Autor Wątek: Ściąganie sprężyn?  (Przeczytany 22702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 13, 2015, 13:11:01 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Ja przygotowałem sciagacz samemu. Wykorzystałem pręt gwintowany z gwintem trapezowym. Jeszcze nie przeszedł chrztu bojowego ale mam nadzieję że sobie poradzi. Mam podstawowa wiedze w dziedzinie obliczeń wytrzymałościowych jednak przyznam się że w tym wypadku oparlem się na luźnych szacunkach.

Sciagacz może służyć na dwa sposoby. Pierwszy to samo ściśnięcie sprężyny np do obcięcia zwojow albo wymiany wahacza górnego. Ten sposob wymaga zastosowania jednego talerza i jednej plyty umieszczonej zamiast poduszki amortyzatora. Drugi to ściśnięcie sprężyny w sposób umożliwiający jej demontaż z auta.  Ten sposób wymaga uzycia dwoch talerzy. Do dopracowania została długość pręta. Na razie mam dwa. Jeden ma długość 450 mm drugi 580.






Sciagacz posiada dodatkowe mniejsze talerze centrujace zapobiegające przemieszczaniu się dużych talerzy i preta względem sprężyny.

Niedługo dam znać jak się spisuje i czy wytrzyma ;)

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 13, 2015, 13:26:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fajne prety, ale srednica "wewnetrzna" ma znaczenie ,a nie zewnetrzna,
bedzie potrzebny ten dluzszy raczej,ale chetnie sie dowiem,czy ten krotszy wystarczy do wyjecia sprezyny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 13, 2015, 13:33:05 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
podpowiem że to pręt tr20x4

średnica rdzenia to około 15,8mm-15,9mm.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 13, 2015, 16:28:19 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Mam taki sam patent na tym gwincie trapezowym,jakiś czas temu zrobiłem i działa. Niema prawa się nic urwać

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 13, 2015, 16:34:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podpowiem że to pręt tr20x4

średnica rdzenia to około 15,8mm-15,9mm.
przy 4.8 spokojnie wystarczy ,a nawet 4.6 nie powinno byc problemu,
liczylem,ze nawet pret z castoramy M16 da rade i taki kupilem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 11, 2016, 21:29:26 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Niedługo dam znać jak się spisuje i czy wytrzyma
i jak testowałeś ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 12, 2016, 10:34:56 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Tak. Testowalem.

Talerze pasuja, da się umieścić między zwojami. Gwint jest ok. Kręci się lekko i bez zacięć

Jeden pręt zostawie długi do ściskania sprężyny gdy nie trzeba jej wyjmować z auta (obcinanie zwoja lub wymiana wahacza górnego). Drugi pręt należy skrócić żeby się dało ścisnac sprężynę i ją wyjąć z auta.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 13, 2016, 14:13:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chciałem tylko dodać że w Polonezie nie trzeba ściągać sprężyn do skracania. Wystarczy mikroszlifierką przycinać po kawałku dolny koniec i pukać lekko młotkiem w kierunku docelowego obrotu żeby kręciła się i schodziła na swoje miejsce. Zwoje są na tyle płaskie, a wahacz tak ukształtowany że ona sama pięknie wskakuje i osiada.

Niemniej skracanie sprężyn to straszna h***, można odrobinę przyciąć, ale grubsze obniżanie w ten sposób to już tylko psucie właściwości jezdnych. W ogóle to nie jest zawieszenie do niskiego sadzania.

Podobno OBR robił sobie specjalne sprężyny do rajdówek które dają zupełnie inne efekty niż sprężyna z Trucka i dużo lepiej się sprawdzają.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2016, 14:17:48 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 14, 2016, 11:26:02 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Niemniej skracanie sprężyn to straszna h***, można odrobinę przyciąć, ale grubsze obniżanie w ten sposób to już tylko psucie właściwości jezdnych. W ogóle to nie jest zawieszenie do niskiego sadzania.

Zależy czego sie oczekuje. Ja mam dość nisko i nie narzekam na prowadzenie. A w temacie mogę dodać tyle, że wyjęcie odboju ograniczającego skok zawieszenia dużo pomaga. Jak go zdemontowałem to udało mi się wyjąć sprężynę sciągaczami tzw. łapkami za 30 zł.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 14, 2016, 13:38:27 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Podobno OBR robił sobie specjalne sprężyny do rajdówek które dają zupełnie inne efekty niż sprężyna z Trucka i dużo lepiej się sprawdzają.
Podobno te z rajdówek, po wydłużeniu o 2 zwoje weszły potem na pierwszy montaż do Trucka...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 14, 2016, 14:40:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Właściciel jednej ze współczesnych rekonstrukcji Bartosia, gdzie ma szperę, kłową skrzynie i 1.6 OHV (ten biały z czerwonym rombem na boku), twierdził że sprężyny z Trucka zmienił na OBRowskie i one się lepiej sprawdzają. Niestety nie pamiętam nazwiska.

Na pewno nie jest tak że to były jakieś jedne sprężyny, już choćby z tej racji że OBR sadzał auta na bardzo różnych wysokościach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 14, 2016, 19:29:02 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
To był żart.

Z OBRu do ZPS było jakieś 15 minut seryjnym dużym fiatem:
http://www.twoja-praga.pl/praga/fabryki/2225.html
Mogli doświadczać właściwie bez ograniczeń.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 14, 2016, 22:42:17 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Warszawska Fabryka Sprężyn "Drucianka"- to historia polskiego przemysłu w skrócie. przetrwała dwie wojny, przetrwała komunę. wyzionęła ducha w objęciach wolności i demokracji.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Ściąganie sprężyn?
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 30, 2019, 18:20:15 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Panowie jakie macie wymiary tych talerzy średnicę podtoczenia.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil