Autor Wątek: Korek chłodnicy polonez/125p  (Przeczytany 1612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Korek chłodnicy polonez/125p
« dnia: Sierpień 17, 2020, 18:49:02 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Witam. Panowie popsuł mi się korek chłodnicy w moim 125p W polonezie gaznikiem był taki sam. Kupilem nowy ale naczytalem się że te wspolczesne mają wadę i nie upuszczaja  ciśnienia nadmiernego. Mam pytanie jak sprawdzić ten nowy korek? Po jeździe w wyrównanym odrobinę przybywa płynu. Ale słyszałem że jak się na rozgrzanym silniku naciśnij na wąż  to powinno wrzucić do wyrownawczego płyn. Jak napisałem nie widziałem tego przepływu.  Węże po 35 km byly twarde

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2020, 11:39:29 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Korek trzyma nadciśnienie ok 1 bar. To sporo. jeśli ściśniesz na tyle silnie wąż że ciśnienie przekroczy krytyczną wartość, to płyn poleci do zbiorniczka. Co zresztą sie dzieje, bo jak napisałeś przybywa Ci płynu w wyrównawczym.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2020, 12:58:08 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
jak korek jest zły to zazwyczaj nie trzyma ciśnienia albo rozlewa płyn .

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2020, 21:30:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale nie wiadomo, jak robią te nowe. Jeśli sprężyna będzie zbyt mocna, to też dupa, bo nie puści płynu. Zawsze można zrobić jakiś test przy pomocy kompresora z regulowanym ciśnieniem na wylocie i obserwować, przy jakim ciśnieniu zacznie puszczać. Niby to nie to samo, co gorący płyn, ale jakiś tam pogląd by był. Takie same korki są w żukach i nysach i chłopaki na forum polskie dostawczaki, też narzekają na jakość tych nowych, czyli to jest to samo źródło. Pewnie to ten sam problem, co z termostatami, że robią na odpie*dol. Dawniej pewnie ktoś to sprawdzał w fabryce, czy sprężyna otwiera się przy odpowiednim ciśnieniu, a teraz, to wiadomo.

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2020, 21:38:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wystarczy wcisnac grzybek palcami i juz z grubsza mozna ocenic, jak bedzie dzialal ten korek - jakas duza precyzja dzialania tego zaworka nie jest konieczna, chociaz z wysokim cis. lepiej nie przesadzac, bo szkoda chlodnicy i wezy,
zawsze tez mozna zmodyfikowac na wlasna reke,

a tak w ogole, to nie wiem jak mozna popsuc fabryczny korek, zeby miec potrzebe kupna jakiegos zamiennika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2020, 21:52:42 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Kgb  myślę że zdjęcia Ci odpowie

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2020, 22:02:45 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3429
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ale przecież były różne te korki.
typ1, typ2, typ3.
Różniły się otwarciem zaworu.
A zerknij np. w Nysie czy Żuku...
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 20, 2020, 22:10:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli pod palcem ta uszczelka nie jest przerwana w poprzek (czyli krazek gumowy ciagle istnieje), to korek wcale nie jest popsuty - mosiezny grzybek wciaz dociska uszczelke do gniazda i puszcza ciecz przy nadmiernym cis.
a gdy gumka juz rozpadnie sie, to wystarczy wymienic ja na nowa,
za sprawna prace odpowiadaja metalowe czesci, gumki to tylko uszczelnienia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2020, 10:52:56 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Próbowałem wymienić uszczelke ale stara nie dała się wyjąć w taki sposób by jej nie porwać.  Ze starego korka mogę porwać  uszczelke jednak z nowego korka musiałbym pozyskać w całości taka uszczelke A to raczej nie wykonalne

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2020, 15:13:14 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Wygrzebalem że śmietnika garazowego  stary  korek  jest niższy niż nowy

Odp: Korek chłodnicy polonez/125p
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2020, 18:51:35 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie problem rozwiązany. Dobrze z kgb  jest tak mało sympatyczny w swoich wypowiedziach że mobilizuje człowieka do działania. Z nowego korka dało się przełożyć gumkę  do starego. Działa. W nowym korku gumka ta mała zaworu upustowego miała 3 cycuszki włożone w 3 otwory  i wcale się to nie ruszało  . Teraz jest bdb dzieki