Autor Wątek: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo  (Przeczytany 12957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2020, 14:52:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Andrzej Jaroszewicz pisze w swojej książce że jak przywiózł z Włoch wałek do szesnastozaworowego silnika, to wszyscy zgodnie twierdzili że to nie ma prawa działać, i tylko profesor Staruch podjął się jakichś prac nad takim silnikiem.
jezeli pokazal ten walek sprzataczkom, to pewnie wszystkie tak mogly stwierdzic ;]
ale jest to zapewne kolejna minilegenda nie majaca nic wspolnego z prawda, a nalezaca do cyklu : za komuny nic nie bylo w sklepach, a poza sklepami byl brud smrod i ubostwo
przy czym poprawilem to zdanie (wiec bez cytatu) , by mialo sens logiczny, bo autorzy i powielacze tego zdania to polanalfabeci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 26, 2020, 17:23:43 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
jak przywiózł z Włoch wałek do szesnastozaworowego silnika, to wszyscy zgodnie twierdzili że to nie ma prawa działać
Bo wszyscy znali tylko układ 8V na jednym walku, więc gdy zobaczyli wałek z DOHCa, gdzie z jego budowy wynikało, że dla jednego cylindra była ta sama faza rozrządu to właściwie mieli rację :p zakładając, że nie wiedzieli o występowaniu drugiego wałka.

Tak jak pisałem poprzednim razem, ten samochód jest MEGA! Mi nie chciałoby się tak dbać o każdy szczegół, ba do tej pory zdobyłem się jedynie na SWAP silnika i hamulców, ale wszystko dopiero przede mną :)
Natomiast po przemyśleniu niektórych zdjęć nie podoba mi się, to że chyba po raz Nty zawias został potraktowany po macoszemu, czyli zrobiony na beton. Nie chcę nic mówić, ale auto które dosłownie katapultuje się do 100 km/h powinno mieć też możliwość szybkiego zatrzymania się, a z zawieszeniem z betonu to może być ciężkie, zwłaszcza na niezbyt równej nawierzchni.
Pytanie, czy modyfikowałeś jakoś przednie zawieszenie pod kątem zmiany jego kinematyki lub chociaż samej geometrii?

Nie ma betonu. Z tylu są tylko 2 resory.
Z przodu zrobiony progresywny negatyw, z lekkim statycznym. Cofnięte górne wahacze do tyłu dla dużego KWSZ. Stabilizator 25mm, spreżyna z trucka standardowo.
To wszystko jednak bardziej pod kątem latania bokiem, takie mam aspiracje.
Do tej pory niestety nie dorobilem się amortyzatorów bilsteina więc brakuje mi trochę tłumienia powrotu.
Jak uda mi się je wkoncu wrzucić to myślę że będzie dla mnie idealnie.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 26, 2020, 21:36:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Bez szpery i tak driftować nie będzie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 26, 2020, 23:06:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wszystko bardzo starannie i ladnie zrobione (wnetrze troche odstaje od caloksztaltu, ale to pewnie kwestia czasu) , ale ladnie nie znaczy dobrze !

mam watpliwosci co do walu napedowego - czyzby byly na nim 3szt krzyzakow ?
i co z koncowka przesowna, wyglada to jakby w skrzyni lapa krzyzaka siedziala na sztywno - czy moze jest przesuwna ? nie widac wieloklinu, wiec gdzie by byl, wewnetrzny w koncowce ?

 
spreżyna z trucka standardowo.
nie tak standardowo, bo masz obciete 2.5 zwoju

P.S.
skoro skrzynia z RX8, to dlaczego nie razem z silnikiem ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 26, 2020, 23:31:30 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Bez szpery i tak driftować nie będzie.

"Auto" jeździ i driftuje również :P Dzięki za informację : -)

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 26, 2020, 23:40:29 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
wszystko bardzo starannie i ladnie zrobione (wnetrze troche odstaje od caloksztaltu, ale to pewnie kwestia czasu) , ale ladnie nie znaczy dobrze !

mam watpliwosci co do walu napedowego - czyzby byly na nim 3szt krzyzakow ?
i co z koncowka przesowna, wyglada to jakby w skrzyni lapa krzyzaka siedziala na sztywno - czy moze jest przesuwna ? nie widac wieloklinu, wiec gdzie by byl, wewnetrzny w koncowce ?

