Autor Wątek: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika  (Przeczytany 2929 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« dnia: Październik 17, 2019, 15:07:35 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Jak w temacie Polonez ma problem ze spadającymi obrotami jak na filmie. Na Pb i LPG to samo.Krokowy zmieniony na drugi, początkowo 1 dzień było ok, reset robiłem lecz problem wrócił <mysli>
Przewody od ECU do krokowca w porządku.
https://youtu.be/X4MS_bSSo0E
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2019, 19:25:08 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Iglica korkowca się zacina, po dłuższym postoju mam coś podobnego u siebie. Rozbierz go i wyczyść porządnie.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2019, 21:18:07 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Czyściłem,dziwne że na 3 krokowcach jest to samo
Iglica korkowca się zacina, po dłuższym postoju mam coś podobnego u siebie. Rozbierz go i wyczyść porządnie.
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2019, 22:52:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Próbowałeś przeregulować śrubę położenia spoczynkowego przepustnicy? Zobacz pod światło czy się szczelnie domyka czy nie jest niesymetrycznie wytarta.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2019, 19:35:51 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
Sprawdź jeszcze wtyczkę od TPS u mnie cofną się pin takie same objawy miałem .

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2019, 23:08:00 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Przepustnica ok, przewody do tps sprawdzałem i dopychalem piny wszystkie i tez nic. Dziwne bo czasem jest ok i tak nie spadają<mysli> <uoee>
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2019, 09:08:12 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
A zresetowałeś przepustnicę?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2019, 10:51:13 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W tym przypadku reset przepustnicy nie istnieje.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2019, 12:02:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bzdura. Istnieje. Tylko, że w żadnym wypadku nie jest to reset przepustnicy, ani krokowego, a reset adaptacji czujnika położenia przepustnicy.
Skupiłbym się na sprawdzeniu szczelności łączenia krokowy-kolektor. Jeśli jest ok to podmianka krokowca.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2019, 13:48:45 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Zmieniłem sterownik ECU ze 112 na 392 i tego problemu w ogóle nie ma. Ogólnie kultura pracy silnika na sterowniku 392 jest przyjemniejsza, aczkolwiek na 112 lepiej/szybciej się wkręca.
Więc wychodzi na to że to sterownik był winien, bo na każdym innym krokowcu było to samo.
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 02, 2019, 01:29:21 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Oba te sterowniki są przystosowane do pracy z innymi wtryskiwaczami. 112 na beżowych, a 392 na niebieskich. Aż dziwne, że 392 dobrze chodzi z beżowymi.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2019, 01:30:56 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2019, 21:13:07 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Oba te sterowniki są przystosowane do pracy z innymi wtryskiwaczami. 112 na beżowych, a 392 na niebieskich. Aż dziwne, że 392 dobrze chodzi z beżowymi.
Nie do końca na beżowych jest ok, dławi go delikatnie podczas wkręcania z dołu na obroty , na wyższych jest już ok. Znajdę chwilę to wrzucę niebieskie, na LPG mniej to czuję więc jeżdżę 😁
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2019, 21:53:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To jest mems 1.9?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2019, 14:16:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Inny być nie może.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2019, 17:21:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Hmmm... Myślałem że to mems3 bo mam podobne problemy a dwóch różnych sterownikach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 18, 2019, 21:43:19 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Założyłem wtryski 701😒 gdzieś go dławi na nich, na 749 mam wrażenie że było lepiej - dziwne.
Przejściówka

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 18, 2019, 22:05:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
701 nie są czasem od 1. 4?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2019, 22:09:20 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Kurczę u mnie też jest muł, do 2000obr. Wtryski są beżowe, muszę zobaczyć nr ecu...

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 19, 2019, 11:42:49 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
701? W 1.4 są 703.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover 1,8 - problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2019, 12:05:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Coś tak mi się kojarzyło właśnie, 701 lub 703
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)