Autor Wątek: Co spaliłem?  (Przeczytany 2686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co spaliłem?
« dnia: Marzec 29, 2019, 15:01:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobiłem niestety głupotę; mianowicie podpinałem w C+ Rover halogeny jak były włączone, chciałem zobaczyć czy jest styk i będą świecić. Niestety stwierdziłem że brakuje mi nagiego przewodu i zedrę trochę izolazji nożem. Zrobiłem zwarcie, halogeny pogasły, kontrolka halogenów przednich nie zaświeca się przy włączeniu. Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników ale nie znalazłem przepalonego. Czyżbym spalił ten biały kontroler świateł?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2019, 15:25:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Bezpiecznik nr 6.

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2019, 16:20:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od halogenow to kojarze niebieski,czyli 15A ,zreszta naklejka jest w skrzynce ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2019, 22:58:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze raz sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, a nr 6 nawet kilka razy, i nawet go podmieniłem. Dalej nie działa. Słychać cyknięcie zielonego modułu przy włączaniu, ale na desce nie zaświeca się kontrolka, i nie zapalają się halogeny.
Zakładam że zielony moduł to przekaźnik? Zatem coś się spaliło w nim, albo po drodze na wiązce, bo bezpiecznik jest ok.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2019, 14:35:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Podmieniłem dzisiaj zielony kontroler świateł przeciwmgielnych i okazuje się że to jego szlag trafił. Dlatego będę eksperymentował ze słabszym bezpiecznikiem przednich halogenów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2019, 15:23:43 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Cała instalacja dla żarówek H3 i H4 w plusie jest do kitu. Zbyt cienkie przewody, marnej jakości kontroler. Chcesz to zrobić dobrze to kup 3 zwykłe przekaźniki 30A, 6 bezpieczników (2x 10A, 2 x 15A, 1 x 20A i 1 x 40A lub maxi 50A), przewód minimum 10 mm główny z akumulatora, (nie sugeruje się tym że "wystarczy 6mm" bo te przewody są nad wyraz opisywane w stosunku do możliwości materiałowych, czytaj marna miedź) i przewód 2.5 mm a najlepiej 4 mm z powodu opisanego wyżej. "mm" odnosi się do przekroju.

Poprowadź główny przewód zasilający zabezpieczony bezpiecznikiem 40A lub 50A od akumulatora do 3 przekaźników: drogowych, mijania i przeciwmgielnych. Sterownie cewek przekaźników poprowadź z istniejącej instalacji. Od przekaźnika drogowych wyprowadź 2 przewody 4 mm (ze styku wysoko-prądowego) do dwóch zwykłych bezpieczników 15A, a następnie do żarówki H4. Analogicznie dla świateł mijania, tylko bezpieczniki mniejsze 10A.
Z 3 przekaźnika wyprowadź przewód do bezpiecznika 20A, a następnie rozdziel na dwa przewody 4 mm do żarówek H3.

Ważne: masa żarówek H4 i H3 musi być takiego samego przekroju jak zasilanie, i odpowiedniej wielkości oczko bezpośrednio do karoserii nadwozia, polecam pastę miedzianą.

Tak wygląda schemat na dobrze i mocno świecące światła w polonezie i lublinie z instalacją po 97. Niestety ori instalacja jest do kitu. Jeśli chcesz to odezwij się na PW rozrysuję Ci schemat.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2019, 15:29:01 pm wysłana przez deser »

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2019, 22:20:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dlatego będę eksperymentował ze słabszym bezpiecznikiem przednich halogenów.
jaki slabszy bezpiecznik ? 10A to za malo, bo zarowki sa 55W ,wiec pod 10A to ciągną w trybie pracy, a zimna zarowka chwilowo ma niska rezystancje i bierze kilkukrotnie wiecej, wiec bezpiecznik moze sie skopcic zanim zarowka sie rozgrzeje,
jesli chcesz zmniejszyc pobor pradu, to zastap halogeny ledami

 
Cała instalacja dla żarówek H3 i H4 w plusie jest do kitu. Zbyt cienkie przewody, marnej jakości kontroler.
jest tak do kitu, ze 20lat dziala bez problemu,
widzialem kilka upalonych przekaznikow-kontrolerow i przegrzanych przewodow, ale nigdy na H4 55/60 - problemy sie zaczynaja ,gdy ktos wklada H4 75/90 lub 90/100
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2019, 07:19:04 am »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
dziala bez problemu

Działać działa. Ale w przypadku oświetlenia jest różnica miedzy "działa i przechodzi przegląd", a "działa i coś widzę".

Też tak twierdziłem kiedyś jak Ty, że instalacja jest "ok". Dopóki nie siadłem do tego jak miałem to na stole. Po wprowadzeniu modyfikacji stwierdzam że jest znacząca poprawa, i nie mówię tutaj o jakiś tuning żarówkach, tylko zwykłych dobrej jakości, i przy sprawnych reflektorach. (najpierw nowe reflektory, później instalacja, stąd pewność że to nie ich wina). Taką samą sytuacje miałem w kilku autach z tym typem instalacji więc uważam że jest po prostu zrobiona na oszczędnościach.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2019, 07:25:34 am wysłana przez deser »

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2019, 21:30:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z ciekawosci poszedlem dzisiaj do auta i obejrzalem przewody (bylo to dosc latwe i wygodnie,bo nie lamp ;> )
na oko nie wygladaja na mniejsze niz 1.0 mm^2 (nie rozcinalem ich by zmierzyc srednice) wiec mysle,ze jednak przesadzasz,
docelowo ma nimi plynac prad ~5A ,a wiec przewody maja zapasu drugie tyle - ile wiec mialyby miec zapasu, skoro ich dlugosc nie przekracza dwoch metrow, a odczuwalny spadek napiecia to sie podaje na odcinkach 100m,
jezeli sa spadki napiec to nalezy ich szukac na zasniedzialych stykach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2019, 23:27:08 pm »

Offline krisstof34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI
mam caro minus i troche też pomierzyłem i
wyszło mi że strata na masie do reflektorów jakies 0,6V i zdublowałem masy
i jest poprawa
Żarówki kupuję  zwykłe na lotosie  z narwy i nie narzekam

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 20, 2019, 17:03:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Od dawna myślę o grzebaniu w instalacji, bo niby jest ok, mam doskonałe żarówki Philipsa (te standardowe co na testach pobiły wszystkie poza jakimiś piekielnie drogimi) dobrze jest tylko jak nie ma innych świateł. Na tle innych aut świeci jakbym miał 60% zasilania, a jak jadą w pobliżu lasery to w ogóle jest ciemno jak w d... u Murzyna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2019, 23:23:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Odpaliłem dzisiaj Akwarium i muszę powiedzieć że w porównaniu do Plusa to ilość światła jest ogromnie na plus dla Akwarium.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2019, 09:35:58 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
A powinno być na odwrot

Odp: Co spaliłem?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2019, 09:38:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Długie są mega... mijania ok na dobrych lampach i żarówkach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.