 
spreżyna z trucka standardowo.
nie tak standardowo, bo masz obciete 2.5 zwoju

P.S.
skoro skrzynia z RX8, to dlaczego nie razem z silnikiem ;>

Końcowka jest przesuwna .
Też się obawiałem czy można zastosować nieparzystą liczbę krzyżaków w wale napędowym, ale pierwszy krzyżak jest ustawiony w linii prostej, a po drugie jednak czasem warto wyjść poza teorię :P
"Standardowo" jak na społeczność fso :P
A co do ostatniego to wystarczającym strzałem w kolano było budowanie auta na silniku rovera haha :P
O dziwo można zobaczyć na OLX swapa prawie w drugą stronę tzn. T-seria w mazdzie rx8.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2020, 23:46:51 pm wysłana przez maciek89 »

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 26, 2020, 23:57:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Końcowka jest przesuwna .
ale zamiast sprzegla elastycznego masz krzyzak, tak ? to nie jest dobre rozwiazanie, bo musisz utrzymywac liniowosc wzgledem skrzyni z duza tolerancja, a podpora walu ma jednak duza swobode ruchu

A co do ostatniego to wystarczającym strzałem w kolano było budowanie auta na silniku rovera
no wlasnie polaczenie raczej bardziej dziwaczne niz dziwne, bo skrzyn to jednak jest do wyboru kilka,
a PN z Wanklem i to nie od Łady bylby kozacki,
chociaz wiadomo,ze silnik mocno problemowy, zwlaszcza finansowo, ale i to co zrobiles nie bylo "półdarmo" ;>


O dziwo można zobaczyć na OLX swapa praktycznie w drugą stronę tzn. T-seria w mazdzie rx8.
slyszalem, ze najczesciej swapuja silniki z hondy, tylko szczerze mowiac nie zabardzo ma to wiekszy sens niz kazdy inny R4,
nie widzialem jeszcze wszczepionego V6, chociaz znajac zycie na pewno juz cos takiego powstalo i to w niejednym egzemplarzu,
ja tam nie widze sensu wkladania do tego auta czegos innego niz Wankel, bo nie po to taki samochod sie kupuje... no moze na silnik z Tesli bym sie skusil, ale to jest trudne (pod wzgledem elektycznym),
a ludzie zlecajacy swapy na silnik z hondy placa za to ponad 10kpln, gdy (podobno) nowy blok w serwisie mazdy kosztuje ~11kpln  ;-|
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 27, 2020, 01:32:18 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
W Fordach swapują te skrzynie na potęgę, też przy sztywnych mostach, też z trzema krzyżakami. Działa. Od lat.
Można też pójść w wał jednoczęściowy, ale obniża to użyteczny prześwit, wymaga większej średnicy i bardzo dokładnego dobrania średnic pod kątem wyważenia (krytyczna prędkość obrotowa, dlatego wały jednoczęściowe często są stopniowane średnicami w celu zmiany momentu bezwładności).

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 27, 2020, 04:53:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ciekaw jestem o jakich jeszcze skrzyniach KGB piszesz...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 27, 2020, 14:27:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W Fordach swapują te skrzynie na potęgę, też przy sztywnych mostach, też z trzema krzyżakami. Działa. Od lat.
zajebisty argument techniczny - dziala od lat <lol2>
wiele rzeczy jakos dziala, ale kwestia jest jak dzialaja,
to nie jest maszyna rolnicza, tylko prawie dwustukonny samochod osobowy - chyba nie po to wywaza sie ten wal, zeby nadawac mu pozniej przyspieszenia sinusoidalne,
kazdy stopien odchylenia od osi to coraz wieksza amplituda pracy i jezeli ktos wczesniej nie pomyslal tworzac taki wal, to teraz trzeba sie skupic, by utrzymac jak najdokladniejsza osiowosc poprzez odpowiednie podparcie

