Autor Wątek: Alternator 80A 1.6GSI  (Przeczytany 1525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2020, 23:14:57 pm »
Są auta z dużo ciaśniej upchniętymi alternatorami, bez przesady.

Ale co tam konkretnie się psuje, zastanowił się ktoś? Uzwojenie pada, czy diody prostownicze? Czy tylko regulatory? Zwykłe 70A plusowskie by były niezawodne, a 10A mocniejsze by padały jak muchy?

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2020, 23:26:11 pm »
O to trzeba zapytać autorów tematów o alternatorach w plusie z klimą. Po prostu coś w nich nie wytrzymuje widocznie. Jak załączą się oba wentylatory klimatyzacji i wentylatory na chłodnicy, do tego jeszcze coś tam mamy powłączane, to pobór prądu jest znaczny. Może to się grzeje i jakieś luty puszczają? Mój od samego kupna już miał problem z tym wzbudzeniem, a że prawie nie używałem tej klimy, to jeszcze nie padł całkiem i jakoś funkcjonuje.Być może nie moc alternatora stanowi tu problem, tylko jego wytrzymałość. Być może 80-cio amperowy alternator z innego auta nie miałby takich problemów, ale jak już wymieniać, to pewnie, że od razu na 100A. Dużo ludzi już sobie je wymieniło, a reszta pewnie to zrobi po kolejnej awarii. Gdyby to były odosobnione przypadki, to nie było by dyskusji, ale to chyba cała seria taka felerna była.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12570
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 28, 2020, 00:26:54 am »
Ale co tam konkretnie się psuje, zastanowił się ktoś? Uzwojenie pada, czy diody prostownicze? Czy tylko regulatory? Zwykłe 70A plusowskie by były niezawodne, a 10A mocniejsze by padały jak muchy?
ogolnie rzecz biorac to jest zupelnie inny model alternatora - nie ma czesci wspolnych z 70A ,a przynajmniej nie wydaje sie, zeby jakies mial
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 28, 2020, 16:36:01 pm »
No i pstro. Wymieniłem diody wzbudzenia, ale nadal nie łapie tylko trzeba gazować. To nie to  <blee>

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 19, 2020, 11:35:46 am »
No i słowo się rzekło. To gówno chyba padło na amen. Wyjąłem to przed chwilą z auta. Tym razem odkręciłem wentylator na chłodnicy i samą sprężarkę klimy, żeby tam łapy wsadzić. Ciasnota tam straszna. Szczotki wyglądają ok, choć jedna jest delikatnie wykruszona z boku, ale nie na powierzchni współpracy z komutatorem. Regulator ma oznaczenie RNb - 12A 14V
Takie coś

Szczotki są są osobno, wsuwane w takich plastikowych prowadnicach, jak w elektronarzędziach.
Sprawdziłem go na tyle, ile mogłem, czyli w imadło, podłączyłem wszystkie prądy, miernik i wiertarkę z nasadką jako napęd alternatora. Nie odezwał się w ogóle. Dzisiaj auto jeszcze zapaliło, całkiem akumulatora nie zeżarło. To się musiało już stać w drodze powrotnej. Chyba nic z tym nie będę robił, tylko kupię 70A z plusa i tyle.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 19, 2020, 13:30:14 pm »
Jak będziesz montował 70A to przy okazji wymień klemy na nowe, przewody masowe, przewód plusowy daj nowy i od razu grubszy. Na starych były już na pewno spadki napięcia, no i według mnie przewód + w plusie (jak to brzmi :P) jest za cienki. Zawsze to trochę poprawi ładowanie.

