Autor Wątek: Alternator 80A 1.6GSI  (Przeczytany 5938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator 80A 1.6GSI
« dnia: Grudzień 26, 2019, 10:05:06 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam. Od czasu zakupu plusa, praktycznie mam problem z tym wynalazkiem. Sprawa wygląda tak, że po uruchomieniu silnika, dziad się nie chce wzbudzać, dopiero po przegazówce, ale takiej konkretniejszej, powyżej 2000 rpm. Nie widzi mi się gazowanie na zimnym. Początkowo, to działo się sporadycznie, najczęściej na zimnym silniku (poranny rozruch) a później już było git, ale ostatnio, to i na ciepłym trzeba przegazować. Czasem kontrolka potrafi się nie świecić, po włączeniu zapłonu, albo lekko się jarzy, że prawie jej nie wdać. Dałem kawałek przewodu od alternatora do akumulatora, do zacisku, gdzie idzie kabelek od kontrolki i po uruchomieniu silnika, po prostu dotykam na sekundę do plusa na aku i alternator ładuje normalnie. Na gorącym, to tylko po prostu dam trochę gazu i też się wzbudza. Ale to kłopotliwe jak cholera. Co padło? Regulator, diody?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2019, 10:08:18 am wysłana przez Buźka »

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2019, 11:59:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
te alternatory sa awaryjne i lepiej zastapic go zwyklym 70A,
tutaj jednak wyglada a problem z regulatorem napiecia lub tez polaczenia regulatora z licznikiem (kontrolka)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2019, 12:12:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ktoś tu chyba  pisał, że regulator jest z Cinquecento? A kabelek idący do alternatora z kontrolki, to faktycznie, już cieńszy chyba nie mógł być. Alternator ładuje w normie, jedynie ze wzbudzeniem jest problem.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2019, 12:24:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten kabelek nie musi byc gruby, ale nie moze byc naderwany - on sluzy tylko do wzbudzenia i kontrol(k)owania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2019, 12:30:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To wiem. Naderwany nie jest. Gdzieś jest ewidentnie jakiś problem, bo raz kontrolka świeci normalnie, a raz ledwo co. Wyciągałem swego czasu regulator ze szczotkami i chyba były ok, długościowo. Nie pamiętam już. Wszyscy piszą, że ten alternator, to badziew i pewnie mają rację. Mój wygląda na jeszcze nie naprawiany, co nie znaczy, że nie padnie.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2019, 12:46:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jakiego producenta jest regulator?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2019, 01:27:40 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Na początek to dotknij przewodem kontrolki do masy i zobacz czy świeci na desce pełnym światłem. Jeśli nie to usterka jest w desce albo przewodach.
Bez dostarczonego prądu z kontrolki alternator się nie wzbudzi. A przygazowanie daje szybką zmianę pola szczątkowego w wirniku i wzbudzenie. Niestety im samochód dłużej stoi tym magnetyzm szczątkowy słabnie.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2019, 01:54:46 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Kabel do masy, to wiem, sprawdzę. Mi się wydaje, że uszkodzenie jest gdzieś indziej, ale sprawdzę jutro, tzn, dzisiaj  :P

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2019, 13:24:29 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Sprawdziłem.  Kontrolka pięknie świeci  po dotknięciu końcówki przewodu do masy.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2019, 14:27:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
To jeśli nie świeci pełnym światłem po podłączeniu opcje są 3
Uszkodzony regulator
zużyte szczotki
nieciągłość wirnika (np wytarty komutator- da się go wymienić, kosztuje ok 10 zł)

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2020, 00:43:24 am »

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI
po uruchomieniu silnika, dziad się nie chce wzbudzać, dopiero po przegazówce, ale takiej konkretniejszej, powyżej 2000 rpm.

Mam dokładnie taki sam problem. Jak się skończyło u Ciebie? Co było winne?

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2020, 08:23:32 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A może któraś ze diód wzbudzania już niedomaga, i raz łapie a raz nie, osobiście właśnie miałem takie objawy, pomiary wszystkich diód wykazały , że są sprawne, ale dopiero wymiana diód wzbudzania wszystkich trzech dało poprawę. Ale jak to z alternatorem może być wszystko, a czasami brak dobrego styku w połączeniach.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2020, 11:50:15 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak wygląda, jakby to diody wzbudzenia, bo co innego? Ja póki co, to zainstalowałem sobie przełącznik w desce i podłączyłem do kabelka od kontrolki. Jak odpalam, to tylko później na sekundę włączę i wyłączę i alternator się wzbudza. Lepsze to, niż gazowanie na zimnym.

