userow. Starałem się być na poziome z kolegami z forum. Teraz łatwo wyciągnąć wniosek że i ja i on też tkwimy w bledzie biorąc pod uwagę owe wypowiedzi, nie całokształt bo to oddzielna sprawa
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 17:13:34 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2019, 18:13:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Swoją błędna teoria nawiazywalem do tych błędnie ocenianych silników K-serii poprzez jednego z userow

To ja wciąż nie rozumiem - czy to był żart, pomyłka czy taka dziwna uszczypliwość w kierunku do kogoś?

Wypowiadasz się w temacie technicznym - liczymy tu wszyscy na merytorykę - w końcu kazdy chce się czegoś dowiedzieć.

Ja nie zrozumiałem tego co napisałeś o wspomaganiu spalania stukowego. Stąd ten temat, zawsze podkreślałeś swoje doświadczenie i wiedzę, więc zaufałem że wyjaśnisz o co chodziło, a tu bagaż doświadczeń okazał się workiem na kapcie, lekkie rozczarowanie.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2019, 19:43:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To ja wciąż nie rozumiem - czy to był żart, pomyłka czy taka dziwna uszczypliwość w kierunku do kogoś?
Żart i uszczypliwosc w kierunku pewnej osoby.
Ja nie zrozumiałem tego co napisałeś o wspomaganiu spalania stukowego. Stąd ten temat, zawsze podkreślałeś swoje doświadczenie i wiedzę, więc zaufałem że wyjaśnisz o co chodziło, a tu bagaż doświadczeń okazał się workiem na kapcie, lekkie rozczarowanie.
Chwala za to, że wyodrebniles poszczególne posty, przynajmniej tamten temat będzie w miarę posprzątany. Wybacz że Cię rozczarowalem, ale sam bardzo często jestem rozczarowany czytając wielo akapitowe posty, w zasadzie nic sensownego nie wnoszace do tematu, więc uznałem skoro inni mogą sobie pozwolić na podobne słowne pier*olenie to jak też spróbuję. Chciałem być na poziomie forum to byłem. Dostałem sygnał żebym się jednak nie poniżać. Całe szczęście z kultura ze strony innych. Autor tematu otrzymał konkretna odpowiedź ode mnie, że silnik wytrzyma. Napisalem to krótko, zwięźle i na temat, w oparciu o 15 letnie doświadczenie z tymi silnikami. Następnie pojawiła się odpowiedź według mnie w pewnej mierze zaprzeczajaca mojemu doświadczeniu. Więcej pisać na ten temat nie mam zamiaru. Jak dla mnie temat skończony i uwazam, że nie powinien zasmiecac forum i będzie lepiej dla zdecydowanej większości użytkowników gdy poprostu temat ten zostanie potraktowany gumka myszka. Jeszcze ktoś nie kumaty to przeczyta, uwierzy i dopiero będzie zajawka ;) . Ewentualna karę za bajzel jestem w stanie poniesc
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 19:55:44 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2019, 22:41:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Skoro zdecydowana większość forumowiczow teoretyzuje zbyt nadmiernie, to co? Ja nie mogę?
jak widac możesz i to robisz, ale jakosc jest taka, ze warto by bylo sie zasatanowic, czy wolno ci to robic,
do przedstawienia jakiejs teorii nalezy zebrac dane na temat obiektu nad ktorym bedziesz teoretyzowal - pomijam juz fakt,ze trzeba miec szersze pojecie w temacie, zeby taka teoria miala szanse sie sprawdzic,
tutaj twoja teoria bylo sptwierdzenie, ze jestes w stanie wystroic zaplon w K16 doladowanym 0.5 bara na benzynie 95,
marna ta teoria i w praktyce bys polegl, ale nikt ci teoretyzowac nie zabronil,

za to druga czesc - a wezme i zacytuje  natomiast na 99+ stopień sprężania wzrośnie co teoretycznie powinno wspomóc spalanie stukowe.
to z wywodow tu przedstawionych wnioskuje, ze miala uderzyc we mnie .... no i uderzyla głupotą w takim stopniu, ze az inni czytajacy poczuli ból,
czyli to mial byc sarkazm, a wyszedl srakazm,
z ktorego musisz sie tlumaczyc, bo nikt nie mial prawa go zrozumiec jako sarkazm (bo jest srakazmem)

Przecież każdy znający się mechanik wie że w praktyce jest zupełnie inaczej niż w teorii. Prawda?
goowno prawda,
ale zaraz, moze to jakas nastepna proba sarkazmu,
albo najzywczajniej w swiecie nie znasz znaczenia slow w jezyku polskim,
odpowiem po prostu na to co zostalo napisane,

jezeli praktyka jest zupelnie inna niz teoria jej dotyczaca to znak, ze robisz cos innego niz powinienes,
przyklad nie pozostawiajacy miejsca na interpretacje :
gdy czujesz sie glodny, to teoria mowi,ze powinienes isc do lodowki i otworzyc jej drzwi,a nastepnie skorzystac z zawartosci,
jezeli zamiast otwierac lodowke  otwierasz klape kibla i na nim siadasz, po czym stwierdzasz, ze to nie nasycilo twojego glodu,
to nie teoria zawiodla w tym przypadku
Przecież wiadomo że paliwo 98+ jest lepsze, mniej podatne na spalanie stukowe, szczególnie wtedy gdy stopień sprężania jest większy niż 12:1.
czlowieku, w silnikach o epsilonie 12:1 benzyna 98 sluzy praktycznie do jazdy ... na dojazdy do najblizszej stacji tankowania CNG

Autor tematu otrzymał konkretna odpowiedź ode mnie, że silnik wytrzyma. Napisalem to krótko, zwięźle i na temat, w oparciu o 15 letnie doświadczenie z tymi silnikami.
i oszukales autora tematu, najwyrazniej zabraklo lat doswiadczenia, albo jakiegokolwiek doswiadczenia z doladowaniem silnika, co mozna wywnioskowac po opisach zmiany stopnia sprezania paliwem, strojenia na noPb95 itp.

P.S.
swoja opinie napisalem bez czytania odpowiedzi watku, mialem otwarty temat w przegladarce, napisalem post, wyskoczyl komunikat o postach pzed moimi, przelecialem po lebkach i dopisalem akapit do banneda,
twoje posty zostawilem na pozniej

Starałem się być na poziome z kolegami z forum.
gdybym byl zlosliwy, to stwierdzilbym, ze jakis poziom utrzymales, dokladniej to swoj poziom ;]
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 22:44:26 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2019, 23:49:01 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

czlowieku, w silnikach o epsilonie 12:1 benzyna 98 sluzy praktycznie do jazdy ... na dojazdy do najblizszej stacji tankowania CNG



N53B30. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2019, 23:54:49 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
czlowieku, w silnikach o epsilonie 12:1 benzyna 98 sluzy praktycznie do jazdy ... na dojazdy do najblizszej stacji tankowania CNG
Nie.

Odp: Spalanie stukowe w iskrowych silnikach doładowanych - przewód doktorski
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2019, 00:52:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak wlasciwie to byla emfaza/hiperbola w odpowiedzi na cytat - obczajcie ten cytat dokladnie, moze sie kapniecie o co chodzi (podpowiem,ze jest zwiazany z doladowanie 0.5bara przy epsilonie 10.5 i wystrojeniu tego na noPb95)

ale jak juz chcecie polemizowac z hiperbola, to po pierwsze nie podawajcie jako przyklad silnikow z bezposrednim wtryskiem paliwa  ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.