Ciekaw jestem o jakich jeszcze skrzyniach KGB piszesz...
popularnych...
takim sposobem jak w tym przypadku to zamontujesz skrzynie od bmw, mercedesa, forda, opla, volvo, i mniej popularne : fiata, hondy (s2000), mazdy (miaty)

te ostatnie to wiadomo,ze tylko teoretycznie, bo sie nie oplaca ,no moze z mx5 jest w miare tania do pozyskania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 27, 2020, 23:32:12 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
W Fordach swapują te skrzynie na potęgę, też przy sztywnych mostach, też z trzema krzyżakami. Działa. Od lat.
zajebisty argument techniczny - dziala od lat <lol2>
wiele rzeczy jakos dziala, ale kwestia jest jak dzialaja,
to nie jest maszyna rolnicza, tylko prawie dwustukonny samochod osobowy - chyba nie po to wywaza sie ten wal, zeby nadawac mu pozniej przyspieszenia sinusoidalne,
kazdy stopien odchylenia od osi to coraz wieksza amplituda pracy i jezeli ktos wczesniej nie pomyslal tworzac taki wal, to teraz trzeba sie skupic, by utrzymac jak najdokladniejsza osiowosc poprzez odpowiednie podparcie

Ciekaw jestem o jakich jeszcze skrzyniach KGB piszesz...
popularnych...
takim sposobem jak w tym przypadku to zamontujesz skrzynie od bmw, mercedesa, forda, opla, volvo, i mniej popularne : fiata, hondy (s2000), mazdy (miaty)

te ostatnie to wiadomo,ze tylko teoretycznie, bo sie nie oplaca ,no moze z mx5 jest w miare tania do pozyskania


Argument na takim samym poziomie jak powyżej. Możemy się pingpongować na rozważania akademickie i dowody empiryczne, ale mi się nie chce.
Jeśli nie montujesz skrzyni i silnika "na Jana" to będzie działać. Gumowy łącznik też nie usunie przemieszczeń powstałych na skutek niedbałego montażu lub "ch*"owego projektu. Co najwyżej przejmie to na chwilę zamieniając energię w ciepło a potem efektownie się dezintegrując.
Krzyżak nie powinien być idealnie prosto bo przestanie działać (łożyska musza miec pewna amplitude pracy bo nastąpi złuszczenie bieżni, przypomnij PKM), dla krzyżaków Mazdy sprawdzony kąt pracy to ok. 3 stopnie, niestety nie jestem w stanie stwierdzić z czego to wynika (problemy z zacinającymi się krzyżakami w escortach ustawały po pochyleniu silnika do tyłu jak w serii).
Dalej:
Jest to ta sama skrzynia co w s2000, lexus is200, bardzo podobna do mx-5. Najtańsza z ich odmian.
W przeciwieństwie do bmw czy opla odpada konieczność budowy mechanizmu wybieraka i podparcia. Plus lub minus, zależy od wymagań. Znosi dzielnie do 500 Nm, wyje z powodu źle dobranych łożysk (kryte łożyska zamiast otwartych, olej wymywa smar a jednocześnie nie zapewnia smarowania ze względu na osłony). Dlatego m.in. można je bardzo tanio kupić jako "uszkodzone", choć najczęściej lądują na szrotach razem z silnikami.
Pozdr

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 29, 2020, 00:16:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaczne od tylu, czyli od rzeczy nieistotnych,
od skrzyn biegow znaczy sie,
domyslilem sie,ze japonce nie rozdrabniaja sie i stosuja praktycznie ten sam model skrzyni do swoich wszystkich mniejszych RWD, a juz na pewno mazda w obrebie marki - chodzilo mi o to, ze Miaty moze byc wiecej na szrotach niz rx8, ale moge sie mylic,
po prostu odpowiedzialem Bocianowi,
zreszta pewnie i w bmw,merolu czy oplu moga sie mieszac modele skrzyn, a volvo raczej tez moglo miec cos z nimi wspolnego, bo stosowali wiecej niz jeden rodzaj - to nie istotne, moja odpowiedz byla ogolna i chodzilo o cos mniej egzotycznego niz rx8

Argument na takim samym poziomie jak powyżej. Możemy się pingpongować na rozważania akademickie i dowody empiryczne, ale mi się nie chce.
Jeśli nie montujesz skrzyni i silnika "na Jana" to będzie działać. Gumowy łącznik też nie usunie przemieszczeń powstałych na skutek niedbałego montażu lub "ch*"owego projektu. Co najwyżej przejmie to na chwilę zamieniając energię w ciepło a potem efektownie się dezintegrując.
pokazujesz tym,ze nie wiesz w ogole o co chodzi, a przeciez nie pisalem o braku lacznika podanego, bo to inna sprawa,
za to pisalem o oscylacjach i zadalem pytanie, czy wal ma teraz 3 krzyzaki - jeszcze raz : czy sa TRZY krzyzaki,
trzy (3) to liczba nieparzysta !

