Autor Wątek: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy  (Przeczytany 2896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« dnia: Kwiecień 29, 2019, 00:22:40 am »

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Witajcie,
I nie bijcie mocno jeżeli  piszę w złym  temacie.
Znalazłem Poloneza 1.6 1996 który z różnych względów mnie mocno  interesuje.
No jednak mamy XXI wiek i wspomaganie oraz klimatyzacja to sprawy niezby ekskluzywne a pomocne. Miło by też  ciut mocy (nie chodzi o żadne drifty) dla sympatycznej jazdy. I tu pytanie. Sensowny swap to raczej rover 1.8? Czy się  mylę?
Wspomaganie i klima to nie problem wtedy?
Ew. Pomysł numer 2, swap na możliwie najmniej stargany 1.6gsi (jakie są  opinie o tej wersji?) z fabrycznym wspomaganiem i klimą. To chyba niezbyt skomplikowane?
Sorki za pytania może dla was banalne ale trafia się coś co w przyszłości  może być  piękne. .. No taki jest plan.
Pozdrawiam
Michał

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2019, 05:58:42 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Skoro napisałeś, że auto jest z 1996 roku to nie jest to jeszcze klima Plusowska a więc biały kruk (no, chyba że tylko ja jestem tak ślepy i od dłuższego czasu minusa z klimą nie widziałem) i szkoda by go było swapować na majoneza (czyt. rzeźbić oryginalną, rzadką klimę). Nawet zamiana silnika na GSI wydaje mi się średnia, bo w Plusie sprężarka jest po ciepłej stronie silnika nad kolektorem wydechowym a nie pod ssącym jak u Ciebie. Jak chcesz żeby się troszkę odpychał to zrób remont tego silnika, poprawiając to i owo a troszkę, choć nie za dużo z niego wykrzeszesz mocy, lub sprzedaj komuś, kto chce wolne ale oryginalne Caro z klimą, na którym zarobisz więcej niż żeniąc je z jakimkolwiek innym silnikiem. Sam bym przytulił Caro z klimą z powodu jaki to jest rzadki okaz. Z ciekawości jaki tam jest silnik - GLE, GLI ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2019, 10:39:51 am »

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Może coś zamotałem. Jest tam GLE i nie ma żadnej  klimy :) A chciałbym żeby była klima i wspomaganie.
Stąd wstępny pomysł by włożyć kompletny silnik od GSI z fabryczną klimą i wspomaganiem. Czy poza znalezieniem dobrego silnika jest to trudne?
Pozdrawiam
Michał

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2019, 11:14:06 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Znalezienie dobrej OHV'ki nie jest wcale takie proste jak czasem piszą. Po trzech silnikach "igłach" że złomu zostałem wyleczony. Jeżeli chcesz zostawić wnętrze minusa to nie wiem czy da się ożenić klimę Plusa z tym wnętrzem.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2019, 11:40:40 am »

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Wnętrze też  może  być od Plusa.
A co do tego, że ciężko znaleźć igły to pełna zgoda, niestety.
Pozdrawiam
Michał

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2019, 11:44:10 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Da się nieco poprawić OHV-kę pod względem mocy, do tego stopnia, że od mocno zmulonego grata masz w miarę dynamiczne auto, które nie powoduje kompleksów na trasie. Oczywiście, będzie ciągle za mało dla osób porównujących poloneza do subaru imprezy, czy 2,5 lub 3-litrowych silników. Większość polonezów "z ogłoszeń",szczególnie gaźnikowych jest kompletnie zmulona przez złą regulację/ustawienia i dysponują dynamiką malucha, ale da się to ogarnąć nawet w jedno popołudnie (lub w trochę dłużej ingerując w głowicę i pasując ją z kolektorami), pod warunkiem, że mają dobrą kompresję i nie są rozklekotane. Jaki przebieg ma silnik w upatrzonym aucie? Po zmierzeniu kompresji miernikiem za nawet 50zł i ciśnienia oleju będziemy wiedzieć coś więcej.

Co do klimatyzacji i wspomagania się nie wypowiem, bo nie posiadam  :] Ale raczej prościej będzie założyć wspomaganie i klimę do zdrowego silnika GLE, niż szukać igły GSi, do której prościej będzie zamontować w/w sprzęt.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2019, 11:53:11 am »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Wspomganie to nie problem.... koło 2 bierzniowe przekladnia Jkc lub Zf zbiorniczek pompa tylko mocowanie pompy trzeba dorobić albo wyjąć silnik i dowiercić otwory. Na forum są informacje na ten temat.
Co do klimatyzacji to się da ale w minusie trochę żeźbienia no i koszta ale myślę że w 2 tys. Można by się zamknąć.... w dalekosieżnych planach mam klime  <lol>
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2019, 14:31:55 pm »