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2020, 23:43:10 pm »

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI
zainstalowałem sobie przełącznik w desce i podłączyłem do kabelka od kontrolki

Czyli przełącznik siedzi równolegle do kontrolki i wyłącznika zapłonu między "+" z aku i węzłem na wejściu do diod wzbudzenia?

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2020, 00:14:14 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
zainstalowałem sobie przełącznik w desce i podłączyłem do kabelka od kontrolki

Czyli przełącznik siedzi równolegle do kontrolki i wyłącznika zapłonu między "+" z aku i węzłem na wejściu do diod wzbudzenia?


Nie lepiej po prostu naprawić alternator, albo wymienić na normalny?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 27, 2020, 10:51:46 am »

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI
A komu by się chciało  :]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 11:00:53 am wysłana przez szps2811 »

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 27, 2020, 11:34:05 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Że wam się chce takie patenty montować  <rotfl2> To już niewiele więcej czasu zajmie wyjęcie alternatora i przelutowanie tych diód.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2020, 11:56:12 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Lepiej zakładać druciarskie przełączniki. A później dziwić się, że z Polonezów i ich właścicieli się śmieją. Polonez TUNING Klub. Heh.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 12:00:42 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2020, 12:09:48 pm »

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI
Dobra dobra  ;p
Zrobię porządnie. Wymienię diody wzbudzenia i dam znać  <spoko>

Odp: Alternator 80A 1.6GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2020, 21:37:10 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie lepiej po prostu naprawić alternator, albo wymienić na normalny?
No pewnie że tak, ale trzeba taki mieć, a auto potrzebne. Nie chce mi się tego wyciągać, bo ta zasrana klima itd. Wszyscy piszą, że ten alternator, to i tak gówno i szkoda go naprawiać. Ja na klimie za bardzo nie jeździłem, bo jakbym jeździł, to pewnie dawno było by po nim, jakby się wszystkie wiatraki powłączały.
Lepiej zakładać
druciarskie przełączniki. A później dziwić się, że z Polonezów i ich właścicieli się śmieją. Polonez TUNING Klub. Heh.
Już nie przesadzaj. Druciarnia to by była, gdybym ten przełącznik "udyndał" na dwóch przewodach i tak by sobie wisiał koło kierownicy. To jest normalny polonezowski przełącznik klawiszowy i wmontowany jest w plastik po lewej stronie, gdzie jest puste miejsce. Nawet nikt tego nie zauważy. Po zapaleniu silnika, tylko go wcisnę na sekundą i gotowe. Alternator się wzbudza i wszystko jest git. Lepsze to, niż gazowanie zimnego silnika. Przez brak ładowania, miałem notoryczne problemy z jazdą na gazie, bo  o ile na benzynie chodził normalnie, to na gazie szarpał i przerywał. Skapnąłem się dopiero, jak zainstalowałem en przełącznik, bo wystarczyło wcisnąć i problem znikał. Nie mam innego alternatora, to nic nie zrobię. Trza by kupić zwykły alternator 70A z plusa, założyć i wtedy można się bawić w naprawianie tego. Kupić jakiś inny, to trzeba wiedzieć, że to dokładnie ten. Montują z alfy, z opla, czy tam czego, ale trzeba wiedzieć, zmierzyć, mieć w rękach oba. Powiem na szrocie że taki i taki i uj wie, czy dostanę to.
Że wam się chce takie patenty montować  <rotfl2> To już niewiele więcej czasu zajmie wyjęcie alternatora i przelutowanie tych diód
Masz plusa z klimą? Tam jest ciaśniej. Raczej szybciej było ten przełącznik założyć, niż wyjąć alternator, rozebrać, polutować, złożyć i zamontować w aucie. A cała ta operacja i tak gówno warta, bo padnie od nowa. Czytałem tu te tematy z klimą i każdy tak pisał. Dopiero zmiana na inny pomagała. gdybym miał taki, to już by tam jeździł. Patent z przełącznikiem był na szybko i na razie zostanie.