przypomnij PKM
no wlasnie przypomnij sobie PKM,
dlaczego na walach stosuje sie  parzystą liczbe krzyzakow i dlaczego osie walkow polaczonych walem krzyzakowym musza byc do siebie rownolegle (lub w przypadku szczegolnym prostopadle)


Krzyżak nie powinien być idealnie prosto bo przestanie działać (łożyska musza miec pewna amplitude pracy bo nastąpi złuszczenie bieżni, przypomnij PKM), dla krzyżaków Mazdy sprawdzony kąt pracy to ok. 3 stopnie, niestety nie jestem w stanie stwierdzić z czego to wynika (problemy z zacinającymi się krzyżakami w escortach ustawały po pochyleniu silnika do tyłu jak w serii).
gdy zastosujesz sie do powyzszego, to bedziesz wiedzial dlaczego wal w tym Polonezie musi byc "idealnie" prosto, czyli dlaczego krzyzak ma nie pracowac,
a na niszczace sie lozyska igielkowe mam rozwiazanie w postaci zastapienia ich slizgowymi, ktore sie swietnie sprawdza, jezeli krzyzak juz nie bedzie pracowal ( w normalnym zakresie),
chyba lepiej zmienic lozyska krzyzaka niz oscylacyjnie uderzac zebami przekladni glownej ;>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2020, 00:18:10 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 29, 2020, 07:46:52 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Można zastosować końcówkę z forda sierry po przerobce(ten sam wieloklin, ale inna średnica zewnętrzna dla ślizgu), która odrazu ma 3 śruby na łącznik elastyczny - rozstaw nawet taki jak w polonezie.
Ja jednak zastosowałem 3 krzyżaki ponieważ chciałem pozbyć się padajacego łącznika oraz ze względu że nie jest to auto do trzaskania kilometrów tylko do zabawy.
Jak zrobię przynajmniej 5kkm to powiem czy mi coś się rozpadlo w dyfrze.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 08, 2020, 14:45:31 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
 Dawno nie zaglądałem na forum, a tu taka niespodzianka. Szacun za ilość i jakość modyfikacji, dobra robota bez druciarstwa!  <ok>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 08, 2020, 15:31:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No jakś Ty tu trafił, po dwóch latach, chyba się przeglądarka zwiesiła :D
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 08, 2020, 18:07:34 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Aż tak źle, to nie. Zaglądałem tu czasami, ale żeby tylko poczytać. Zresztą podobnie jak na ałtoklóp, forum 125p i jeszcze kilka innych. Chociaż na rezerwę boję się logować.  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2020, 18:11:57 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 21, 2020, 21:23:45 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Wleciały nareszcie jakieś normalnie wyglądające felgi i opony które pozwolą wykorzystać potencjał auta.
Felgi to JR11 15x7 a opony to Toyo R888R 195/50. Cały zestawik nowy.




Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 21, 2020, 21:44:15 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Z cywilnych chyba jedne z lepszych opon, nie wiem tylko jak na mokrym się zachowują. Pamiętasz jaką folią przyciemniałeś szyby ? 5 % czy 20 % ?

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 21, 2020, 21:59:19 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Z cywilnych chyba jedne z lepszych opon, nie wiem tylko jak na mokrym się zachowują. Pamiętasz jaką folią przyciemniałeś szyby ? 5 % czy 20 % ?
Dziś przejechałem się po mokrym dość zachowawczo, ale zachowywały się bardzo fajnie! To jest druga generacja R8 która właśnie lepiej się spisuje na mokrym jak poprzednik, który podobno był tragiczny.
Co do folii nie pamiętam konkretnych wartości, na opakowaniu były chyba one słownie określone typu "super dark itp". Tył najciemniejsza jaka była a przód najsłabsza. Chyba to jakaś najtańsza folia bo była dostępna w lokalnym sklepiku, przez co nie byłą w stanie wyłożyć się na tylnej szybie która jest zakrzywiona w dwóch płaszczyznach i są okropne pęcherze co widać na zdjęciu. Kiedyś się poprawi :P

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 21, 2020, 23:29:00 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Jak na samodzielny montaż folii to i tak dobrze wyszło, nawet nie zauważyłem tych bąbelków. Będziesz zadowolony z opon na pewno, nawet nie wiedziałem, że wyszła druga wersja, bo ta pierwsza rzeczywiście na mokrym taka sobie była i głośnawa, ale to szczegół :)