Autor Wątek: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)  (Przeczytany 2843 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« dnia: Kwiecień 02, 2019, 12:52:41 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Doświadczam problemu z niepracującą pompą paliwa.
Czasem pompa po prostu nie pracuje i silnika nijak nie idzie nie idzie uruchomić na benzynie. Gdy już pompa zdecyduje się zadziałać silnik też oczywiście pracuje. W trakcie jazdy na gazie (instalacja gazowa mieszalnikowa) eksperymentalnie sprawdzam, czy działa benzyna - czasem nie działa, przełączenie z powrotem na gaz pozwala kontynuować jazdę. W przypadku niesprawności obwodu elektrycznego pompy check się zaświeca (sprawdzone eksperymentalnie).

Po prostu chodzi mi o potwierdzenie objawu w oparciu również o Wasze doświadczenia.

Czy w przypadku zatarcia się samej pompki przy sprawnym obwodzie nie zaświeca się check? Bo z tego co sobie przypominam, tak właśnie się dzieje.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2019, 12:59:38 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2019, 13:09:28 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wymień na początek przekażnik
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2019, 13:38:08 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wymieniony, wraz z oczyszczonym bezpiecznikiem.
 Zauważ, że w przypadku niesprawności przekaźnika zapali się check...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2019, 13:41:20 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2019, 13:40:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdy ECU wykryje przerwe w obwodzie zasilania pompy to wylacza wtryskiwacze, ale zaplon dalej prasuje, wiec na I, II i III gen instalacji LPG silnik bedzie pracowal ,a na IV i V gen nie bedzie,
dlatego wylacznika pompy w GSI nie da sie zrobic latwo np. przez wyjecie bezpiecznika i trzeba sie wpinac za przekaznik pompy,
mozliwe, ze masz luzny bezpiecznik, skoro to jest losowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2019, 13:44:16 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Ale w przypadku braku styku na bezpieczniku check itd...  . A tego objawu nie ma. Zresztą jeszcze przetestuję objawy po wyjęciu bezpiecznika.
Rozłączałem pompę za pom. wyłącznika bezwładnościowego.
A z usterką obwodu zasilania pompy i umarciem wtrysków - także gazowych to juz w Atu na sekwencji walczyłem.
Tutaj 1.5 gen sobie radzi z praca silnika - to oczywiste. Sęk w zdiagnozowaniu usterki, której nie ma, gdy przystępuję do pracy z próbówką.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2019, 13:47:37 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2019, 13:56:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zamotales na poczatku, sadzilem,ze losowo wyskakuje CE, a to jednak jest odwrotnie,czyli nie ma CE ,a przestaje pracowac pompa,
to szukaj na przewodach zasilajacych pompe, sprawdz styki na zbiorniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2019, 14:24:11 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
zamotales na poczatku, sadzilem,ze losowo wyskakuje CE, a to jednak jest odwrotnie,czyli nie ma CE ,a przestaje pracować pompa,
to szukaj na przewodach zasilajacych pompe, sprawdz styki na zbiorniku
No właśnie obstawiam niesprawność/wieszanie się SAMEJ pompy, bowiem przy niesprawności obwodu pojawiłaby się kontrolka CE, a czegoś takiego nie ma ANI RAZU - chyba że sam eksperymentalnie wywołuję usterkę obwodu w trakcie zabawy w diagnostykę. Wszystko można sprawdzić, tylko przy toroidzie czeba zdejmować zbiornik. A ja ne mam już ochoty diagnozować całe dnie i siedzieć w garażu.

Czy w przypadku ZATARTEJ pompki paliwa świecił się CE???? Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE... .
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2019, 16:50:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Zacierająca się pompa powinna wyć zanim całkiem padnie, jej jęczenie jest wyraźne, przynajmniej w nadwoziu Caro
 W każdym razie pompa po zał powinna wydawać gwizd o wysokim tonie, słyszalny na zewnątrz gdy stoisz obok tyłu. Padająca pompa jęczy chyba ponad oktawę niżej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2019, 18:18:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE...
raczej dobrze pamietasz, bo co sie dzieje za przekaznikiem, zostaje za przekaznikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2019, 18:38:55 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Sama pompa paliwa rzadko ulega uszkodzeniu. Jeśli coś niedobrego się z nią dzieje to w większości przypadków usłyszysz jej głośniejszą pracę, a główną przyczyną awarii jest utrzymywanie niskiego poziomu paliwa w zbiorniku. Polecam zrobić odcięcie pompy podczas pracy na LPG.

Najczęstszym problemem (zakładając że nie wydaje dziwnych dźwięków) z pompą paliwa w GSI i Roverze jest złącze elektryczne w obudowie/koszu pompy, które zalane jest fabrycznie chyba żywicą.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2019, 21:31:21 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE...
raczej dobrze pamietasz, bo co sie dzieje za przekaznikiem, zostaje za przekaznikiem
Sęk w tym, że uszkodzenie obwodu pompy paliwa CE aktywuje... . Czyli wszelkie niesprawności obwodu powinny aktywować CE. Nawet ZA pompą - patrz zadziałanie wyłącznika bezwładnościowego. Kody: 17 i 29. W przypadku odcięcia pompy na LPG ECU zapewne odcina wtryskiwacze i na pewno pojawia się CE - sprawdziłem przy instalacji z mieszalnikiem. No i sekwencja LPG nie działa - to też sprawdziłem, bo jak nie ma sygnału na wtryskiwacze etc.

Moja hipoteza: zatrzymująca się pompa paliwa przy sprawnym obwodzie, co nie jest sygnalizowane przez CE. Myślałem, że ktoś już to przerobił... . Z ciekawości jeszcze jutro zrobię eksperyment z bezpiecznikiem pompy podczas pracy na gazie, czy CE się aktywuje.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:24:41 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wyjęcie bezpiecznika pompy powoduje zapalenie się kontrolki
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2019, 10:01:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
nie polecam pseudo pomp magneri marelli

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2019, 13:45:50 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 554
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Nie będę zakładał nowego tematu. Pacjent 1.6 GSI. Ciężko go uruchomić na benzynie, działa na 2 i 3 cylinder. Na gazie jest dobrze. Co może być grane?

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 10, 2019, 07:38:02 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Ciekawe, czy wtryskiwacze 1 i 4 dostają sygnał do otwierania się... Bo sygnał - masa jest taka sama, czyli wychodzi z ECU, oczywiście dla 1 i 4. W kostce do tych wtrysków jest prąd w trakcie pracy silnika?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2019, 10:37:39 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mogą być wtryskiwacze albo się nie otwierają albo leją zbyt mocno , wyjmij listwę, cztery słoiki każdy pod wtryskiwacz, jena osoba kręci  ty patrzysz co się dzieje. Mają pylić jednakowo.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 10, 2019, 10:50:34 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A na jakim gazie jest ok? 2 czy 4 gen?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 11, 2019, 09:36:18 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 554
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Na 2 generacji.

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 11, 2019, 10:49:36 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 554
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Nie mogę edytować. Nie ma prądu na kostkach 1 i 4 wtrysku, podczas pracy silnika.

Odp: Niesprawność pompy paliwa a check engine (GSI)
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 11, 2019, 13:11:12 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Nie mogę edytować. Nie ma prądu na kostkach 1 i 4 wtrysku, podczas pracy silnika.
Masz odpowiedź. Rozumiem, że podczas pracy na benzynie i że nie ma odcięcia pompy? Prąd do wtrysków idzie od przekaźnika pompy paliwa, więcej szczegółów nie pamiętam. U Trzeciaka (najnowszej wersji) jest schemat wtrysku...
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2019, 13:17:42 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!