Spróbowałbym też zamontować jeden z regulatorów na wyższe napięcie ładowania (14,7V, wrzucaliśmy jakiś czas temu na forum), zawsze o te 0,2V przy dużym obciążeniu podbije napięcie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12570
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 19, 2020, 20:28:10 pm »
po co ma zmieniac klemy i przewody w ciemno ? jezeli sa w dobrym stanie, to nie ma sensu ich ruszac np. w moim srebrnym maja 22lata i sa w stanie nie wymagajacym zastanawiania sie nad ich dalsza przydatnoscia,
dopoki olowiane klemy sa w dobrym stanie, to lepiej sie ich trzymac, bo nowe sa dostepne tylko jako mosiadz odlewany lub blaszany, blacha stalowa powlekana czyms lub inne mutacje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 19, 2020, 23:08:48 pm »
Niech mi ktoś napisze, jaki ma być ten altek z alfy. Według tego filmu ma być ca1223
https://www.youtube.com/watch?v=Ova-II5OO1Q
Podawano też oznaczenie Magneti Marelli A127-IR 100A
https://www.google.com/search?q=Magneti+Marelli+A127-IR+100A&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiNtcqqiKjrAhVPKewKHQsaAGU4ChD8BSgCegQICxAE&biw=1280&bih=551#imgrc=db0vqMqznkkP7M
To jest to samo? Ja wziąłem na próbę taki
https://allegro.pl/oferta/alternator-100a-1-8-16v-astra-g-vectra-b-zafira-a-9605318143
bo taki tylko mieli, ale jest za duży i nie puści go wąż od chłodnicy. Tak, to niby wchodzi, ale trzeba by dużo piłować mocowania, żeby zgrać koła pasowe. Żadnego z poloneza nie mieli, bo ludzie kupują do ciągników. Stoi jakaś zajechana alfa 156, ale silnik jeszcze w komorze i nie widziałem alternatora. Lało jak z wiadra i gówno mogłem znaleźć.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 19, 2020, 23:10:30 pm »
Po to, że miedź śniedzieje i jakość styku się pogarsza, a odlew z ołowiu po latach nie jest idealnie szczelny, co sprzyja starzeniu się materiału - styk jest, ale gorszy niż na nowej lince zaciśniętej na nówkach klemach. Moje z 1996 były zaśniedziałe w środku po rozcięciu, spadki napięcia były powyżej 0,3V przy dużym obciążeniu. W fiacie w ogóle spod warstwy śniedzi nie było widać miedzianej linki i spadki były jeszcze większe, przed wyjazdem i wymianą przewodu plusowego zdublowałem go, żeby zmniejszyć spadki. W każdym aucie wymieniam to na dzień dobry, i od razu ładowanie się poprawia, większy przekrój przewodu też nigdy nie zaszkodzi - w polonezie jest akurat "na styk".

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 20, 2020, 13:45:10 pm »
Niech mi ktoś napisze, jaki ma być ten altek z alfy.[...]
Jest już odpowiedni temat na forum:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=40438.msg799720#msg799720

Gdzie po kilku godzinach siedzenia w katalogach podałem numery  Lucas LRB00418 / LRB00425 = 63321418 Magneti Marelli = AS-PL A4023 = CA1223

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 20, 2020, 14:00:48 pm »
Niestety nie udało mi się znaleźć takiego alternatora na trzech różnych szrotach. Od poldka też nie mają.  Przyparty do muru, wziąłem coś najbardziej podobnego, czyli taki, niby też z alfy.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-alfa-romeo-147-156-1-6-ts-denso-90a-i7408268204.html
Trzeba szlifować dolne mocowania, żeby zgrać koła pasowe.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7008
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 20, 2020, 14:45:56 pm »
Ja wsadziłem swego czasu altek 110A z nissana z kołem pasowym z lublina. Też dawało radę. Zmiany to tulejka we wsporniku alternatora w podstawie filtra na śrubę m10. Podkładkami wyregulowałem osiowość paska. Jeśli dobrze pamiętam to nic nie trzeba było szlifować.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 21, 2020, 22:50:36 pm »
Pewnie to nikogo nie obchodzi, ale zamontowałem dzisiaj ten alternator. Nie obyło się bez problemów, jak zawsze. Oryginalne koło w tym alternatorze, miało z jednej strony podtoczenie, żeby miało luz względem obudowy, a od strony nakrętki, było w środku wytoczone. Koło z poloneza jest pełne i po włożeniu na wirnik okazało się, że  nie wystaje nawet jeden zwój gwintu. Kupiłem więc takie koło, z alternatora do C-330, żeliwne.
https://sklep.mizar.com.pl/kolo-pasowe-alternatora-c-330-13x70x15-p-11178.html
Niestety, nie wziąłem (albo jednak wziąłem  ;>) pod uwagę, że jest na pasek 13mm, czyli "nieco" szerszy. Ale pal licho, dałem 16 pln, czyli nie pieniądze, przyda się do czegoś. Wymagało jedynie powiększenia otworu do 17mm, co zrobiłem sobie elegancko wiertłem na tokarce (znajomy ma). Koło ogólnie, jest idealne do tego alternatora. Z jednej strony ma wybrzuszenie, które idealnie odstawia je od obudowy, w środku jest wytoczone, więc nakrętka się wkręca jak w oryginale. Wszystko ok, poza rozmiarem paska. Tak to wyglądało po montażu.




Wszystko było ok, do momentu uruchomienia. Pasek oczywiście się ślizgał, co nie było trudne do przewidzenia. Pomimo tego, alternator ładował  :P ale pisk był niesamowity. To koło wymagało by podtoczenia, żeby pasek wszedł głębiej, gdzie jest już węższe podebranie i ładnie by się zaciął na ściankach, a tak, to dociskało do ząbkami do samego dołu i boki ledwo co ciągnęły. Niestety, ścianka na dole ma tylko 0,5 cm, więc nie za bardzo jest z czego zbierać. W wolej chwili, zlecę komuś zrobienie takiego koła od podstaw, z odpowiednim podebraniem pod pasek 10 mm i będzie git. Póki co, zastosowałem blaszane koło ze starszych alternatorów z poloneza, to nitowane. Musiałem się tylko pobawić w dobranie podkładek, żeby dociskało poza nitami, anie przez nity, żeby nie biło.  Udało się i siedzi ładnie. Pasek kupiłem oczywiście dłuższy, 10x950.
Zastosowałem taką ładną wsuwkę męską z oczkiem, dzięki czemu kabelek od kontrolki, został oryginalny. Wsuwka pochodzi z zegarów od żuka, ten taki prostokątny zestaw wskaźników, z tyłu są takie właśnie wsuwki przykręcane.

Drugie wyjście, to oczywiście śruba M8, ale znalazłem w swoich zasobach przewodów, odpowiedni kabelek z już zakutą końcówką oczkową i dosyć grubawy.

Odkręciłem sobie na szrocie podstawę filtra oleju, żeby mieć łatwiej mierzyć ile mam szlifować dolne mocowania. Według pomiarów, różnica w rozstawie wynosiła 6mm, więc tyle ściąłem. +/- po 3mm na każdą ze stron. Uszy są dosyć grube, więc nie przewiduję, by coś tam pękło.

Brzydko to wygląda, ale to nie na wystawę.

Przyciąłem też trochę górne ucho, żeby nie wchodziło w dolnego węża chłodnicy, bo akurat tam jest to zgrubienie. Na zdjęciu wygląda brzydko, ale tam jeszcze jest sporo mięsa.

Efekt jest taki, że jest ze 2mm luzu.

Tak wygląda całość, na kole z polonez minusa.

Jest jeszcze troszkę miejsca pomiędzy fartuchem, a obudową alternatora, a pasek naciągnięty jest dosyć mocno.
Z drugiej strony, wyjścia przewodów też są od strony fartucha, więc fabryczne kabelki starczają, ale ten prądowy, to radzę dać grubszy, choć to tylko 90A.

Podsumowując, napięcie ładowania może nie książkowe, ale jest 13,9 na wolnych, po przegazowaniu rośnie prawie do 14 i tyle. Po włączeniu świateł jest 13,8 na wolnych, po przegazówce coś tam wzrasta. Niby nie cuda, ale aku był wyczerpany, a nie ładowałem go, no i druga sprawa, to może tak jest ustawiony regulator, z czasem się okaże. Co by nie było, to na pewno będzie lepiej. Kontrolka ładowania wreszcie się normalnie świeci, mocnym światłem i gaśnie praktycznie w momencie zapalenia silnika. A i auto jakby lepiei teraz się zbiera  :P Przełącznik do wzbudzenia alternatora już wyjąłem, a kabelek do komory zostaje, bo założę sobie wreszcie voltomiererz, który miałem w poldoroverze. Zastanawiam się, czy dawać ten stary złom do regeneracji, czy lepiej kupić sobie taki drugi alternator, bo tamtego gówna chyba szkoda robić. Poprzedni właściciel ponoć naprawiał go już dwa razy i jak widać, nadal gówno. Obecnie zamontowany alternator, występuje również w wersji 105A, ale takiego na szrocie nie mieli, to wziąłem co było. Ciekawe, czy ma takie same gabaryty?
Przepraszam za takie duże zdjęcia, ale takie telefon robi, a zmniejszać mi się nic chciało i nie chciałem też samych linków wrzucać.
Aaaa! Zapomniałbym. Blaszane kółko z poloneza, też trzeba rozwiercić, bo wirnik w starych alternatorach elmot, ma mniejszą średnicę sworznia.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2020, 23:00:45 pm wysłana przez Buźka »

