Autor Wątek: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.  (Przeczytany 3053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« dnia: Grudzień 22, 2019, 14:45:52 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Cześć,użytkuje ktoś zbiornik paliwa nowej produkcji z tym wlewem kwaratowym? Da radę na nim jeździć?

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2019, 22:26:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Da radę jeździć, ale nie da rady założyć  ;p

Rzemieślnicze zbiorniki generalnie słabo trzymają wachę na zakrętach, z przegrodami jest coś nie tak.

Na ori zbiorniku mogłem mieć 1/4 baku i śmigać KJS po autodromie policyjnym, i miałem ciągłe, niezakłócone zasilanie paliwem.

Na rzemiośle jak skręcam w prawo i jest mniej niż pół zbiornika, to już od zakrętu w mieście często odjechać nie idzie, bo pompa łapie powietrze.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2019, 02:41:25 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Ja mam taki, nawet założony. Nie zauważyłem żadnych problemów z brakiem paliwa nawet przy 1/4 zbiornika.

Tylko jest delikatny, blacha cienka i koniecznie trzeba jego zabezpieczyć.

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2019, 10:38:05 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Widocznie przegrody są lepsze niż były w Fuxie.

Ja to nie mogę ślimakiem w prawo pod górkę podjechać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2019, 12:14:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nieźle się namęczysz przy montażu tego szmelcu. Rzemiosło z giętką rurą ciężko się zakładało (za długi odpowietrznik opierał się o płytę podłogową i nie dało się naciągnąć pasów tak, żeby siadł), zakładaliśmy go w 3 osoby i dobijając do podłogi podnośnikiem. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, co trzeba będzie robić przy jeszcze gorzej wykonanym baku z łamaną rurą...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2019, 21:39:22 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Da radę jeździć, ale nie da rady założyć  ;p

Rzemieślnicze zbiorniki generalnie słabo trzymają wachę na zakrętach, z przegrodami jest coś nie tak.

Na ori zbiorniku mogłem mieć 1/4 baku i śmigać KJS po autodromie policyjnym, i miałem ciągłe, niezakłócone zasilanie paliwem.

Na rzemiośle jak skręcam w prawo i jest mniej niż pół zbiornika, to już od zakrętu w mieście często odjechać nie idzie, bo pompa łapie powietrze.

Spokojnie,znam te tematy-miałem do czynienia z Polonezami zarówno z orginalnymi bakami jak i zamiennym szitem. A obiło mi się o uszy,że ten zbiornik z rurą spawaną pod kątem 45st. mimo,że wygląda jak gówno i troche kiepsko go zamontować,to spełnia swą rolę. Dlatego też chciałem się dopytać o niego :)
 


Ps. prosiłbym moderatora o edytowanie tytułu wątku-zgubiłem przypadkiem jedną litere.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2019, 21:41:59 pm wysłana przez mihals »

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2019, 22:28:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Nieźle się namęczysz przy montażu tego szmelcu. Rzemiosło z giętką rurą ciężko się zakładało (za długi odpowietrznik opierał się o płytę podłogową i nie dało się naciągnąć pasów tak, żeby siadł), zakładaliśmy go w 3 osoby i dobijając do podłogi podnośnikiem. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, co trzeba będzie robić przy jeszcze gorzej wykonanym baku z łamaną rurą...

Wystarczy kilka cegieł, trzy deski, podnośnik i jedna osoba.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2019, 23:58:08 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Montowałem sam, tak samo przesrane jak z oryginałem :)

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2019, 00:08:07 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Oo nie powiem. Oryginał sam się pięknie układa. W tamtym tygodniu naciagalem pasy pod rzemiosło. Bez 3 piw na uspokojenie nie dało rady 🙂
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2019, 01:11:26 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nieźle się namęczysz przy montażu tego szmelcu. Rzemiosło z giętką rurą ciężko się zakładało (za długi odpowietrznik opierał się o płytę podłogową i nie dało się naciągnąć pasów tak, żeby siadł), zakładaliśmy go w 3 osoby i dobijając do podłogi podnośnikiem. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, co trzeba będzie robić przy jeszcze gorzej wykonanym baku z łamaną rurą...

