GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > NA SZYBKO
Atu 1.6 GLI na zimnym nie chodzi na jeden cylinder
(1/1)
bear2493:
Witam,
Panowie potrzebuje podpowiedzi co do ATU z silnikiem 1.6 GLI, wtrysk i komp Bosch'a bez gazu więc nie ma jak odczytać ewentualnych błędów.
Przechodząc do sedna tematu samochód po kilkugodzinnym postoju na zimnym silniku podczas odpalenia pracuje przez kilkanaście sekund na 3 cylindrach, często po odpaleniu zaraz gaśnie i należy go następnie odpalać z lekko dodanym gazem. Po kilkunastu sekundach gdyby nigdy nic zaczyna pracować normalnie, chodzi w miarę równo i ma siłę. Na tą chwilę zostały wymienione 4 świece na Iskrę U-Super 65, przewody zapłonowe, sprawdzony czujnik temperatury dla ECU który przy temp płynu 90 stopni ma około 170-180 om i do tego sprawdzona sonda lambda która w miarę ciągle mierzy na poziomie 0.8-1V. Kolor elektrod w świecach to coś w rodzaju koloru piaskowego z widocznymi ciemno brązowymi plamami. Sporadycznie pojawia się "check engine".
Samochód jak chwilę pochodzi czy się rozgrzeje to pali normalnie i bardzo ładnie aczkolwiek co jakiś czas spadają mu obroty do jakiś 600-700 obr chwilę pokuleje i wraca do 900 gdzie względnie równie pracuje. Czego się jeszcze "czepić" bo dość mocno mnie to irytuje.
KGB:
zrob mu reset na poczatku, bosch potrafi zglupiec bez przyczyny,
jak to nie pomoze, to najlepiej byloby podlaczyc pod kompa i sprawdzic odczyty z czujnikow, zamiast bladzic po omacku
banned:
Może być przebicie gdzieś na zapłonie, na rozdzielaczu albo kablach. Temperatura wypiera wilgoć i rozszerza materiały, więc wtedy te efekty mogą znikać.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej