Cześć
podjąłem sie próby zmiany wiązki w poldku na mems3, operacja teoretycznie zakończona jednak auto nie pracuje poprawnie a ja z powodu wyjazdu odstawiłem poldka pod płot. Po przeszczepie wiązki ciężko go odpalić, strzela w wydech czyli ma za bogato, nie wkręca sie na obroty (przy próbie wkręcania gaśnie) W lutym będę dalej grzebał bo cholernie mi zależy żeby był sprawny, zakładam posta żeby sie przygotować do działań.
Podsumowując (silnik 1.8, wałki ostrzejsze):
na memsie 1.9 z kompem od MGF rozrząd był przestawiony wg zdjęc poniżej
ale śmigał w pełni sprawny nawet po zmianie wałków na TF135. Tak było od początku, przy zmianie rozrządu ustawiłem jak było. Później zmieniłem wiązkę, sterownik, kolektor dolotowy, sonde no i sytuacja jak wyżej
Świece wszystkie 4 czarne (za bogata mieszanka?)
zmieniony czujnik wałka rozrządu, podmieniałem też map, krokowy, ustawiłem rozrząd dokładnie na znaki, uszczelniłem gniazdo sondy (po odpięciu sondy bez zmian) i auto dalej chodzi na ucho na 500RPM, nie ma opcji sie wkręcić na obroty i wspomniane strzelanie w wydech. Czujnik temperatury na sterownik nowy, zresztą działał bez zarzutu na poprzednim memsie, jedynie przelutowałem wtyczkę.
Czy sterownikowi brakuje jakiegoś sygnału do prawidłowej pracy? Została mi wtyczka na dwa przewody obok wtyczki do czujnika ciśnienia oleju, jakaś wtyczka dwuprzewodowa (wyglądem przypomina zwykłą polonezowską od kierunkowkazów) i okrągła obok alternatora. Wszystko inne podłączone (cewki, czujnik rozrządu, map, przepustnica)
Pytania:
MAP i krokowy mają identyczne wtyczki, przy próbie podmiany wtyczek silniczek krokowy piszczy jednostajnym tonem, zamienny krokowiec również. Jedna z wtyczek ma po prawej stronie przewód czerwono zielony, tą wtyczkę mam podpiętą pod krokowy (jest też grubsza od tej od MAPa) Która wtyczkę gdzie podpiąć?
skoro 4xświece okopcone (kilkukrotnie czyściłem) = 4 wtryski sprawne?
regulator i dojście paliwa do listwy odwrotnie niż w PN 1.4 ale to nie ma wpływu, chyba że walnięty regulator? Wsadzony używany, roverowski, mniejszy niz polonezowski (?)
Ustawiłem rozrząd idealnie na znaki, bez zmian.
Działania:
kupuje manometr i sprawdzam ciśnienie sprężania, powinno dać odpowiedź na pytanie o ustawienie rozrządu, tak?
Mam w wiązce przewód diagnostyczny więc jak już odpali, diagnostyka? Ale jak się do tego zabrać? Laptop z windows10 ogarnie delphi ds150 albo autocom cdp? Jaki kabel do tego? Potrzebna oryginalna wtyczka roverowska OBD?
Dla tego który pomoże rozwiązać problem konkretna flacha, nawet przywiozę pod dom
Cholernie mi zależy żeby to auto zagadało a nie mam już pomysłów.
pozdro