Autor Wątek: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C  (Przeczytany 5344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:28:55 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Napięcie sprawdziłem po odłączeniu sondy - było 0,13. Po włączeniu wszystkich świateł - 0,17. Kontrolka oczywiście zgasła, lecz po ponownym podłączeniu, znowu zaświeciła po jakiejś dłuższej chwili. To potwierdziło tylko, że coś nie tak z sondą - ale nic poza tym.
Nie mogę natomiast póki co znaleźć informacji, jak sprawdzić samą sondę, bo to, o czym mowa powyżej, dotyczy wyłącznie napięcia, pod jakim znajduje się sonda, a ta jest wówczas odłączona. Ma być podłączona w cholerę na czas pomiaru napięcia między kablem a masą, żeby można było coś wywnioskować na temat jej stanu, czy istnieje również jakiś inny pomiar, którego można dokonać, by móc cokolwiek stwierdzić na temat jej stanu?

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:48:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jest sonda napieciowa (raczej, bo w oplach bywaja rezystancyjne i tez maja fioletowy kabelek) i domowym sposobem jej nie sprawdzisz bez sprawnego silnika zasilanego gazem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 06, 2019, 08:00:33 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie chciało mi się wykręcać, by porównać ze zdjęciami, ale u mnie najprawdopodobniej jest taka:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-polonez-abimex-magneti-marelli-gog-5711753556
Na razie dzięki za podpowiedzi. Pewnie złom; dam jeszcze do sprawdzenia, by mieć pewność.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2019, 08:11:46 am wysłana przez mp79 »

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 16, 2019, 19:54:27 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Trochę czasu minęło, ale temat nie umarł. W międzyczasie kontaktowałem się z mechanikiem w sprawie weryfikacji sondy. Nie był w stanie mnie w jakikolwiek sposób poratować ani dać namiarów na jakiegoś majstra, więc kupiłem nowy filtr paliwa, żeby już nie było, że zaniedbanie leży u podstaw, a ja szukam kreta na dachu. Ku mojemu zdumieniu, tamten filtr był z 2006 r., więc ktoś już go kiedyś wymienił! Dziś kupiłem przewód, bo stary popękał przy demontażu, i w końcu znalazłem chwilę na zajęcie się sprawą.
No cóż, wymiana filtra kompletnie niczego nie wniosła, więc będę wdzięczny za kolejne sugestie. Co zrobilibyście na moim miejscu? Jedyne, co mnie w tym momencie przychodzi do głowy, to wymiana sondy, która jest gwarancją jedynie kolejnego wydatku - tylko co, jeżeli to nic nie da... <bezradny>

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 16, 2019, 22:38:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co zrobilibyście na moim miejscu?

Kupili szklaną kulę, żeby ją zapytać, czy sonda jest sprawna, tylko pytanie, co będzie tańsze, szklana kula, czy nowa sonda.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 17, 2019, 09:22:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Załatw emulator sondy lambda od gazowników...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 17, 2019, 09:39:54 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na podpięcie tego emulatora, szukanie i wyproszenie (ew. odpłatne pożyczenie) straci chyba więcej czasu, niż zajmuje kupno nowej sondy.

Ludzie... nowa sonda jak się dobrze poszuka na OLX to 40-50zł, używane jeszcze taniej. Niektórzy lubią robić sobie pod górę, no straszna inwestycja, godna Rockerfellera <zdziwiony>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 17, 2019, 09:47:36 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Napięcie sprawdziłem po odłączeniu sondy - było 0,13.
tak się sondy nie sprawdza, sonda ma być podpieta.  trzeba się wpiąć jedną końcówka miernika w złącze sondy a drugą na masę akumulatora. Sonda ma oscylować w przedziale 0,1 do 1V  jeśli stoi w miejscu poniżej 0.3V to jest zbyt ubogo, zobacz  czy wartość zmieni się po dodaniu gazu, powinna lekko wzrosnąć .
odpowiedzialny może być jeszcze czujnik temperatury płynu, dający informację do komputera
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2019, 09:50:38 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 17, 2019, 10:01:46 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odłączona sonda po zagrzaniu silnika powinna też wskazywać napięcie, z tym, że wtrysk lałby na bogato, więc oscylowałaby w granicach mieszanki bogatej. Jak jest jeszcze dodatkowo łatana i po przejściach + po dużym przebiegu, to na 99 procent jest ubita.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 17, 2019, 21:45:40 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Przepraszam za brak sprostowania, bo nie wspomniałem, że na podłączonej też sprawdzałem i wyszło podobnie. Pewnie zrobię tak, jak radzi daniel22. Stary czujnik najprawdopodobniej będzie i tak do wypieprzenia, tyle że bez dodatkowego zawracania dupy i dodatkowych kosztów. Dzięki, chłopaki; cdn...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 01, 2019, 22:24:14 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zamówiłem tę sondę i dzisiaj została ona wymieniona. Nie powiem - trochę pieprzenia się z tym było, głównie ze względu na opory przy wkręcaniu. Kilkakrotnie podejrzewałem nietrafienie w gwint. Ostatecznie i tak udało mi się nie do końca ją wkręcić, ale położyłem na to lachę i odpaliłem silnik. Wskaźnik temperatury podniósł się nieco, lecz osiągnął niepełny wzwód; wskazówka drgała, jakby chciała i nie mogła, po czym znów opadała. Bohatersko dogiąłem konektor i wskazówka ruszyła w górę, przekraczając magiczną barierę  70°C. "Check" się zapalił, po czym zgasł, by zapalić się ponownie. Tym razem pokazało błąd 35, czyli uszkodzenie zaworu regulacji powietrza. Optymista powiedziałby: jest jakiś postęp. Tylko czemu, q'rwa, wcześniej łaskawie tego błędu nie wykryło? Nowa sonda uszkodziła zawór, który wcześniej był sprawny? No ja cięż pier...  :[
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2019, 22:25:46 pm wysłana przez mp79 »

