Autor Wątek: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy  (Przeczytany 5537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« dnia: Sierpień 14, 2019, 22:20:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że borek leży na boku chcę zrobić w nim podłogę na gotowo.

Obecnie mam zerwaną fabryczną konserwę i z grubsza załatane wszystkie dziury. Teraz trzeba to jakoś zabezpieczyć. Na początek novol 340 -wasch primer do związania resztek korozji. Na to podkład akrylowy novola.

Pytanie co dalej. Zależy mi na takim środku który będzie elastyczny i uszczelni te wszyskie łatki a trochę ich jest. Nakładanie pistoletem lub pędzlem. Dobrze jakby to trochę też wygłuszało.

Od wewnątrz też chcę to powtórzyć więc dobrze jakby nie śmierfziało po nagrzaniu.

No i co do profili...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2019, 10:04:47 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Podkład reaktywny nie jest od wiązania korozji, fakt ma w sobie szczątkowe ilości kwasy fosforowego ale nie bardzo się on do tego nadaje. A akryl na to, no cóż, pięknie chłonie wilgoć i na warstwę antykorozyjną sie kompletnie nie nadaje. Na resztki rdzy najlepiej było by pójść w jakiś mocny odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego  (w tym roku testuję R Stop), a na to podkład epoksydowy o odpowiedniej grubości warstw.   

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2019, 10:41:56 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Tak jak przedmówca napisał - akryl może nie tyle, że chłonie wilgoć a nie tworzy szczelnej przeciwwilgociowej warstwy a epoksyd tak. Jak chodzi o APP R-Stop to u mnie ma 1:1. Jeden raz mimo dokładnego wyczyszczenia do gołej blachy podszybia (może to kwestia tego, że rdza była między dwoma warstwami blachy), nałożenia preparatu antykorozyjnego, książkowego odczekania i nałożenia na to podkład epoksydowy rdza bardzo szybko wyszła. Drugi raz jak tępiłem rdzę na drzwiach gdzie blacha nie zachodziła jedna na drugą efekt dobry - zero rdzy.
Jak chodzi o zabezpieczenie podłogi to chodzi za mną od dobrych paru lat wytępienie rdzy do zera (piaskowanie lub wyczyszczenie szczotką drucianą na kątówce), podkład wiążący rdzę, na to minia/podkład reaktywny lub podkład epoksydowy, mastyka w miejscach łączenia blach i na to farba okrętowa, która nie dość, że jest odporna na uderzenia to ma dobre właściwości antykorozyjne (jak mowa o grubości warstwy) i na to dobra konserwacja. Dużo czytałem o farbie okrętowej i nie wygląda to na głupi pomysł. Kwestia ceny, która w porównaniu z minią jest odpowiednio większa. Jak będę się bawił tak jak Ty Bocian z podłogą w moim Plusie (może nawet tej zimy) to chciałbym okrętówkę wypróbować.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2019, 11:08:18 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Tak jak przedmówca napisał - akryl może nie tyle, że chłonie wilgoć a nie tworzy szczelnej przeciwwilgociowej warstwy a epoksyd tak. Jak chodzi o APP R-Stop to u mnie ma 1:1. Jeden raz mimo dokładnego wyczyszczenia do gołej blachy podszybia (może to kwestia tego, że rdza była między dwoma warstwami blachy), nałożenia preparatu antykorozyjnego, książkowego odczekania i nałożenia na to podkład epoksydowy rdza bardzo szybko wyszła. Drugi raz jak tępiłem rdzę na drzwiach gdzie blacha nie zachodziła jedna na drugą efekt dobry - zero rdzy.
Jak chodzi o zabezpieczenie podłogi to chodzi za mną od dobrych paru lat wytępienie rdzy do zera (piaskowanie lub wyczyszczenie szczotką drucianą na kątówce), podkład wiążący rdzę, na to minia/podkład reaktywny lub podkład epoksydowy, mastyka w miejscach łączenia blach i na to farba okrętowa, która nie dość, że jest odporna na uderzenia to ma dobre właściwości antykorozyjne (jak mowa o grubości warstwy) i na to dobra konserwacja. Dużo czytałem o farbie okrętowej i nie wygląda to na głupi pomysł. Kwestia ceny, która w porównaniu z minią jest odpowiednio większa. Jak będę się bawił tak jak Ty Bocian z podłogą w moim Plusie (może nawet tej zimy) to chciałbym okrętówkę wypróbować.

Jak już mowa o porządnym zabezpieczeniu i farbie tzw epoksydowej (okrętówce) polecam na podkład Corizon ( tlenkowy czerwony), potem czarną porostówkę i na końcu konserwację ( masę) lecz nie baranek.
Jeśli Chodzi o producenta to hempel, sigma ( primer zielony jest słaby a szara wykończeniowa zbyt szybko żółknie), ewentualnie bt -siwa.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2019, 21:04:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podkłady już kupione :(. Najwyżej pomaluję tym co mam i dodatkowo rzucę albo epoxyd albo chociaż chlorokałczuk. Potem mastyki na spawy i jakiś natrysk uszczelniająco-głuszący...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2019, 21:20:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Na zewnątrz dobry jest Blachogum. Zostaje elastyczny przez lata. Do wnętrze absolutnie się nie nadaje, bo smród będzie czuć miesiącami.