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
OK, nie będę tajemnic robił, celuję w bella karawan (oczywiście żonie nigdy nie powiem, że  to karawan był tylko takie kombi xxl :-) )
Podoba mi się szeroko pokazywany Jack Daniels karawan.  Z tym, że poza efektownym wyglądem mam nadzieję, że to autko popracuje ciut na siebie (no, nie jako karawan oczywiście :) )
Kiedyś mój Ojciec miał Polonezy i w zasadzie nie licząc malucha to na nich uczyłem się jeździć i nawet osobiście przejechałem  co najmniej 5 tys km załadowanym 1.5 GLE z niewiadówką na haku po Europie.
Jednak brak wspomagania w Polonezie był wkurzający i nie ma co  tego kryć. A klima?  Od 20 lat mam samochody z klimą i marnie byłoby bez tego...
Co do poprawiania fabryki... Pierwszy Polonez był 1.5 SLE  to chyba się akwarium nazywa (nie ogarniam jeszcze tego slangu), był mułem. Ponad 140 km/h to uuuu, ciężka walka.
Drugi był 1.5 GLE, Caro ale wąski. Silnik niby taki sam. W porównaniu z tym pierwszym, to on fruwał! No jakby miał najmarniej ze 30km więcej. Najlepsze jest to, że ponieważ człowiekowi mało to ten lepszy pojechał do słynnego Chojnackiego na zrobienie wersji tzw GT. Przed i po Chojnacki mierzył przyspieszenie by pokazać potem efekt. Zrobił  (przynajmniej tak mówił. .) to GT i efekt.... żaden. Brak różnic. Ciut boksowania było ale oddał kasę  (sporą  wtedy). Czyli fabrycznie on był  taki dobry.
Pozdrawiam
Michał

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2019, 08:50:25 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Wszystko zależy ile tak naprawdę chcesz włożyć pieniędzy w to auto, można zrobić silnik ohv, że będzie mocny nawet bardzo (Turbo) oczywiście jak na konstrukcje tego silnika, sama obróbka wstawienie wtrysku wielopunktowego odpowiedni wydech już poprawi sporo kulturę pracy i spalanie, można zastosować ostrzejszy wałek, odnośnie klimy można pokombinować i złożyć coś z dwóch, ale raczej tanio też nie będzie, wspomaganie to najmniejszy problem stosunkowo nie droga część.

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2019, 09:51:52 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Zamiast rzeźbić OHV i te bajery lepiej poszukać 2.0 c20ne oplowskie. SIlnik prosty i z wystarczającą mocą i momentem - będzie pasował do poloneza. Delikatna rzeźba będzie ale nie jest to rocket science. Będziesz miał pompę wspomy i klimy jak poszukasz. Więcej rzeźby będzie w środku z klimą ale też da sie ogarnąć. Jest tutaj temat o polonezie z klimą i calsonicem - na pewno warto poczytać jakie problemy miał kolega. Ogólnie warto poczytać to co zostało tutaj na forum napisane, bo napewno większość Twoich pytań znalazła już dawno odpowiedzi.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2019, 12:17:33 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Zamiast rzeźbić Poloneza można kupić Astrę GSI będzie cichsza, zwrotniejsza, szybsza i mniej paliła ]:-> 

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 13, 2019, 19:11:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale rdzewieć będzie gożej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 13, 2019, 20:18:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Zamiast rzeźbić OHV i te bajery lepiej poszukać 2.0 c20ne oplowskie.

A to w ogóle podchodzi pod belkę i stabilizator OHV?

Sensowny swap to raczej rover 1.8? Czy się  mylę?

Problem z Roverem sprowadza się do tego że potrzebujesz belkę, stabilizator, środkowy drążek kierowniczy, skrzynię i wiązkę z Poldrovera.
O ile kupienie staba i drążka to nie problem, to z belką, skrzynią i wiązką może być już gorzej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 13, 2019, 20:38:06 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Zamiast rzeźbić OHV i te bajery lepiej poszukać 2.0 c20ne oplowskie.

A to w ogóle podchodzi pod belkę i stabilizator OHV?

Sensowny swap to raczej rover 1.8? Czy się  mylę?

Problem z Roverem sprowadza się do tego że potrzebujesz belkę, stabilizator, środkowy drążek kierowniczy, skrzynię i wiązkę z Poldrovera.
O ile kupienie staba i drążka to nie problem, to z belką, skrzynią i wiązką może być już gorzej.


Stab rover/diesel, drążek ohv, belka też.

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2019, 14:50:47 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
U kolegi wyżej macie do kupienia cały zestaw by posadzić 2.0 opelka w polonezie,cała robota ograniczy się do kosmetyki typu podpięcie kilku kabli i zrobienia wydechu  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 14, 2019, 14:57:36 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Banned a co Kuras miał pod maską ?
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez. Wspomaganie, klima, ciut mocy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 14, 2019, 16:46:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Banned a co Kuras miał pod maską ?

Z tego co się orientuję to u niego wszystkie silniki były sadzane na belce i stabie z Poldrovera.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E