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 01, 2019, 22:53:22 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Trochę pieprzenia się z tym było, głównie ze względu na opory przy wkręcaniu. Kilkakrotnie podejrzewałem nietrafienie w gwint. Ostatecznie i tak udało mi się nie do końca ją wkręcić, ale położyłem na to lachę i odpaliłem silnik.



Zrozumiem zepsuć gwint m5, m6, nawet m8, ale m18 to już trzeba umieć...

Cytuj (zaznaczone)
Ostatecznie i tak udało mi się nie do końca ją wkręcić, ale położyłem na to lachę i odpaliłem silnik

 <rotfl2>

Cytuj (zaznaczone)
Nowa sonda uszkodziła zawór, który wcześniej był sprawny? No ja cięż pier... 

Nie. Sonda Magnetycznego Mirka, mimo, że szajsowata jak wszystko z tej firmy (10zł drożej byłaby markowa denso)na razie musi działać i nie ma prawa nic uszkodzić, może co najwyżej działać byle jak/nie działać. Po prostu tak schamione masz to auto (pytanie, czy są jakieś postępy, jak będziesz jeździł z niedokręconą sondą przez zepsuty gwint, dzięki czemu będzie ssać sobie lewe powietrze i fałszować pomiar...), że się psuje wszystko po kolei, i musisz przez to przejść. Jeszcze może z 3 strony i uda się pojeździć.



Teraz musisz wyciągnąć silniczek krokowy i go wyczyścić/sprawdzić czy jest poprawnie ustawiony/sprawdzić czy ktoś nie polepił szkotem wtyczki idącej do niego w piętnastu miejscach.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2019, 22:59:15 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 01, 2019, 23:28:55 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
mp79 tak już tu czytam od niepamiętnych czasów o tej Twojej walce z tym nieszczęsnym truckiem, zszarganych nerwach i wielu innych wyrzeczeniach i tak się zastanawiam, czy jednak nie szybciej, taniej, łatwiej i zdrowiej dla Ciebie, było by po prostu kupić innego, w bardziej znośnym stanie? Wtedy nawet jest szansa, że mógłbyś go ogarnąć, bo tak, to sam się boję, czy dożyję dnia, kiedy ten obecny, wróci na drogi. Nie obrażaj się, bo nie piszę złośliwie, ale Twoje zmagania, przypominają mi nieco obecne boje banneda z jego 1,4. Czasem, trzeba przełknąć i dumę i po prostu dać to do naprawy komuś, kto się na tym zna.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 02, 2019, 05:56:26 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zrozumiem zepsuć gwint m5, m6, nawet m8, ale m18 to już trzeba umieć...
M12 też się da (chyba taki trzpień ma śruba trzymająca alternator od spodu?), ale ja niczego nie zepsułem. Nowa sonda ma po prostu ostrzejszy/wyższy wierzchołek zarysu gwintu niż ta stara, i bardziej się wrzyna w kolektor. Kilkakrotnie w międzyczasie ją wykręcałem. Mogłem w sumie opiłować gwint - prawdopodobnie łatwiej by poszło. Być może zresztą tak właśnie zrobię, bo to, że ciężko się kręciło, nie znaczy, że pomimo smaru jest szczelnie. Sonda wygląda na dokręconą, ale uszczelka/podkładka jest luźna.
czytam od niepamiętnych czasów o tej Twojej walce z tym nieszczęsnym truckiem, zszarganych nerwach i wielu innych wyrzeczeniach i tak się zastanawiam, czy jednak nie szybciej, taniej, łatwiej i zdrowiej dla Ciebie, było by po prostu kupić innego
Też się czasami zastanawiam, co ja tutaj robię wśród szczęśliwych posiadaczy polonezów. <lol2> Traktuję to jako hobby; taką odskocznię od codzienności, chociaż masz rację, że zawsze coś kosztem czegoś. Czasami lepiej nie analizować... ;p  Może dla kogoś, kto śledzi moje perypetie z tym związane, zabrzmi to nieprawdopodobnie, ale z uporem godnym lepszej sprawy sporo rzeczy jednak w tym "samochodzie" już ogarnąłem. I wiem jedno - jeżeli odpuszczę ten egzemplarz, dam sobie siana z polonezami w ogóle. Nie dałbym rady zaczynać od początku z tymi samymi problemami...
Czasem, trzeba przełknąć i dumę i po prostu dać to do naprawy komuś, kto się na tym zna.
Spoko; na forach sam chętnie dzielę się swoją wiedzą, jeśli jakąś posiadam, więc normalne mi się wydaje, że inni użytkownicy też równie chętnie coś mi podpowiedzą. Nieraz pomogą, nieraz sam do czegoś dojdę. Mechanikom też daję zarobić, chociaż poloneza akurat póki co własnoręcznie dłubię, dopóki jeszcze mam możliwość i jakieś tam chęci.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2019, 05:59:01 am wysłana przez mp79 »

