Autor Wątek: Wariacje na LPG Caro Plus GLI  (Przeczytany 5910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« dnia: Czerwiec 04, 2019, 20:58:37 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, pacjent to Poldas z Boschem.

Rano normalnie udałem się nim do pracy na LPG. Potem wsiadłem, nie chciał załapać, ale udało się.Jechał normalnie.Zgasiłem pod sklepem i zaczęło się.Na benzynie "jakoś" jechał, na LPG w ogóle.Reset aku wiele nie dał-na benie (jako że dawno nie jeżdżone to mnie nie dziwiło) nierówno pracował, ale po pewnym czasie poprawiło się.Wymieniłem filtr gazu, ruszył normalnie, ale znów wariacje-jechał na minimalnym gazie, po wciśnięciu do oporu szarpał do 4 tyś obrotów i szedł dalej.Dolałem LPG-na początku nie chciał pracować normalnie, dopiero po ok 3km przerzuciłem na gaz i jechał normalnie.Zlewałem bagno z parownika korkiem spustowym, ale wiele nie zleciało.

Cóż to może być?Czyżby parownik domagał się rozbiórki?Czy w butli z gazem pompa (albo odpowiednik pompy paliwa, którego nazwy nie znam) ma jakiś filtr lub może się zatkać?

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:17:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na koncu rurki wielozaworu jest sitko, ale nie sadze,by moglo sie zatkac na tyle, zeby wywolac takie efekty,
przyczyna jest raczej parownik, teraz jest goraco i mieszanka mogla przekroczzyc juz punkty krytyczne swojego skladu, ktore pozwalaly na normalna prace,
moze plyn chlodniczy wycieka i parownik sie zapowietrzyl - poznasz po tym,ze jest zimny,
moze jest niszczelnosc na wezykach pod przepustnica, czyli polaczenia z kula od wentylacji, pochlaniaczem par paliwa lub przedmuchow z odmy,

przyczyn moze byc wiele, ale twoj opis wystepujacych zjawisk praktycznie nic nie pomaga w okresleniu przyczyny,
a nawet moze to byc jednorazowa akcja, wiec na poczatek sprawdz co bedzie sie dzialo w kolejnych dniach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:32:58 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Hmm czyli parownik może się przegrzać, mieć za wysoką temperaturę do pracy?  <mysli>

Parownik jest oczywiście gorący, ubytki płynu nie występują.

Hmm może czas rozebrać parownik, w sumie nie znam jego historii i może zanieczyszczenia coś komplikują?

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:37:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
parownik cieplejszy niz rozgrzany plyn nie bedzie, ale jest goraco, to powietrze jest rozrzedzone, co wcale nie musi dawac bogatej mieszanki,
ale parownik moze zdychac ze starosci/brudu/przypadku ,wiec na poczatek regulacje poprzez korekte napiecia membrany musisz zrobic, bo dalej nie pojdziesz z tematem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2019, 05:43:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
na koncu rurki wielozaworu jest sitko, ale nie sadze,by moglo sie zatkac na tyle, zeby wywolac takie efekty,
Jak mi się zatkało sitko to auto przestawało jechać po2-3km. Chwila postoju i kolejny odcinek. Dodatkowo butla była cała oszroniona. Warto looknąć na nią czy nie jest nadmiernie zimna/mokra...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2019, 18:23:43 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Hmm dzisiaj zapalił, jechał na LPG normalnie (fakt, trzymał ponad 1000 obrotów wolnych), dojechałem do celu, po ok 20min zapaliłem i znów w średnim zakresie obrotów mu nie pasowało.

Generalnie żeby uniknąć szarpania trzeba manipulować pedałem gazu, tak jakby coś źle zczytywał dla stałego otwarcia przepustnicy.I dziwne, że do momentu zgaszenia było ok.

Hmm to chyba jakaś elektryczna usterka, albo kombinuję niepotrzebnie.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2019, 21:27:12 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Wrzuciłem innego kompa-strzały, check engine, muł totalny.Odpiąłem sondę-lepiej, ale dalej źle.

Wrzuciłem z powrotem pierwszy sterownik silnika i oczywiście sonda odpięta-jest poprawa, jakiś muł jest przy starcie, ale tak nie wariuje (muł to pewnie przez brak sondy)

Czyli na razie sonda wygląda na winowajcę, pojeżdżę trochę i się okaże.Szkoda tylko że jest prawie nowa, raptem kilka tysięcy km.Może coś z jej okablowaniem?Hmm  <mysli>

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2019, 12:25:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jaki masz sterownik od gazu ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2019, 16:09:57 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
STAG2-W. Regulacja na śrubie, tyle wiem, nie zakładałem tej instalacji.

Niestety, dalej po nagrzaniu i ponownym odpaleniu coś przerywa, ale duuuuuużo mniej, zostało poszarpywanie.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2019, 11:59:30 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak pytałeś o podniesienie mocy tego silnika, nie mówiłeś nic, że masz gaz na śrubie. :P

Recepta na problemy i jednocześnie "odmulenie" auta: zainstalować komputer do gazu i zapewnić autu kontrolę nad mieszanką. Pewnie masz rozregulowaną instalację i tyle.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2019, 12:01:21 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2019, 12:14:58 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
A nie pamiętam nawet  ;p

Wizyta na regulację też jest w planach, ale zastanawia mnie, skąd te problemy, do tej pory było ok  <mysli>

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2019, 12:19:06 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Stąd, że 1 generacja to badziew i ma swoje humory, potrafi się rozregulować z byle powodu. A zamiast jeździć i płacić za regulację, zamontuj  normalny sterownik i silnik krokowy, nie jest to majątek.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2019, 12:31:23 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Coś więcej możesz doradzić,  jakie modele/wersje, czy poszukać na jakichś forach LPG?

