Autor Wątek: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku  (Przeczytany 2381 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« dnia: Maj 03, 2019, 16:53:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Pacjent to OHV na gaźniku, konkretnie to 1,5 AB.

Auto dobrze się zbiera, ma moc na wysokich obrotach, naprawdę fajnie idzie, ale póki się dobrze nie rozgrzeje to każde dodanie gazu, poza niesamowicie delikatnym, powoduje że jakby nie dochodziło do zapłonu, po prostu przerywa. Jak mu nagle depnąć to, to się wyłącza. Trzeba go długo trzymać na ssaniu.
Kable WN wyglądają na stosunkowo nowe, świece ok. choć planuję je zmienić. Wszystkie filtry nowe, włącznie z filtrem paliwa, mają może 50km nalotu.

Wolne obroty gdy jest rozgrzany między 800 a 1000, gdy jest zimny i wyłączyć ssanie to spadają do 500-600, o dziwo silnik pracuje wtedy równo.
Gdzie szukać przyczyny, coś jest źle ustawione, zużyte, czy "ten typ tak ma"?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2019, 20:33:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Regulacja zaworów i zaplonu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2019, 05:07:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Regulacja zaworów i zaplonu

Ale to jest elektronik
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2019, 07:36:35 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
No i? Oprócz tego co wspomniałem cały aparat do sprawdzenia i skoro elektronik to i zielony kabelek
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2019, 08:46:03 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Gaźnik do wyczyszczenia na dzień dobry
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2019, 10:12:44 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Sprawdź elektro-dyszę w gaźniku może przyśniedziała i stąd problemy.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2019, 14:41:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
No i? Oprócz tego co wspomniałem cały aparat do sprawdzenia i skoro elektronik to i zielony kabelek

W którejś książce, nie pamiętam czy w Morawskim czy w Trzeciaku czytałem że elektronika się nie ustawia.

Gaźnik do wyczyszczenia na dzień dobry

Niestety nie znam się na gaźnikach, jak przeczytałem pozbawiony zdjęć opis w Morawskim to stwierdziłem że konwersja na Abimexa nie byłaby trudniejsza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2019, 16:22:53 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W którejś książce, nie pamiętam czy w Morawskim czy w Trzeciaku czytałem że elektronika się nie ustawia.
W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to ojciec chrzestny.

Weź stroboskop w rękę i ustaw zapłon. Jak nie pomoże to aparat na stół
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2019, 18:53:17 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to ojciec chrzestny.

Widzę, że komuś się Poranek Kojota przypomniał.  :P
A co do książki to polecam też prequel Ojca Chrzestnego - Rodzina Corleone. Fajne dopełnienie Ojca Chrzetnego.  ;>

Regulacja zaworów i zaplonu

Regulacja regulacją, ale jakby był rozregulowany bardzo to chyba by nie miał mocy "u góry" po nagrzaniu. Czy się mylę ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2019, 20:10:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie koniecznie jeśli chodzi o regulacje. Napewno nie zaszkodzi. A o gaźniku nie wspomnę.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z zapłonem gdy zimny OHV na gaźniku
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 10, 2019, 11:35:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W którejś książce, nie pamiętam czy w Morawskim czy w Trzeciaku czytałem że elektronika się nie ustawia.
nie ustawiasz przerywacza,bo go nie ma w elektroniku,
ale tu chodzi o regulacje kata zaplonu na wolnych obrotach, a to robisz obracajac calym aparatem wzgledem mocowania - niezaleznie od modelu aparatu,
fabrycznie dla 1.5 to 5* ,a dla 1.6 to 10*
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.