Autor Wątek: Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.  (Przeczytany 189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5285
  • Płeć: Mężczyzna
Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.
« dnia: Czerwiec 14, 2019, 21:25:50 pm »
Mam pytanie, skąd pochodzi sygnał do obrotomierza, z CPWK, czy jest jakiś osobny czujnik na zapłonie?
I drugie, czy sygnał idzie bezpośrednio z CPWK, czy przez ECU?

No i jeszcze jedno; gdzie w tym silniku jest CPWK?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2422
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2019, 21:48:59 pm »
Sygnał pochodzi z przewodu sterującego cewkę zapłonową.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5285
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2019, 22:44:52 pm »
A cewka jest wysterowana bezpośrednio z CPWK, czy za pośrednictwem ECU?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2019, 22:52:24 pm »
A cewka jest wysterowana bezpośrednio z CPWK, czy za pośrednictwem ECU?
glupie pytanie, wiec nie odpowiem,
ale naprowadze : odlacz ECU i zobacz czy bedzie iskra

No i jeszcze jedno; gdzie w tym silniku jest CPWK?
miedzy silnikiem a skrzynia biegow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1196
Odp: Poldrover - źródło sygnału obrotomierza.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2019, 00:44:54 am »
Czujnik wału -> Sterownik -> cewka.
Musi tak być, ponieważ w zależności od obrotów i obciążenia silnika, trzeba sterować wyprzedzeniem zapłonu.
Moment uruchomienia cewki jest liczony na podstawie sygnału z czujnika wału. W procesorze są liczniki które za to odpowiadają.