Autor Wątek: Zabezpieczenie sworznia tłokowego  (Przeczytany 2129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« dnia: Marzec 12, 2019, 09:48:35 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Cześć,
ostatnio składałem tłoki do remontowanej OHV 1.5. Problem się zrobił z zabezpieczeniami sworznia - nie mogę ich wsadzić na swoje miejsce za nic. To są takie zabezpieczenia, a nie segery jak w 1.6: https://maxmoto.pl/img/products/33/61/6/1_max.jpg Więc szczypcami tego się nie założy.

Czy jest jakiś patent na zakładanie tego, o którym mi nie wiadomo? Albo czy można to wymienić bezkarnie na segery? Jeśli tak to czy ktoś wie jaka tam jest średnica rowka i jaka grubość byłaby odpowiednia?

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2019, 10:58:23 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jak u siebie rozbierałem silnik 1,5 to miałem takie zabezpieczenia zamiast segerów. Wydaje mi się że powinieneś pojechać do sklepu mot z obecnymi zabezpieczeniami i na ich podstwie dobrać odpowiednie segery.

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2019, 11:40:40 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Właśnie z segerem zastanawiam się nad rowkiem w tłoku, w którym on siedzi (bo się mu nie przyjrzałem) czy aby przypadkiem on nie ma przekroju półokrągłego, żeby drut się tam wpasował dobrze. Na seger powinno mieć w przekroju prostokąt i w półokrągłym on może się nie dopasować dobrze, a wiadomo jak się to może skończyć jeśli taki seger sobie wypadnie.


EDIT:
Na szybko przejrzałem allegro i biorąc pod uwagę, że sworzeń polonezowy ma wg Morawskiego 21,991 ... 21,995 to bardzo podobny wymiar ma sworzeń od Junaka M10. Do niego zabezpieczenia są właśnie w kształcie litery G. Pytanie z jakiej średnicy drutu są zrobione...
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2019, 12:18:06 pm wysłana przez fripin »

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2019, 17:07:20 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Może daj ten silnik do złożenia komuś kto to robił? Zamiast kombinować jakieś druciarskie patenty...
https://youtu.be/qpP6WXxLmXI

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2019, 18:05:35 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ściskasz i wpychasz, jak nie masz czym, to staraj się wepchnąć jeden brzeg a drugi jakimś płaskim śrubokrętem wpychaj, jak pokombinujesz to napewno coś wymyślisz.

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2019, 18:13:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2019, 18:40:14 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Może daj ten silnik do złożenia komuś kto to robił? Zamiast kombinować jakieś druciarskie patenty...
https://youtu.be/qpP6WXxLmXI
Jak to zabezpieczenie na tym filmie jest z jakiegoś cienkiego drucika, że spokojnie się to palcami ściśnie do końca to nie dziwne, że mu to tak łatwo wskoczyło... Zwykle się spotykałem z zabezpieczeniami albo w kształcie litery G albo wywiniętej do środka omegi i z tymi problemu nie było.


Ściskasz i wpychasz, jak nie masz czym, to staraj się wepchnąć jeden brzeg a drugi jakimś płaskim śrubokrętem wpychaj, jak pokombinujesz to napewno coś wymyślisz.
Już wykombinowałem - wziąć jakiś śrubokręt płaski i w płetwie wyciąć dremelem rowek, żeby się nie ześlizgiwał przy ściskaniu i wpychaniu.
Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś patenty to niech się podzieli :D

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2019, 21:29:23 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zobacz dokładnie jaki kształt ma rowek na zabezpieczenie. występowały rowki o przekroju półokrągłym oraz pasujące do segera.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2019, 06:38:44 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Jeśli w komplecie były druciane zabezpieczenia to obstawiam, że jednak jest tam przekrój półokrągły więc kombinowanie z segerem odpada. Zamówię te zabezpieczenia od Junaka, zobaczymy czy są zbliżone wymiarami do tych, które były w komplecie z tłokami. W domu i tak będę jakoś na koniec marca dopiero więc temat sobie poczeka trochę.  :-)

Odp: Zabezpieczenie sworznia tłokowego
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2019, 22:56:55 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Na druciaki zrobiłem narzędzie:
Rurka z oryginalnego klucza do świec, zrobiona faz na końcy żeby dało się ją wepchnąć w otwór w tłoku, a do tego popychacz zrobiony z pasującej nasadki.
Wkładasz pierścień do rorki, wpychasz popychaczem. Na wszelki wypadek ustawiaj go tak aby koniec drutu był tuż za wycięciem w tłoku. Tak aby dało się go kiedyś wyjąć bez rozcinania. Zresztą jesli sam rozbierałeś tłok-korbowód to domyślisz się o co chodzi.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9