Autor Wątek: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym  (Przeczytany 1779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
« dnia: Marzec 23, 2019, 08:30:29 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Pytanko do osób które wykonywały szlify wałów. Mam wał co prawda po polerowaniu ale trochę pasty widać w kanałach olejowych.
Jak po takiej operacji wyczyścić wał z drobinek które wpadły do środka. Wybijaliście broki które siedzą fabrycznie? Tak jak się im przyglądałem to nie dość ze są one wbite to jeszcze zaklepane w trzech punktach. Nabijać nowe i zaklepywać? Szczerze trochę się obawiam że takie zabawy zakończa się wypadnięciem zaślepki pod wpływem wirowania i ciśnienia oleju.
A może nagwintować otwór i zastosować taki korek + jakiś klej do gwintów:



Tylko czy w tym wypadku nie rozjedzie się wyważenie wału?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2019, 10:50:34 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
możliwe jest że wyważenie się "rozjedzie", te korki mają masę o wiele większą niż zaślepki. ale wypadnięcia zaślepki nie ma się co obawiać. oryginalna zaślepka ma taki wymiar że trzyma odpowiednią siłą. ja wbiłem nowe i nie wypadły.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2019, 21:35:48 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Nic Ci się nie rozjedzie, wybij stare broki, wyczyść kanały jak najdokładniej potrafisz (będzie mnóstwo syfu), a następnie wbij nowe broki które kupisz w pierwszym lepszym autoszlifie lub nagwintuj otwór i wkręć korek na klej tak jak piszesz. Nie wiem jaka jest średnica otworu pod brok w OHV, ale polecam zrobić gwint stożkowy, zwróć uwagę żeby nie wkręcić go jednak zbyt głęboko.