Mam drugi taki sterowniczek, wrzuciłem i jadę sprawdzić, ale chyba faktycznie przeróbka będzie miała sens :)

Pali ok 13-14l w mieście-jest realna szansa na spadek?

I jak taka przeróbka będzie się miała do znanej przypadłości Bosch-a, tzn problemów z jazdą na benie po dłuższym śmiganiu na LPG?

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2019, 13:53:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jasne, że jest szansa, u mnie spalanie mocno spadło, też z okolic 13-14 na nawet 9-10 w trasie i 11 przy szybszej jeździe w mieście. Motorownia też mniej dostaje po tyłku, i auto jest dynamiczniejsze. No i "fachowcy" od kręcenia śrubką twierdzący, że lepiej się nie da, bo to polonez, przestali na mnie zarabiać.

U siebie mam bingo-M i sprawuje się bardzo fajnie, możesz też pomyśleć o sterownikach stag 50, stag 100, zależnie od preferencji cenowych (ten ostatni ma pełny wskaźnik poziomu gazu w butli). Do jednopunkta boscha wszystkie z wymienionych się sprawdzą. Przy odrobinie chęci nawet sam sobie poradzisz z instalacją. Co do problemów z jazdą na benzynie - nie wiem, benzyna mi służy tylko i wyłącznie do odpalania :P.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2019, 13:59:04 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2019, 14:39:02 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Teraz się przejechałem na podmienionym sterowniku i jest lepiej, zgłupiał jak w czasie jazdy poprzełączałem na benę i znów na gaz, po zgaszeniu i odpaleniu przeszło.Czyli coś z instalacją LPG chyba.

Dobra, zagłębię się w temat, trzeba będzie coś pomodzić z tym gazem  <cwaniak2>
Może ktoś jeszcze coś doradzi :P

Co prawda instalacja LPG to nie moje klimaty, ale pewnie sam spróbuję powalczyć :)

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 08, 2019, 22:11:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Też nie wiedziałem o gazie kompletnie nic, ale ignorancja Katowickich gaziarzy i fatalne zachowanie auta na 1 generacji zmusiły mnie do zgłębienia tematu, co mnie bardzo teraz cieszy, bo wiedza którą nabyłem bardzo się teraz przydaje. Odkąd mam sterowanie mieszanką, nie muszę praktycznie dotykać parownika, jedyne, co robię, to wymieniam filtr gazu na nowy.

Generalnie musiałbyś nam powiedzieć co tam teraz masz, jaki parownik i "komputer", jeśli to jest badziew w postaci staga-L lub staga-2L, czyli sterowników, które udają, że coś robią, a tak naprawdę mają za zadanie robić głupka z użytkownika i diagnosty, to możesz spróbować wszczepić mu staga XL, wtedy np. stary przełącznik zostaje. Ale to jest wóz na wtrysku, więc zastanowiłbym się nad czymś lepszym i bardziej rozwojowym jak bingo/stagi które wymieniłem. Cały montaż sprowadza się do podpięcia kilku kabelków więcej i zestrojenia komputera, jak dokupisz sobie interfejs za 30zł do laptopa, to przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa i wiedzy na temat LPG możesz sobie sam serwisować gaz i zapomnieć o jakichkolwiek wizytach u gazowników.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2019, 22:13:44 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2019, 22:18:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro w aucie nie ma serownika gazu, to nic nie wiadomo - brak jest diagnostyki, brak emulacji sondy, moze brak jej odciecia, mieszanka moze byc dowolna,
nic sie nie wskóra, to ze kiedys dzialalo, ateraz przestalo jest nieistotne, jest zbyt duzo zmiennych, by podejsc do tematu,

proponuje staga100, jest sterownikiem kompletnym pod jednopunkta, ostatnio kupowalem za 200pln
troche tanszy jest stag50, ale trzeba jeszcze oddzielnie zalozyc przekaznik odcinajacy wtryskiwacz,
w boschu i tak przydaje sie przekaznik kasujacy pamiec po wylaczeniu zaplonu, ale mozna to tez zrobic bez przekaznika - w sumie jeden element mniej do potencjalnej usterki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2019, 13:25:40 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Jeżdżę na odłączonej sondzie, wymieniłem jakiś przekaźnik od instalacji gazowej i niby było ok, ale na przedostatniej prostej zaczął się dławić.Poprawiłem puszkę filtra powietrza (po strzałach się poluzowała), wymieniłem na inny mikroprocesor i na razie spokój.Pojeżdżę trochę i podłączę sondę i zobaczę, czy problem powróci, czy będzie dalej ok.Nawet nie przypuszczałem, że mikroprocesor może za pracę silnika odpowiadać.

Do parownika planuję zajrzeć w niedalekiej przyszłości.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 25, 2019, 17:56:36 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
To się nacieszyłem...

Wróciły upały, wrócił problem-zajrzeć do parownika czy jakaś regulacja u gaziarza czy najlepiej jedno i drugie? :)

Tak wiem, najlepiej przerobić na "normalną" instalkę, ale chciałbym póki co ten system okiełznać.

Odp: Wariacje na LPG Caro Plus GLI
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 25, 2019, 19:23:57 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Szklana kula się zepsuła. Nie wiemy nic, jaką masz instalację, parownik. :P Czy jest stary, czy młody, czy to Tomasyf, czy jakiś lepszy. Ciężko wróżyć z fusów.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...