Do profili zamkniętych spoko są fluidole itp. środki.
W zeszłym roku, albo już dwa lata temu, takim tańszym środkiem, wyłącznie woskoowym, pokrywałem karoserię od zewnątrz bo chciałem pojeździć w zimie. Mocno się trzyma, do tej pory nie idzie tego zmyć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2019, 23:36:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Podkłady już kupione :(. Najwyżej pomaluję tym co mam i dodatkowo rzucę albo epoxyd albo chociaż chlorokałczuk.
czyli jakie podklady ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2019, 07:44:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
340 i 300 z novola.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2019, 14:11:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
novol 300 to podklad akrylowy ,a novol 340 to podklad reaktywny i pisza,ze do stosowania z podkladem akrylowym,
czyli novol 340 jest prawdopodobnie akrylowy - tak jak Polrust, tylko novol drozszy,ale ma oddzielnie utwardzacz, wiec pewnie ... twardszy,
chcesz dac kilka warstw akrylu i na to epoksyd, a to raczej slaba mieszanka w tej kolejnosci,
lepiej dac epoksyd wczesniej, jezeli nie mozesz sie pozbyc rdzy to najpierw reaktywny, pozniej epoksyd jako chroniacy przed woda, a pozniej inne warstwy,
a na podwoziu akrylu bym nie kladl, chyba ze bedziesz lakierowal na metalik ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 16, 2019, 17:14:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2019, 19:48:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyczytalem, ze novol 340 to podklad na bazie poliwinylowej - nie wiem jak sie to komponuje z epoksydem, ale czytales o nie laczeniu epoksydu  akurat z poliwinylem, czy ogolnie z podkladem reaktywnym ?
bo sa podklady reaktywne na bazie akrylu (polrust) i zywicy epoksydowej (r-stop, brunox) i pewnie na zywicy epoxydowej,
nie ma problemu, by na nie polozyc epoksyd (jeden to tez epoksyd, drugi akryl)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2019, 21:22:37 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Na pewno? Znasz się na tym?

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 16, 2019, 22:54:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.

Robiłem tak wiele razy i z tym akurat nie miałem problemu. A korzystam właśnie z Novola. Wszystkie naprawy w Plusie robiłem właśnie tak: reaktywny, epoksydowy kilka warstw, ostatnia matowiona, na to dopiero akryl pod bazę metalik i klar.

Na podłodze mam tylko reaktywny, epoksydowy i konserwację.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 16, 2019, 23:56:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z tym aby nie nakładać epoksydu na reaktywny spotkałem się wielokrotnie a jakże na forach internetowych. Zasada dotyczyła zasadniczo wszystkich producentów.

Na podłodze mam tylko reaktywny, epoksydowy i konserwację.
I jak Ci się toto sprawuje. Jaka konsereacja?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 17, 2019, 12:04:47 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.

Również to słyszałem na różnych forach lakierniczych. Dwóch znajomych lakierników też mi to odradziło chyba, że na odpowiedzialność klienta. Także może coś w tym jest...
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 17, 2019, 15:34:44 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Proponuję zamiast szukać na forach to zapoznać się z kartami technicznymi konkretnego podkładu, a jeżeli to jest nie wystarczające to kontakt z technikiem danego producenta. Na forach może pisać każdy...

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 17, 2019, 15:38:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Właśnie przed chwilą przeczytałem w karcie technicznej 340 tki żeby nie kłaść bezpośrednio na niego epoksydu, lakieru czy innej szpachli...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 17, 2019, 19:52:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.

Również to słyszałem na różnych forach lakierniczych. Dwóch znajomych lakierników też mi to odradziło chyba, że na odpowiedzialność klienta. Także może coś w tym jest...
ale cos moze byc na zasadzie, ze klamstwo powtorzone odpowiednia liczbe razy staje sie prawda, czy na zasadzie reakcji chemicznych ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 17, 2019, 23:18:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Właśnie przed chwilą przeczytałem w karcie technicznej 340 tki żeby nie kłaść bezpośrednio na niego epoksydu, lakieru czy innej szpachli...
Okazuje się że nie tylko fora. Skoro producent tak podaje to chyba wie co pisze. No chyba że wyczytali to na "forum"...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabezpieczenie podwozia od gołej blachy
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 17, 2019, 23:29:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
producent powinien wiedziec najlepiej jak jego produkt nalezy stosowac,
twoj pech, ze kupiles akurat taki produkt, bo wszedzie polecaja podklad epoksydowy jako najlepsza ochrone przed korozja (jako szczelna izolacja od wody),
gdybys jako podkladu reaktywnego uzyl r-stop ,to moglbys bez obaw pokryc go podkladem epoksydowym,
minusem tego rozwiazania jest jednak cena, bo r-stop kosztuje prawie cztery razy wiecej niz novol 340
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.