Wystarczy kilka cegieł, trzy deski, podnośnik i jedna osoba.

Czyli chyba go nie wkładałeś osobiście, albo miałeś bak z piątku, gdzie mirek wyrzeźbił wypust centymetr niższy, w przeciwieństwie do poniedziałkowego.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 24, 2019, 01:29:48 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Czasem i z fabrycznym bywają problemy, przerabiałem to. Najlepiej dorobić sobie ciut dłuższe opaski i po kłopocie. Wszyscy dyskutujemy o jakości zbiorników fabrycznych i niefabrycznych, a nikt nigdy nie wspomniał o tym, czemu nikt w fabryce nie pomyślał nad korkiem spustowym. Taka mała rzecz, a cieszy. Zdejmowanie zbiornika z zawartością paliwa, nie należy do najprzyjemniejszych. W żuku, czy nysie, nie bali się zrobić korka spustowego.

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 24, 2019, 01:43:24 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Korek korkiem ale w ilu przypadkach idzie go odkręcić?Na tyle lat zabawy w mechanika poszedł mi może raz czy dwa ;)
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 24, 2019, 02:58:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
czemu nikt w fabryce nie pomyślał nad korkiem spustowym
Raczej czemu pomyślał i wyrzucił. Myślę że to przez kradzieże paliwa, które z korkiem szły sprawniej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2019, 07:39:00 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
czemu nikt w fabryce nie pomyślał nad korkiem spustowym
Raczej czemu pomyślał i wyrzucił. Myślę że to przez kradzieże paliwa, które z korkiem szły sprawniej...

I to jest chyba właściwy trop dla tej modyfikacji...
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2019, 08:53:24 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Najlepiej dorobić sobie ciut dłuższe opaski i po kłopocie.

Dorabianie tych pasków nie brzmi dla mnie jak rozwiązanie kłopotu a jedynie stwarzanie kolejnych.
Ja to załatwiłem w 5 min wydając jakieś 5 pln
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2019, 09:31:10 am »

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Dokładnie Bocian ma racje, w zbiorniku z 1991 był korek spustowy, który odkręcał się normalnie  :d

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 24, 2019, 11:36:17 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Wszyscy dyskutujemy o jakości zbiorników fabrycznych i niefabrycznych, a nikt nigdy nie wspomniał o tym, czemu nikt w fabryce nie pomyślał nad korkiem spustowym. Taka mała rzecz, a cieszy.

Ja tam bym nie chciał mieć korka spustowego, właśnie ze względu na ryzyko kradzieży.
Odciągnąć paliwo zawsze można przez wlew.


Czyli chyba go nie wkładałeś osobiście, albo miałeś bak z piątku, gdzie mirek wyrzeźbił wypust centymetr niższy, w przeciwieństwie do poniedziałkowego.

Zakładałem osobiście. Ułożyłem murek z cegieł, na nim dwie deski wzdłuż auta, trzecia poprzecznie do podbierania tych dwóch, pod to podnośnik. Zbiornik na deski i pompuję żeby wszedł.
Może i mi się pofarciło, ale nie pasował, opaski nie są dokręcone bo nie dało się ich przykręcić do końca. Inna sprawa że to niefabryczne opaski, więc kto wie jak jest z ich długością.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2019, 13:16:13 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Montowaliśmy zbiornik z tym wlewem spawanym z rur, pasuje średnio, ale da się zamontować. Większy problemem jest że farba odpada z niego płatami i po roku użytkowania jest cały zardzewiały, pomimo że był dodatkowo opryskany barankiem. Do zestawu dodają nowe taśmy których otwory pod haczyki, trzeba rozwiercić.
Montaż można sobie znacznie ułatwić ucinając fabryczne szpilki, a potem przewiercić podłogę i dać długie śruby m8.

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2019, 14:09:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odpadlo bo uzyles baranka. Tego szitu się nie uzywa
Przez to szybciej wchodzi korozja
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Biornik paliwa z kwadratowym wlewem.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2019, 16:21:12 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witajcie, poszukuję zdjęcia przedstawiające rozmieszczenie gum oddzielających zbiornik od podłogi bagażnika?