Autor Wątek: Wał napędowy 125p - różnice w długości, końcówki  (Przeczytany 110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Karbiorz
    • FSO Polonez Caro MR91-93 '93, FSO 125p '90, Maluch '85, WSK M06B1 '71
Wał napędowy 125p - różnice w długości, końcówki
« dnia: Maj 15, 2019, 16:26:29 pm »
Kolega ma DFa z 1988, skrzynia skośna, most polski - kwadraciak, musi go wymienić, może go pozyskać z dawcy z 1973 roku. Ten z 73 to okrągły - jugol. Z tego, co wiem, to w takich DFach z 73 jest łącznik elastyczny wału starego typu i dłuższy wał (przed unifikacją). I teraz pytanie jak to pożenić, może ktoś to robił, pomysły są jak na razie dwa:
1. Wziąć wał z tego 1973 i zmienić w nim końcówkę do skrzyni (czy nowego typu będzie pasowała zamiennie?)
2. Dorobić flanszę, i skręcić most - flansza - wał z 88 dłuższymi śrubami
Ktora opcja będzie lepsza, i czy obie opcje są wykonalne?

Dzięki za pomoc!
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2019, 16:49:12 pm wysłana przez Bonifacy »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11893
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Wał napędowy 125p - różnice w długości, końcówki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2019, 20:44:31 pm »
z braku laku zalozylem wal od DFa z jugolem, sprzeglo podatne obudowane blacha (sruby mocujace mniejszej srednicy), koncowka walu bez centrowania,
do waskiego Caro ,ktory mial wszystko jak w Polonezie ,czyli most, sprzeglo podatne i wal z koncowka z centrowaniem,
nie zauwazylem roznicy w dlugosci walow, ale jej nie szukalem - auto przejechalo tak kilka tys. km i nic dziwnego sie nie dzialo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.