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 21, 2020, 23:00:13 pm »
Jak akumulator był rozładowany, to ostatecznie sprawdź napięcie po naładowaniu, bo zawsze będzie niższe przy niedoładowanym. Ja lubię mieć przynajmniej te 14,3 na wolnych ze światłami.

Jaka była średnica fabrycznego koła do tego alternatora, a jaka jest obecna średnica?

Dobra robota  <spoko>

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 21, 2020, 23:18:58 pm »
Jaka była średnica fabrycznego koła do tego alternatora, a jaka jest obecna średnica?
To jest znacznie większe. Jutro jak będę miał chwilę, to pomierzę, bo mam drugie takie koło i wrzucę zdjęcia z suwmiarką. Koła takiej samej średnicy jak to blaszane w poldku, występowały też w alternatorze żuka i lublina z silnikiem 4C90, w pierwszych modelach. Bywały blaszane, jak tu, ale spotkałem też metalowe, które na dobrą sprawę, szło by nieco stoczyć, bo było tam jeszcze sporo mięsa. Ale też trzeba rozwiercać otwór, bo tam też mniejsze wirniki są. Na necie pełno jest różnych kół pasowych i można coś dobrać, ale wszystko trzeba mieć w rękach i mierzyć, a i tak wychodzi dopiero w praniu. Wczoraj prawie kupiłem alternator z poloneza, to bym miał bez roboty, ale niestety, okazało się, że ktoś sobie go zakupił na szrocie, bo był ładnie podpisany korektorem i posiadał zawrotną moc 44A! A siedział w atu plusie. Widziałem na necie alternator 100A z lublina, mocowania na oko podobne, ale jak z gabarytami, to nie wiadomo. Tutaj potrzebny jest alternator, który nie będzie taki obły. Ten mój jest troszkę mniejszy od fabrycznego, jedynie mocowania są sporo wysunięte i przez to trzeba to górne przyciąć, żeby węża nie przecięło. Ale tak to jest z przeróbkami, czyż nie? Ten poprzedni, który przywlokłem z vectry b, był dużo większy, ale i tak się mieścił. Niestety, trzeba by było całkowicie odciąć górne mocowanie naciągu i kombinować coś innego, a i cholera wie, jak z regulacją. ten jest w zasadzie idealny. Jeśli będziecie szukać zastępczych alternatorów, to nie patrzcie tylko na moc, ale i rozmiary, oraz odsadzenie mocowań, żeby po odcięciu kawałka, jak u mnie, występował jakikolwiek luz. Mogłem iść na łatwiznę i odciąć kawałek mocowania przy podstawie filtra, po to wziąłem właśnie to ze złomu, ale lepiej dopasować alternator do już istniejącego mocowania, a nie na odwrót. Zawsze wtedy możliwy jest powrót do oryginału, a ewentualna zmiana alternatora na całkiem inny i tak będzie wymagała przeróbek, więc lepiej ciąć alternator. Mój miał fabrycznie rozstaw dolnych mocowań 54mm, mierzone pomiędzy samymi uszami, bez uwzględniania tej metalowej tulejki. Rozstaw w polonezie, to 60mm, przy czym same uszy są szerzej, a tulejka wysunięta jest z otworu w stronę chłodnicy. Kupując alternator, radziłbym trzymać się tego granicznego wymiaru, bo szlifowanie po 4-5mm każdego ucha, to już trochę za dużo, zależy też, jakie są szerokie. Tutaj akurat nie było źle. Lepiej kilka razy pomierzyć, niż spierdo*ić i wywalić, bo takiego już nie zwrócimy.
Dla ścisłości, zapomniałem wcześniej dodać, że jeszcze dałem podkładkę tak, na oko, 2-3mm pomiędzy górne ucho alternatora, a ten napinacz, bo był spory luz, a dokręcając na siłę, można urwać to malutkie ucho na pompie wody.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2020, 23:27:07 pm wysłana przez Buźka »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7008
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 22, 2020, 07:46:37 am »
Koło pasowe polecam z astry dałem chyba ze 30 zł w firmie regenerującej alternatory. Tyle że nie pamiętam średnicy otworu ale nakrętka była 24 więc pewnie jak tutaj...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7008
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 22, 2020, 07:49:03 am »
A i pasek 10 i 13 mają inne kąty rozwarcia bo też myślałem że altek z nissana załatwi temat bez kombinacji ale okazało się że był na 13...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3760
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 22, 2020, 10:04:10 am »
Koło pasowe polecam z astry dałem chyba ze 30 zł w firmie regenerującej alternatory. Tyle że nie pamiętam średnicy otworu ale nakrętka była 24 więc pewnie jak tutaj...
Musi mieć wytoczenie w środku, bo wałek wirnika jest bardzo krótki i nie nakręcę nakrętki. Poniżej widać, jak wybrane jest oryginalne koło wielorowkowe.
Pomierzyłem te oba koła. Oto wyniki. Koło wielorowkowe, mierzone bezpośrednio na bieżni, a to zwykłe, to na zewnątrz, bo jak inaczej?




