Autor Wątek: Regenerować czy zakładać?  (Przeczytany 3747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regenerować czy zakładać?
« dnia: Grudzień 14, 2019, 17:07:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Jako że umnie zrobiła się już ze sprzęgła skrzynia CVT, a nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać, wygrzebałem z piwnicy sprzęgło



Ponoć miało mały przebieg, ale wygląda jakby było nierównomiernie wytarte. Do tego w jednym miejscu okładzina jest jakby po wierzchu pęknięta, a w jednym utrącona.



Można założyć coś takiego, czy trzeba zmienić okładziny?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2019, 17:23:26 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyglada jakby mialo maly przebieg... jakies 150kkm wczesniej  <lol2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2019, 17:57:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Wnioskujesz po stanie okładziny? Bo za wygląd metalu odpowiada 8+ lat leżenia w piwnicy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2019, 20:05:19 pm »

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2019, 23:07:23 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wnioskujesz po stanie okładziny?
a po czym innym mialbym oceniac tarcze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2019, 23:40:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym tej używki nie montował. Są nowe zestawy valeo 190 na allegro, tylko cena jest taka sobie i jeszcze trzeba dokupić polonezowe łożysko. https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-rover-200-xw-214-gsi-si-16v-95km-103km-7840394081?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI0K-kgeqI5gIVxKsYCh0PIAufEAYYBCABEgKuWvD_BwE#


Taka sobie, to mało powiedziane. Nie ma żadnego powodu żeby to sprzęgło było 2.5 raza droższe niż prawie identyczne do Punto.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2019, 07:39:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A 200mm  z rovera. Przy innych śrubach docisku spokojnie podejdzie do polonezowego zamachu. Tyle że trzeba dokupić łożysko do fso.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2019, 09:23:44 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2019, 10:37:50 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Regeneracja tarczy przy użyciu okładziny luka z planowaniem docisku to koszt w 100licy 70 zł , więc nie ma co nawet myśleć o jakiś używkach .
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2019, 10:49:06 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sprężyne w docisku też regenerują? Pewno mówisz o zakładzie na Skoczylasa. Polecam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2019, 11:28:10 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Tak Skoczylasa , ale sprężyn nie robią jak kiedyś miałem problem z przegrzanym słoneczkiem  załatwili mi nowy docisk za dziękuję .
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2019, 15:21:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
Stare śruby docisku były na klucz 10 a to już nie podejdzie pod docisk 200mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2019, 15:59:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To takiej prehistorii nie widziałem nawet w Roverze kanciaku z 91r.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 16, 2019, 17:04:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
Stare śruby docisku były na klucz 10 a to już nie podejdzie pod docisk 200mm.

To dotyczy tylko 94. Reszta, a już szczególnie Plusy mają M7 na klucz E8.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 16, 2019, 17:06:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A gdyby ktoś potrzebowal dokupić śruby to pasują od grupy VAG 1.9 Tdi. Gwint ten sam, łeb 12 czy 16 katny M10
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 19, 2019, 01:55:10 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać
Jest powszechnie dostępne.

e, to mało powiedziane. Nie ma żadnego powodu żeby to sprzęgło było 2.5 raza droższe niż prawie identyczne do Punto.
Chyba nie sugerujesz, że zestaw Valeo do Punto kosztuje w granicach 200 zł? Powód jest jasny - to markowy zestaw, a nie najtańsze śmieci. Cena popularnych kilka lat temu LUKów też mocno nie odbiegała. Do poldorovera zawsze możesz również kupić zestaw SRL kosztuje jakieś 195 zł razem z dociskiem i nawet łożyskiem  <cwaniak2>  Szkoda tylko, że praca mechanika montującego to sprzęgło będzie wielokrotnie droższa, o czym wspomniałem w innym temacie.

https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-polonez-1-4-16v-sil-rover-190mm-srl-8281268660

Lub samą tarczę za zawrotne 69 zł
https://allegro.pl/oferta/tarcza-sprzegla-polonez-1-4-rover-8556448783

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 19, 2019, 08:28:53 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Cytat: banned w Grudzień 14, 2019, 17:07:53 pm
nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać
Jest powszechnie dostępne.
Zapodaj jakiś link,bo narazie napotykam na same "produkt chwilowo niedostępny" nawet na stronie luka,beak sprzęgieł do kanciastych roverów. :/

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2019, 20:24:53 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Podałem, link wisi parę postów wyżej. Jest też co prawda ten nieszczęsny srl, ale wiadomo jak to chodzi. Lepiej kupić samą tarczę, albo zregenerować starą, dokupić porządne łożysko wyciskowe i docisk valeo, póki zostało jeszcze parę sztuk luzem https://allegro.pl/oferta/docisk-sprzegla-polonez-1-4-16v-rover-k16-802066-7363424733. Albo zabulić, albo zakładać 200 mm .

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 19, 2019, 21:54:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wole zużyty OEM docisk niż nowy Valeo. Nawet 5000km nie przeżył. Zdecydowanie polecam nowe 200mm Luka lub Sachsa jeśli ktoś znajdzie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regenerować czy zakładać?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 19, 2019, 22:44:55 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
To valeo wygląda na jakieś resztki z zapasów,no ale narazie jest jakaś szansa. Luk prawdopodbnie na ta chwile wycofał sie ze sprzęgieł 190mm do kanciastych roverów w których jest takie same sprzęgło jak w polonezie