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 02, 2019, 11:27:15 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
M12 też się da (chyba taki trzpień ma śruba trzymająca alternator od spodu?), ale ja niczego nie zepsułem. Nowa sonda ma po prostu ostrzejszy/wyższy wierzchołek zarysu gwintu niż ta stara, i bardziej się wrzyna w kolektor.

Sorry, ale nie uwierzę w to... to jest niemożliwe. Sonda musi się wkręcać bez problemów, problem może być co najwyżej z odręceniem starej sondy, nową się smaruje smarem miedziowym i wszystko wchodzi gładko, obojętnie jakiej jest firmy... Wyroby MM są kiepskiej jakości, ale że nie umieją zrobić poprawnego gwintu, to nie uwierzę, bo masę ludzi montuje takie sondy i wkręca je bez problemów. Pierwsze słyszę, żeby komuś takie cuda się działy; musiałeś ją po prostu wkręcić pod kątem i tyle...

Cytuj (zaznaczone)
Kilkakrotnie w międzyczasie ją wykręcałem.

W jakim celu? <mysli>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2019, 11:29:44 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 02, 2019, 18:36:20 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No proszę Cię... Uczucie porównywalne do tego, jakby nagwintować otwór narzynką wstępną i od razu wkręcać śrubę. (Idzie równie ciężko, coraz ciężej, tyle tylko że się nie nagrzewa i nie zapieka.) Stan gwintu sondy po wykręceniu, tylko to potwierdza. Też myślałem, że krzywo idzie albo różni się skokiem/podziałką - dlatego ją wykręciłem. Ekspertem nie jestem, ale bez przesady... Tutaj wygląda on tak, jakby wymagał "jedynie" sfazowania. Jeżeli chcesz, to kopsnę Ci zdjęcie - może jutro będę miał czas pobabrać się w tym złomie i uda mi się wykręcić ten czujnik. Trzeba go "ochrzcić pilnikiem" lub przetoczyć, by wkręcić na max - inaczej sobie tego nie wyobrażam.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 01, 2019, 20:33:49 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Żeby nie było, że porzuciłem swoje hobby... Nic z tych rzeczy; po prostu nie miałem kiedy wrzucić zdjęcie, a jak mam coś ciekawego do pokazania, to zawsze wolę pokazać, zamiast spuszczać się w opisach, w które i tak mało kto uwierzy. W załączniku - nowa sonda lambda po pierwszych próbach wkręcenia w kolektor. Po gwincie widać, w czym rzecz; w tle widoczna stara sonda. Dokręcenie nowej na max rzeczywiście zapobiegło wyświetlaniu błędów (mam nadzieję, że wszystko tam  dobrze kontaktuje, bo wcześniej, po odłączeniu sondy, też nie pokazywało). Musiało jednak zostać poprzedzone wspomnianym powyżej opiłowaniem ostatnich zwoi gwintu.

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 01, 2019, 21:59:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież stara sonda też ma objechany gwint.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 01, 2019, 22:39:28 pm »

Offline maniekdial

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Mam problem z moim truckiem gli bosch. Po dłuższym postoju nie chce odpalić. Nie wiem jak sprawdzić działanie pompki paliwa. Zdjałem wężyk z elektrozaworu (chyba) i podczas kręcenia rozrusznikiem nic nie leci. Czy dobrze rozumiem że to pompka czy jeszcze należaloby coś sprawdzic? 

Odp: CHECK ENGINE włącza się przy ok. 70°C
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 02, 2019, 06:46:34 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Przecież stara sonda też ma objechany gwint.
Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej, a Ty sam widzisz, że mimo wszystko była wkręcana prosto i w sumie lepszego sposobu dokręcenia jej "po same kule" raczej nie było.