Autor Wątek: Wymiana przedniego uszczelniacza wału  (Przeczytany 1553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« dnia: Kwiecień 11, 2019, 14:16:20 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Od jakiegoś czasu przedni uszczelniacz wału przepuszcza mi olej i w związku z tym mam pytanie, aby zdjąć obudowę rozrządu z simeringami muszę poluzować z przodu miskę olejową? Coś takiego przeczytałem na innym forum, ale ruszania miski chciałbym uniknąć. Patrząc tam wydaje mi się, że nie jest to konieczne, ale wolę się upewnić. Mowa oczywiście o OHV.
Z góry dziękuję za pomoc

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2019, 15:10:05 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Obudowa jak dobrze pamiętam ma dwa albo cztery otwory na sruby miski, więc wydaje mi się (może błędnie), że przednie śruby miski musiałbyś poluzować, aby wyjąć obudowę.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2019, 16:45:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Da się bez całkowitego zdejmowania miski (4 śruby wchodzące w obudowę rozrządu) ale żeby było dobrze i nie ciekło później to jakoś tego nie widzę. Uszczelka miski wchodzi w tym miejscu w rowek w obudowie rozrządu i od tak jej nie wysuniesz. Jak zaczniesz kombinować to zapewne pokaleczysz tą uszczelkę i będziesz mógł się cieszyć szczelnym uszczelniaczem i cieknącą uszczelką.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2019, 17:24:24 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Czyli grubsza robota się szykuje  <blee>. Uszczelka miski jest szczelna, stąd nie chciałem tego ruszać, ale jeśli nie da się inaczej tego zrobić to trudno. Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2019, 21:12:37 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
moim zdaniem sie da wymienić. Trzeba w simmeringu wywiercić otworek i wkręcić wkręt. Tylko trzeba to robić delikatnie by nie skaleczyć wału. Problem może być z nabiciem nowego, bo nie pamiętam jaki wymiar ma wał (czy nie robi sie szerszy przy simmerignu).
Czasami cieknie gdy panewki są słabe, bo zaczyna wpadać w wibracje i nie pracuję w osi.

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2019, 08:51:28 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A po co ściągać obudowę skoro można wyjąć uszczelniacz bez zdejmowania calego elementu? Wystarczy chwilą cierpliwości i wyjete
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2019, 13:48:26 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
diodalodz U mnie na szczęście panewki są w dobrym stanie. Ze starości pewnie puściło. Nie jest to jeszcze jakiś duży wyciek, ale tak czy inaczej trzeba to zrobić.
śledzik A da radę później bez większych komplikacji założyć nowe?

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2019, 14:58:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Da radę. Podnieść silnik trzeba, będzie sporo wygodniej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wymiana przedniego uszczelniacza wału
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2019, 15:20:42 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080