Porównanie obu przy sobie

Tak na dobrą sprawę, to pasek wchodzi trochę w koło i wtedy przecież te różnice nie są aż tak duże. Niemniej, albo dorobię lepsze koło, albo poszukam jakiegoś w miarę gotowego.
Dzisiaj miałem okazję zrobić 20km i po powrocie do domu, od razu zmierzyłem ładowanie. Troszkę się jakby poprawiło. Z włączonym wentylatorem chłodnicy i światłami, było 13,8 na wolnych. Na samych światłach już 13,9 więc jakby poprawa. Akumulator na zimno miał 12 z groszami, więc jeszcze nie jest doładowany na full. Ale auto naprawdę inaczej jedzie. Albo ładowanie, nawet jak było, to było już na tyle marne, że niedomagał, albo to placebo, bo jako auto zastępcze, używałem toyotę yaris siostry, więc mogę mieć takie wrażenie. Co byście nie mówili, ale polonez, to polonez. Lepiej mi się nim jeździ, niż tamtym pierdzidełkiem, choć tam ciszej i trochę lepiej się zbiera (1,3 VVTi), Pewnie gdybym pojeździł jakimś autem "premium" z dużym silnikiem, to bym pisał inaczej  :P

« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2020, 10:06:16 am wysłana przez Buźka »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12570
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 22, 2020, 11:33:26 am »
doladuj akumulator,bo go szlag trafi,
zeby naladowac go z alternatora, to musialbys przejechac ~500km, a tyle to raczej nie robisz za jednym zamachem ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 22, 2020, 11:53:34 am »
Niech mi ktoś napisze, jaki ma być ten altek z alfy. Według tego filmu ma być ca1223
https://www.youtube.com/watch?v=Ova-II5OO1Q
Podawano też oznaczenie Magneti Marelli A127-IR 100A
https://www.google.com/search?q=Magneti+Marelli+A127-IR+100A&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiNtcqqiKjrAhVPKewKHQsaAGU4ChD8BSgCegQICxAE&biw=1280&bih=551#imgrc=db0vqMqznkkP7M
To jest to samo? Ja wziąłem na próbę taki
https://allegro.pl/oferta/alternator-100a-1-8-16v-astra-g-vectra-b-zafira-a-9605318143
bo taki tylko mieli, ale jest za duży i nie puści go wąż od chłodnicy. Tak, to niby wchodzi, ale trzeba by dużo piłować mocowania, żeby zgrać koła pasowe. Żadnego z poloneza nie mieli, bo ludzie kupują do ciągników. Stoi jakaś zajechana alfa 156, ale silnik jeszcze w komorze i nie widziałem alternatora. Lało jak z wiadra i gówno mogłem znaleźć.
  buźka ten co kupiłeś będzie dobry tylko kup wspornik alternatora od bizonu jest lekko wygiety wyprostuj  ujtnij tak by byl dluzszy niz fabryczny i sprawa z glowy ja tak msm